Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Equimotion schreef:En niet alle paarden zitten nu eenmaal even fijn in elkaar. Het voorbeeld van Santano is wel een mooie in dat kader. Ik gruwel van Sandro Hit nakomelingen omdat ze dat vrijwel allemaal doen, ze zitten nou eenmaal zo in elkaar. Ik vraag me ernstig af of Santano onder een andere ruiter nou zo heel veel meer zou kunnen laten zien.
KiWiKo schreef:weet je, als iemand al niet eens begrijpt dat het anatomisch niet mogelijk is om een correcte uitgestrekte draf te rijden als het paard op de handrem staat, dan zijn we toch al vrij vlot uitgepraat

Evelijn schreef:Bijna 2 jaar geleden was er een groot topic over goed rug gebruik met foto's [RT-D] duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt Dat vond ik toen zeer leerzaam.

LoveLeandro schreef:ik zal het iedereen wat makkelijker maken
dit plaatje is van de knhs, mag dus niet gekopieerd worden oid!! (vandaar dat ik er een klein formaat van heb gemaakt en er een copyright doorheen heb gezet)
Zo moet het dus ongeveer zijn!

dit plaatje is van de knhs, mag dus niet gekopieerd worden oid!! (vandaar dat ik er een klein formaat van heb gemaakt en er een copyright doorheen heb gezet)

Dit heb ik toen geplaatst. Let goed op de lijn van het voorbeen (goede schoudervrijheid, geen 'uitgeklapt' hoefje).
De driehoeken tussen de voor- en achterbenen zijn ongeveer gelijk, de achterhand komt dus goed mee. Er zijn geen taktfouten.
De aanleuning is ontspannen, en het paard krijgt voldoende lengte in de hals.
Citaat:

Evelijn schreef:@kazary: ja dezejammer genoeg onduidelijke foto, lijkt tot nu toe wel het meest.
Die oude foto's zeggen me niet zoveel jirina. Het zijn oefeningen die ik als basisruiter niet interessant vind en zoals Vudress al schrijft echt vriendelijk ogen ze ook niet.
Maar jirina jij beweert dus dat het omhoog klappen van de hoef niet door de ruiter wordt beïnvloed.