bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:30

Yamcha schreef:
Je bedoelt denk ik dat jíj het niet kunt.....

Als ik zie wat mensen aan dieren kunnen leren zonder hulpmiddelen vind ik dat toch knap hoor!

ik kan het nu wel, met hulp middel, je hoeft het hulpmiddel niet direkt hard en lomp te gebruiken hoor ;)

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:36

DebjeDopje schreef:
misschien jaa,, dit is bewerkt of dat was voor zijn tijd en en die zweep dat, dát was toeval!
nou nee je kan goed zijn voor je paard en het beste willen maar straffen is normaal, dat gebeurt ook in een kudde
je paard zulke dingen aanleren zonder bit zonder zweep of zonder ook maar een hulpmiddel, nou ook nee.
ik kan tegen kimberly fluisteren wat ik wil als ik wil dat ze iets doet of klopjes geven wat ik wil...maar ze doet het niet.
zulke dingen kun je een paard echt niet aan leren met 'praten'
(even ter informatie, het meeste wat ik hier neerzet is mijn mening. dus niks is aanvallend bedoeld ;) )

Daar ben ik het niet mee eens. Je kan paarden echt wel wat leren alleen maar door pratenerwijs :+ en belonigerwijs :+ en met een bitlooshoofdstel kun je ook best wel wat bereiken. En hoe die nevzorov het flikt zijn paard zo mooi te laten lopen zonder enige hoofdstellig iets vind ik dan ook knap. Dat lukt je vast ook niet zo 1,2,3... Maar, ik geloof echt wel dat hij het kan. hoe weet ik niet. Maar ik mag wel hopen dat mensen niet liegen op hun eigen site.
En ja, ik ben het zeker met je eens dan een paard straffen op momenten dat het moet... of liever gezegd even laten zien dat jij de baas bent niet verkeerd is. Dat is gewoon rang bepalend, en niet respectloos. Ik denk zelf dat dat op de juiste manier zelf zorgt dat je paard respect voor je krijgt.
Maar, dat kan ik natuurlijk niet zeker weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:43

DebjeDopje schreef:
Yamcha schreef:
Je bedoelt denk ik dat jíj het niet kunt.....

Als ik zie wat mensen aan dieren kunnen leren zonder hulpmiddelen vind ik dat toch knap hoor!

ik kan het nu wel, met hulp middel, je hoeft het hulpmiddel niet direkt hard en lomp te gebruiken hoor ;)

Dat zeg ik ook niet :)

Er zijn mensen die paarden trucjes leren zonder hulpmiddelen, dat is wat ik zeg. Ik vind dat best knap, ik kan het niet :)

Anoniem

Re: bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:47

Vind het eigenlijk wel.......apart. De man die er om bekend staat zo anti-bit te zijn dat zijn stallen (waar je dus ook met je paard kan trainen) een 'sekte' genoemd word in sommige topics, blijkt zelf vrolijk met een bit en zweep te rijden........ Tsja..... Zo weet ik er nog wel een paar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:49

Bizzybijtje schreef:
blijkt zelf vrolijk met een bit en zweep te rijden........

Reed. Verleden tijd dus. ;)
Maar dat was al bekend hoor en dat steekt hij zelf ook niet onder stoelen of banken.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:18

Yamcha schreef:
Citaat:
Er zijn mensen die paarden trucjes leren zonder hulpmiddelen, dat is wat ik zeg. Ik vind dat best knap, ik kan het niet

Jij zou dat natuurlijk best kunnen als je jezelf erop toe zou leggen. :)

Vraag is of je dat zou willen.

De basisprincipes zijn simpel. Net als bij dressuur. Tis de uitvoering die het ingewikkeld maakt. :P

eef_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:34

Bizzybijtje schreef:
Vind het eigenlijk wel.......apart. De man die er om bekend staat zo anti-bit te zijn dat zijn stallen (waar je dus ook met je paard kan trainen) een 'sekte' genoemd word in sommige topics, blijkt zelf vrolijk met een bit en zweep te rijden........ Tsja..... Zo weet ik er nog wel een paar :)

Ja idd ben het helemaal met je eens hij doet zich gewoon anders voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:56

randalinpony schreef:
Yamcha schreef:
Citaat:
Er zijn mensen die paarden trucjes leren zonder hulpmiddelen, dat is wat ik zeg. Ik vind dat best knap, ik kan het niet

Jij zou dat natuurlijk best kunnen als je jezelf erop toe zou leggen. :)

Vraag is of je dat zou willen.

De basisprincipes zijn simpel. Net als bij dressuur. Tis de uitvoering die het ingewikkeld maakt. :P

Misschien wel joh :)

Ik heb vroegr wel VD willen doen.

Het zal mss hetzelfde zijn als honden trucs leren, dat is niet moeilijk, wel erg leuk. Het vraagt creatief denken :)

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:58

Billy schreef:
Heeft iemand dan ooit werklijk gedacht dat deze man al die rotkunsten aanleerde met fluisteren en lieve klopjes?
Hoe naief kun je zijn :=

Hahaha ja eindelijk iemand met de waarheid _/-\o_

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:01

Is dit nou, eens een dief altijd een dief? Dus omdat die man vroeger met bit reed, is ie nou niet geloofwaardig?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:55

eef_007 schreef:
Bizzybijtje schreef:

Ja idd ben het helemaal met je eens hij doet zich gewoon anders voor.

