lientjeds schreef:Nu heeft dressuurlesgever (die zelf Grand prix rijdt) recent es echt geroepen tegen hen, dat het gedaan moest zijn, en vindt mama dat zoiets niet kan, en dat ze beter thuis rijden dan nog 1x naar de les komen! Omdat mijnheer de lesgever eens gezegd heeft wat ze moesten doen, en het na 10x herhalen es geroepen heeft.
zeker weten!! een tijdje geleden nog nam iemand les bij me (springen) die ook les neemt bij iemand anders (dressuur). Ik was hem aan het 'inrijden' en hij deed zijn handen telkens helemaal open, laag en breed (50cm uiteen is niet overdreven
) ik bleef er op hameren dat zijn handen hoger en samen moesten en hij bleef zeggen: dan komt mijn pony niet aan de teugel! ik probeerde uit te leggen dat dat dan maar zo was, maar dat hij het op de correcte manier moest vragen. Riep die moeder heel erg hard:
van de dressuurlesgeefster moet hij dat doen, dus ik geef toestemming om zijn handen zo te houden.
ik dacht echt : "excuseer?" "toestemming?"
Ik heb achteraf nog 500x proberen uit te leggen aan moeder en ruiter dat ruiter vanuit de juiste houding moet vertrekken door allerlei voorbeelden te geven zoals: het kind trekt zijn benen hard op en dus gaf ik hem een voorbeeld:
-als je morgen met je beugels 4 gaatjes korter rijdt, ben je dan je beugels nog kwijt met dressuur? hij: neen!
-en hoe zit het met je beenligging, is die al beter dan? hij: neen!
-voila, het probleem van de beugels kwijtzijn is opgelost maar dat wil nog niet zeggen dat daarom jouw houding correct is (benen opgekropt) daarom werken we vanuit het juiste principe: de benen lang maken en zal je zo leren je beugels te bewaren.
Maar zowel moeder als kind wou het NIET aannemen. Het ergste van al is dat hij altijd bij de eerste eindigt (weliswaar in de B). Maar in België wordt ook zo fout gejureerd (LRV tenminste!) en dan denken ze dat ze super bezig zijn, maar later gaat dat enkel verkeerd gaan!
Laatst bijgewerkt door Karennnn op 12-02-09 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt