callunairis schreef:En ik heb iid een hekel aan sukkels die deze praktijken (tussen palen) op een houtje touwtje manier thuis gaan lopen uitproberen.
En dat dit in Spanje gebeurd (iemand noemde dit) dat vind ik afschuwelijk, in Spanje hebben veel mensen sowieso een heel raar idee wat betreft omgang met dieren (helaas)
Er bestaan helaas veel misverstanden over Spanje. Ik kom bij véél verschillende stallen en heb die palen nog helemaal nergens gezien, zelfs niet bij mensen die zijn opgeleid aan de beroemde spaanse rijschool. Ik begrijp dus niet waar dit verhaal vandaan komt. Misschien heeft iemand ergens ooit wat gezien en nu wordt heel Spanje over een kam geschoren. Dat is niet terecht.
Wat wij in Nederland te horen en te zien krijgen zijn met name de afgedankte paarden die via het handelscircuit in Nederland terecht komen (overigens in ruil voor gelijkwaardige KWPN'ers) en de straathonden. Dat is natuurlijk erg triest allemaal en hoeft helemaal niet gebagataliseerd worden. Desondanks is Spanje ook juist de plek waar mensen heel goed met dieren omspringen. Het is maar net waar en bij wie je gaat kijken. Er is hier bovendien een toenemend bewustzijn mbt het welzijn van dieren en veel spanjaarden staan daar ook echt wel voor open. Ik ken genoeg mensen die zich met hart en ziel inzetten voor de opvang van zwerfdieren (dat is hier een probleem waarvoor je lang niet altijd een schuldige kunt aanwijzen noch kun je zonder meer spreken van mishandeling) of gewoon erg goed zijn voor en begaan zijn met hun eigen dieren, net zoals in Nederland. Bij de stallen waar ik kom worden de paarden keurig verzorgd en behandeld. Die kant mag ook best wel eens belicht worden.