Ik neem aan dat jullie snappen dat dat VROEGER was. :+
Ik reed zelf vroeger ook met bit en nu niet meer. Ik doe me verder niet anders voor, hoor. :D

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:39

claudia_lady schreef:
Billy schreef:
Heeft iemand dan ooit werklijk gedacht dat deze man al die rotkunsten aanleerde met fluisteren en lieve klopjes?

Dat vind ik dan weer een vrij naïeve opmerking.
Rotkunsten zijn het niet, het is redelijk stevig doorgetrainde vrijheidsdressuur. En de truck is wel degelijk het paard loslopend trainen en het te leren zoeken naar beloning (will to please aanscherpen). Dus als je wil suggereren dat hij achter de schermen de zweep er over haalt of er toch gewoon een bit in doet, dan vrees ik dat je spoken ziet. Wat hij doet vindt zijn oorsprong voor een groot deel in de traditionele Russische circusschool.
Het is wel zo dat hij zelf (of zijn vrouw) het mysterie rond wat hij doet heel erg cultiveert, en dat werkt natuurlijk wel dit soort vragen in de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:50

Weet je........ het kan wel zijn dat sommige mensen als excuus gaan gebruiken dat het oude foto's zijn... Maar ja, de foto's van de bit-ruiters zijn wel ALTIJD waarheidsgetrouw als het net een moment-opname is. Want tsjongejonge, die ruiters met bit toch...Allemaal door en door slecht, kunnen allemaal niet eens fatsoenlijk met het bit rijden. Maar ja. Zo ken ik ook wel moment-opname's van bitloze ruiters :D

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:56

Zit je ergens mee Bizzybijtje? want dat heeft hier nog niemand gezegd hoor.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:40

claudia_lady schreef:
Billy schreef:

Ik ben benieuwd...waarom denken jullie dat je deze 'kunsten' wel aan kunt leren met agressie/pijn of whatever en niet met 'fluisteren en lieve klopjes' ??

eef_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:35

hij is gewoon een faiker! hij doet zich anders voor dan dat die is niet dat het er vreselijk uitziet op die foto met bit maar dan nog. hij houd allees voor de gek

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:44

BizzyBijtje, ik vind het een beetje een rare opmerking n.a.v. mijn post. Ik herhaal de vraag van Bandida ook maar even; zit je ergens mee?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:47

Snap het doel van dit topic eigenlijk niet...
Laat die man eens in zijn waarde...
Laatst bijgewerkt door lindake op 31-03-09 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:49

Ik vind sommige opmerkingen hier wel erg kwalijk zeg. Zoals al eerder gesuggereerd is zijn dit foto's uit de oude doos (zo zullen velen wel zulk gelijke foto's hebben), als ik de foto's van nu vergelijk zie ik niet overmatige angst van de paarden en daaruit kan ik alleen opmaken dat de training toch wel liefdevol gebeurd.

Beetje erg jammer dat er daardoor meteen gedacht wordt dat het een rare man is :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:51

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:54

ben het met veel voorgaanden eens. wat is dit voor roddelonzin? één foto zegt niets!
daarbij, ik rijd nu al 5 jaar bitloos en paardvriendelijk, ik zou het persoonlijk ook niet leuk vinden als mensen nu zouden gaan gooien met foto's uit mijn oude doos, en dan zeggen dat ik een raar persoon ben....we maken toch allemaal een bepaalde groei door?? we worden niet perfect geboren ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:59

Het valt mij op dat het ook voornamelijk uit de monden komt van anti bitlozen. Of heb ik dat mis? ;)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:42

Is dat een nieuw hokje op Bokt, de anti-bitlozen? Hoe kan je nu anti-bitloos zijn? Wat kan je nuchter bekeken tegen minder hulpmiddelen hebben? Niets toch..

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:47

Het lijkt mij ook dat het uit een vroegere periode komt. Maar ja, weet je , wat dan nog. Die man laat zien dat hij het met, maar ook zonder kan. Het kan best zijn dat hij eerst wel een bit gebruikt en later niet meer, ik weet het niet, ik ben er ook niet bij natuurlijk als hij z'n paarden traint. Maar ook dan zie ik liever geen bit dan wel een bit.

Met m'n eigen paard ben ik trouwens ook niet zomaar in 1x overgestapt van met bit naar zonder, daar ging wel wat tijd en training overheen (maar dat bracht het type paard misschien ook met zich mee). Ik rijd nu weer overwegend met bit trouwens, ik hoef niet per se zonder of met. Ik zou niet weten waarom hij die tijd dan bijvoorbeeld NIET zou mogen nemen.

Dus ik zou zeggen: doe het eerst maar eens na.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:04

Bandida schreef:
Is dat een nieuw hokje op Bokt, de anti-bitlozen? Hoe kan je nu anti-bitloos zijn? Wat kan je nuchter bekeken tegen minder hulpmiddelen hebben? Niets toch..

Ben ik helemaal met je eens, hoor. ;)