Op elk paard kunnen wegrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:52

__Nathalie__ schreef:
dat weet ik inderdaad ook wel zeker.
Een paard dat gaat liggen? bij een handige ruiter krijgt hij niet eens de kans om te gaan liggen.

Ik denk dat als een paard wil liggen dat hij dat gewoon doet dan, ik denk niet dat een goede ruiter er dan nog wat over te zeggen heeft.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:53

sjaantje schreef:
AlicavR schreef:
... en ik heb er ook zeer lang over gedaan tot ik een beetje normaal op hem kon rijden...

Waarschijnlijk zegt ook dat meer over jouw (no offence) rijkunst en die van je vriendinnetjes... ;)

Geen school vriendinnen... Vriendinnen die jonge paarden aan rijden. iniedergeval 1 daar van... ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:54

Reken maar dat je een paard dat wil gaan liggen er zonder al te veel problemen van overtuigd kan krijgen dat ie dat niet wil :=

Hoipiepeloii

Nou sorry, maar daar ben ik ook niet direct van onder de indruk..

Hoipiepeloii

pharagirlke schreef:
Reken maar dat je een paard dat wil gaan liggen er zonder al te veel problemen van overtuigd kan krijgen dat ie dat niet wil :=

:+ ~~}>

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:56

Nee, ik kan niet op elk paard stappen en ermee wegrijden. Ik ben superzenuwachtig als ik voor het eerst op een ander paard moet. Ik rijd toch al vanaf mijn 6e en ben nu 25. Ik heb altijd een eigen paard gehad. Ik moet er eerst aan wennen. Ik heb al ervaren dat zelfs proefrijden op een paard wat ik mogelijk zou willen kopen niet werkt. Na 1, 2 weken durf ik er pas op. In de tussentijd verzorg en loop ik ermee. In de omgang durf ik een heleboel, maar erop.... nee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:57

sjaantje schreef:
pharagirlke schreef:

:+ ~~}>

:j Daar komt het op neer ja :')

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:58

Nou ik weet gewoon zeker menig ruiter er niet meer over weg kan.

Hoe heet die man ook alweer die van al die niet brave beesten rijd? Gert...?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:00

Die wat van die "krengen" zadelmak maakt, daar was laatst een topic over ja, die noemde Gert... Nog wat.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:01

Gert van den Hof! :)*

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:03

Ik denk dat je je daar weleens in kan vergissen :D Mensen die in de paarden werken komen wel voor hetere vuren te staan als paarden die gaan liggen en niet meer op willen staan :D

pharagirlke dat is ook wel zo. Maar als ze jou er op zetten om iets te verhelpen dan moet je je daar niet te veel van aantrekken denk ik.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:04

Hihi onder schat der maar. :+

Al zouden goede ruiters die echt wat met zo'n beest durven het wel kunnen.
Alleen op een andere maner zoals het mij is gelukt.
Laatst bijgewerkt door AlicavR op 25-03-09 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:06

Ach, Gert van 't Hof... tja, ik heb hem wel bezig gezien. Het gaat echt op zijn cowboys....
Over paarden die het presteren te gaan liggen, als je paard dat vaker dan eenmaal voor elkaar kan krijgen, heb je zelf toch de signalen bij de tweede en opeenvolgende keren over het hoofd gezien, vrees ik ;)
Inderdaad zijn dit geen grote problemen. Mijn eigen dikke jakkes heeft het eenmaal geprobeerd, alleen heb ik hem meteen even ingefluisterd dat dit niet de bedoeling was, hij heeft het daarna nooit meer geprobeerd. Je hebt pas echt met linkmiegels te maken als het gaat om bijvoorbeeld paarden die mensen aanvliegen, of onder het zadel zonder enige aanleiding als idioten gaan springen, bokken, en ga zo maar door, tot en met steigeren en achterover laten klappen. Doorgaans zijn dit paarden die al zijn ingereden maar gewoon niet consequent zijn aangepakt, met alle ellende van dien.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:07

sul: consequent en adequaat kunnen handelen is inderdaad zo ongeveer het belangrijkste :j

