Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
vrouwke schreef:ik ken iemand met een haflinger van 2 1/5 jaar en de veearts zei: het word tijd dat je hem in laat rijden.
dit snap ik dan niet, als het zo slecht is en de veearts zegt het
Tuc schreef:_Patriciaa schreef:op en 1 1/2 jarige gaan zitten?
Zullen we het even niet doen...
haahahha, precies
Sientje schreef:Ik zag 'm hier weer langskomen... de renpaarden... de dravers... zonder daar een waarde-oordeel aan te willen verbinden zijn die mensen het in elk geval eens dat zo'n paard rond z'n vierde of vijfde, soms wat later, z'n beste tijd heeft gehad, en belanden al die paarden in de handel voor de recreatie.
Mij kun je niet wijsmaken - met naast mijn eigen paarden ook een verzorg-Engels Volbloed die op de baan heeft gelopen en sinds ie 10 was al niet goed was - dat dat niet aan elkaar te linken is.
femmefatale1 schreef:En daar ben ik het dan weer niet mee eens..
Renpaarden moeten geen brood op de plank brengen, maar moeten zorgen voor status.. de eigenaar wil er naast staan tijdens de prijsuitreiking om te laten zien hoe goed ze wel niet zijn..![]()
En helaas.. het gaat idd ten koste van de paarden, daarom worden ze vaak met hun 5-6 jaar afgedankt.. niet goed genoeg meer, om maar te zwijgen over de problemen die de dieren krijgen in hun gewrichten..
Mananeh schreef:Zadelmak maken, er op zitten........... meesten zeggen vanaf 4 jaar. Sommigen beginnen dan alvast met "rustig" opbouwen als het paard 3 is. Inmiddels zijn studies gedaan naar de ontwikkeling en groei van het paardenlijf en guess what???? Ieder paard, ongeacht ras is pas lichamelijk volgroeid rond 6 jaar. Wat doen we dan al zo vroeg op een paard????
(bron: http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... enoeg.html)