Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sannessep schreef:danieke94 schreef:apart gewoon omdat het eerlijker voor allebij is je hebt jury die je daardoor minder punten geeft enz. maar wat ik niet snap vanaf de z of iets hoger is het toch verplicht om met S&T te rijden hoe doen de bitlosen dat dan ?
Hiermee geef je dus al aan dat het door de jury komt dat het niet eerlijk is. Is er dan niet iets ernstig mis met de jury zelf? Een jurylid moet in staat zijn om alleen naar de combinatie en de gedane oefeningen te kunnen kijken, de rest zou hem worst moeten zijn (uitgezonderd verzorging combinatie natuurlijk, maar dat heeft dan weer niks met optoming te maken).
danieke94 schreef:maar wat ik bedoel is dan kunnen mensen ook weer gaan zeuren van tja die heeft hogere punten omdat ... daarom is het denk ik voor allebij met bit en zonder eerlijker om apart te rijden
Lielle schreef:dat onderscheid wordt IMO niet gemaakt (net zo min als voor bonten, fjielinkers, met/zonder papieren, Jazz/Gribaldi, pony's tussen de paarden, rabobankdekjes whatever,), maar als je veel ruiters mag geloven gebeurt dat wel. En het zou mij verbazen als bitloze ruiters daar vrij van blijken
Lielle schreef:of het zegt wat over de ruiters die de schuld eerder bij de juiry dan bij henzelf willen neerleggen
Nicole288 schreef:Jury's mogen toch niet partijdig zijn? Moeten beoordelen wat ze voor zich zien in de proef? Dan zijn we er al, gewoon alles door elkaar. Laat maar zien wat jij kunt met jouw paard en jouw optoming, daar zijn de wedstrijden wat mij betreft ook voor bedoelt, om jouw vooruitgang te meten aan de hand van het gevraagde, niet om jezelf te vergelijken met anderen.
danieke94 schreef:tja maar het zijn ook maar mensen en iedereen heeft een voorkeur de meesten zullen daardoor heen kijken maar dan heb je de ruiters nog. ik denk dat als je apart doet je een hoop minder gezeur krijgt
BraveSpots schreef:danieke94 schreef:tja maar het zijn ook maar mensen en iedereen heeft een voorkeur de meesten zullen daardoor heen kijken maar dan heb je de ruiters nog. ik denk dat als je apart doet je een hoop minder gezeur krijgt
Maar nu is er toch ook gezeur dat bijvoorbeeld een haflinger of een fjord tussen de paarden minder goed word beoordeelt? Gezeur houd je altijd en overal. Maar das toch ook geen reden of voor elk ras of afstamming aparte wedstrijden te organiseren?
BraveSpots schreef:Hoewel mensen waarschijnlijk allemaal negatief gaan antwoorden vraag ik het me toch af.
Ik heb het gevoel dat sommige 'gewone' ruiters zich ergens bedreigt voelen van de bitloze? En dat snap ik niet, het is toch eerlijke concurrentie?
BraveSpots schreef:Ik heb het gevoel dat sommige 'gewone' ruiters zich ergens bedreigt voelen van de bitloze? En dat snap ik niet, het is toch eerlijke concurrentie?
danieke94 schreef:mm dat heb ik niet maar ( ik zal hier wel heel veel commentaar op krijgen ) ik heb meestal het gevoel dat bitlose niet zo heel fanatiek zijn met wedstrijden en daarmee bedoel ik dat er niet zo heel veel zijn die wedstrijd rijden belangrijk vinden en het leuker vinden om recreatief te rijdenik kan het fout hebben maar zo denk ik er een beetje over
maar bedreigt voelen ?? mm nee tenminste ik in ieder geval niet
ik denk dat de kansen gewoon eerlijk verdeelt zijn als je goed rijd, maar dat mensen gewoon gaan zeuren als ze niet hebben gewonnen van ja maar die heeft hogere punten omdat.....
kohtje schreef:Zijn er eigenlijk mensen die op z nivo rijden en dat ook bitloos kunnen? Ik heb nog nooit bitloos gereden maar wil dit jaar wat anders. Zou het best bitloos willen proberen.
danieke94 schreef:maar zoals je mag in de dressuur niet met een pasoa mag je dan wel met een hackmore ? die heeft volgens mij een beetje dezelfde uitwerking of heb ik het nu mis ?
JoviBan schreef:kohtje schreef:Zijn er eigenlijk mensen die op z nivo rijden en dat ook bitloos kunnen? Ik heb nog nooit bitloos gereden maar wil dit jaar wat anders. Zou het best bitloos willen proberen.
Jazekers.
Zaterdag 24 januari tijdens Paard2009 in Hardenberg wordt een Z-dressuur demo gegeven door http://www.bitloospaardrijden.info .
De demo is om 16.00 uur en bitloos dus.
kohtje schreef:Heeft diegene dan ook met bit z gereden op wedstrijden ? Zou wel foto's willen zien.