Wat vind jij een veilige manier om af te stappen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:23

Beide voeten uit de beugels (als ik met zadel rij, want ik rij ook regelmatig zonder zadel of met een bareback pad ;) ) en dan links of rechts er af. Maar ik ga ook wel eens in dameszit zitten en glij er dan rustig af. Eigenlijk vind ik dat het fijnst, als ik heel eerlijk ben. :D

Anoniem

Re: Wat vind jij een veilige manier om af te stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:28

1 voet uit de beugel, been over de kont, steunen op beide handen, andere voet uit de beugel en naar beneden. :+

Anders zou ik het ook niet kunnen. :')

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:36

ooww dus je moet er ook weer af???
jonge jonge :+

2 voeten uit de beugels, kijken of mijn jas niet om de knop zit, voeten naar vren en naar achteren zwaaien en er met een elegante boog afspringen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:38

Meestal 2 voeten uit de beugels en dan eraf. Maar bij grote paarden laat ik liever 1 voet erin (als ik het paard erop vertrouw dat hij blijft staan) omdat ik anders een klap op m'n knieeën krijg. Bij jonkies sowieso altijd 2 voeten eruit, bij bange/ drukke paarden ook. :)

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:49

Ik heb het geleerd om eerst 2 voeten uit de beugels te doen en dan eraf stappen. Dat is waarschijnlijk ook
het meest veiligst omdat je niet kunt blijven haken.

diditheadoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:51

Ik stap altijd wel anders af. Maar altijd mijn beide voeten uit de beugels.
Vind het zo'n gedoe als je 1 los doet, die been naar de andere kant zwaait, even op je zadel moet leunen om de andere los te krijgen en dan pas eraf te jumpen. :+

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:35

Ik doe altijd een beugel uit, zwaai mn been over zn kont, breng mezelf in evenwicht boven het zadel, doe mn andere beugel uit en beland op de grond.

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:19

Tja, gewoon.

Eerst rechtervoet uit de beugel, been over het paard zwaaien, even met de buik op het zadel leunen, andere voet uit beugel en me er dan af laten glijden.

saskiatje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:15

er was ook nog een hele vreemde: 1 been voor erover heen zwaaien zodat je in de dames zit komt en dan er af springen..
die doe ik meestal

WingedJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:26

Anthea schreef:
1 voet uit de beugel, been over de kont, steunen op beide handen, andere voet uit de beugel en naar beneden. :+

Anders zou ik het ook niet kunnen. :')

Na even na gelopen te hebben hoe ik ook alweer afstijg kom ik hier ook op uit :j Wel zorg ik dat ze nog 'vast' staat en niet kan weglopen oid :j

sofriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 23:25

ik stijg altijd af door mijn rechterbeen uit de beugel te halen, die over de kont heen slaan, dan hang je als het ware over je paard, dan haal ik mijn andere voet uit de beugel en glij je als het ware naar beneden via het zadel. Soms als ik er zin in heb en mijn paard heeft een keer de behoefte om stil te staan ga ik er via dameszit af.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 23:43

saskiatje17 schreef:
er was ook nog een hele vreemde: 1 been voor erover heen zwaaien zodat je in de dames zit komt en dan er af springen..
die doe ik meestal

Moet je niet doen met een vreemd paard, dan kan je nog heel raar gelanceerd worden.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 23:56

ik doe meestal met 1 voet uit de beugel etc..
en van der kont af (doe ik alleen bij paarden die ik goed ken en die braaf zijn ;) )

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:39

In verband met rugklachten heb ik een hele tijd mijn rechtbeen over de hals heen gegooid en dan eraf gesprongen. Het deed zeer als ik het achterlangs deed, omdat ik mijn rug dan heel hol maakte (kan ook bijna niet anders bij die beweging).
Maar vond het geen fijne manier. Als je paard zijn hoofd omhoog doet schop je hem, of als hij opzij springt kom je ook naar terecht. Ben dan ook blij dat ik de laatste tijd weer normaal af kan stappen, zoals het volgens het boekje hoort :j

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:42

Beide voeten uit de beugels, en dan eraf zwiepen :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:47

beide benen eruit en dan eraf :)
heb het altijd zo gedaan en vind het met 1 voet er nog 1 best gevaarlijk, wat als het paard net schrikt, je kunt dan in de beugel blijven hangen..