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:09

suleilitha schreef:
Ach, Gert van 't Hof... tja, ik heb hem wel bezig gezien. Het gaat echt op zijn cowboys....
Over paarden die het presteren te gaan liggen, als je paard dat vaker dan eenmaal voor elkaar kan krijgen, heb je zelf toch de signalen bij de tweede en opeenvolgende keren over het hoofd gezien, vrees ik ;)
Inderdaad zijn dit geen grote problemen. Mijn eigen dikke jakkes heeft het eenmaal geprobeerd, alleen heb ik hem meteen even ingefluisterd dat dit niet de bedoeling was, hij heeft het daarna nooit meer geprobeerd. Je hebt pas echt met linkmiegels te maken als het gaat om bijvoorbeeld paarden die mensen aanvliegen, of onder het zadel zonder enige aanleiding als idioten gaan springen, bokken, en ga zo maar door, tot en met steigeren en achterover laten klappen. Doorgaans zijn dit paarden die al zijn ingereden maar gewoon niet consequent zijn aangepakt, met alle ellende van dien.

Nou dat gaat zeker ruig bij hem.
Bij ons op stal was ook een paard en die was levens gevaarlijk, gewoon niet 100% in de kop.
Toen kwam Gert er bij, huppa slof er aan ( ben ik niet op tegen ) en hij springt er op.
Paard doet gestoord, echt heel gestoord, de slof die knalt kappot.
En Gert was daar geloof ik niet erg blij mee, want hij kon het allemaal nog net aan...
Laatst bijgewerkt door AlicavR op 25-03-09 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:10

Daar komen eigenlijk alle problemen door.

Ayasha
Blogger

Re: Op elk paard kunnen wegrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:14

waardoor soppieee?

Nathaliee: Ik weet het. Maar toch, ik ben van mening dat je beter een keer goed kan inkomen dan tien keer zacht. Maar veel mensen kijken al pijnlijk als ze zien dat ik liever met zweep dan met sporen rijd :=

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:16

ik rij ons jonkie ook met zweep hoor :j ze plakt vreselijk aan haar mams die in de paddock ernaast staat. en nee dat mag niet :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:17

Ik vind sowieso dat je veel meer verschillende dingen kan doorgeven met zweep. Dat mis ik gewoon met sporen.... Op die van mij komen ook geen mensen met sporen, op wedstrijd is het verplicht maar dan gebruik ik ze niet. := Weet niet waarom, ik houd gewoon niet van sporen... :=

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:17

Gert en slof.............. naah, soort van vloeken in de kerk :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:18

ik heb gert echt nog nooit een slof zien gebruiken, hij gebruikt zelfs zelden een hoofdstel als hij er voor de 1e keer op gaat

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:19

Zou het nut er ook niet van in zien, mijn bedoeling als een paard bokt is proberen dat hoofd omhoog te houden... :=

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:19

Met elk paard een B-proefje kunnen rijden?
Nee :n Ik kan zelf met 1 van m'n eigen pony's nog geen B-proefje rijden :')
Je zou er nog eerder een 1m30 parcour mee kunnen rondspringen, dan fatsoenlijk een B-proefje te rijen,
volgens mij ben je dan al 10x over de hekjes heen gevlogen.

Even serieus: Met elk paard zomaar kunnen wegrijden kan volgens mij niet, er zijn zoveel aparte paarden op de wereld,
je kan toch niet elk paard perfect aanvoelen?

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:22

Ik zou het niet kunnen, enkel omdat ik hem eerst wil leren kennen voordat ik het paard echt vertrouw, en je moet toch echt erachter komen wat voor gangen het paard heeft, hoe hij in de mond is e.d.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:22

pharagirlke schreef:
waardoor soppieee?

Door niet consequent genoeg opvoeden ;)