Ponyparkcity dierenmishandeling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:12

Ik vind het geen mishandeling. Mn instructrise zij een keer, wij moeten de hele dag op school zitten/aan het werk. En het paard hoeft maar 1 uurtje wat te doen! Dat is ook zo. Waarom zouden ze dan zielig zijn? Dan zijn wij dat eerder. (natuurlijk hangt het wel van de behandeling af)

Deze pony's zijn eigenlijk ook aan het werk. En zwaar hebben ze het niet lijkt me. Volgensmij hebben zei het voor een groot deel voor het zeggen, dus kunnen ze lekker doen waar ze zin in hebben. Verder moeten ze wat met de kinderen stappen en worden ze veel gepoetst enzo. Als ze verder genoeg te eten krijgen hebben ze het goed toch?

Mowoah

Re: Ponyparkcity dierenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:09

Ik vond de zweepjes die ze daar hadden altijd zo zielig, waren gewoon lange, gladde stokjes?

Ik denk wel dat de pony's het op het park goed hebben, maar ze moeten net de goede mensen treffen. Ik heb in de 2 jaar dat ik daar op vakantie was genoeg mensen gezien die hun pony meetrokken, sloegen en strak aan een boompje vastbonden. Dat vond ik dan echt zielig..

Maar veel kinderen poetsen de pony's en ze krijgen veel lekkere snoepjes van ze en ze stappen er wat op rond, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen!

bibi1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:17

Ik ben er ook al heel vaak geweest, en er wordt wel gepraat over dierenmishandeling maar ja, sommige mensen zijn gewoon niet goed wijs sorry dat ik het zeg maar ik kwam laast bij iemands huisje en toen zag ik een oudere man op zoon super kleine pony zitten ik ben beteen naar hein(Cowboy die daar zegmaar over gaat enz.) gegalopeerd. maar we mochten er verder niet meer mee bemoeien enzo, maar dat deden we ook niet. maargoed (sorry als het niet netjes was maar ik vind dat alleen kinderen op zoon pony mogen zitten) maar verder hebben ze het super goed alleen dat er 6 uur erop gereden wordt en als die pony's pech hebben krijgen ze de heledag geen lekker hapje of rust pauzes.

Groetjes :)

bibi1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:31

Marijkjuh schreef:
Ik zou het geen dierenmishandeling noemen, maar er zijn betere plekken waar een pony kan staan. Er word er onkundig met de pony's omgegaan, ze krijgen van alles toegstopt en het rijden met die pony's is nou ook niet om over naar huis te schrijven. Vaak trekken en schoppen de kindjes er maar wat aan. Maar kinderen van een jaar of 8 weten waarschijnlijk ook niet beter en ik denk dat het gemiddelde gezin dat daar komt nou ook niet veel met paarden heeft. Dus hoe kunnen hun nou weten hoe je correct met die pony's om moet gaan. Bovendien vinden de kinderen het geweldig, een pony voor hunzelf. Ik denk dat de mensen meer begeleid moeten worden over het hoe en wat als ze zo'n weekend een pony bij hun huisje hebben. Maar zowiezo vind ik het hele gebeuren daar nogal onverantwoord.

Er wordt iedere zaterdagochtend altijd een bijeenkomst georganiseerd voor alle mensen die daar verblijven en er wordt uitgelegd hoe de kinderen en ouderes met die pony's om moeten gaan en
er wordt duidelijk aangeven wat er niet mee gedaan mag worden en dat er niet meer personen opmogen dan één. Maar er is weinig begeleiding en als er begeleiding bij is wordt er alleen op geled bij het poep weghalen uit de zandpaden en er is een kleine kans dat je stiekem betrapt wordt op galoperen op de zandpaden, want galoperen is alleen toegestaan in de bak, omdat er op de zandpaden veel kleine kinderen met pony's/vaders/moeders lopen

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:48

ik vind het wel degelijk mishandeling! niet zozeer over hoe die paarden worden gevoert en gestalt, maar wel over WIE en WAT er op die shetlanders rijd!
als ik op youtube naar een filmpje met PPC ponys kijk, dan zie ik vaak meer ruiter dan pony! kinderen met benen tot aan de grond zijn daar geen uitzonderring!
vaak trekken en slaan ze die ponys ook onnodig vaak. ik zeg niet dat iedereen het doet, maar dit is mijn mening :P . sosm zie je ook wel liefe kleine kinderen,
die samen met hun papa/mama en wandelingetje maken, maar veel vaker zie ik van die veel te grote manege meiden die graag die 'beesten' vooruit willen schoppen.
ze laten ze stijgeren door ze achterover te trekken, en die beestjes moeten de heletijd in galop. volgens mij kan het hun niets schelen want die pony voelt,
als zei maar lekker met hun penny vriendinnetjes kunnen steppen met een shet.

sorry als ik mensen beledig, en echt niet iedereen doet dit (dan hoef je je ook niet aangesproken te voelen :P )!

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:54

Ikzelf ben der ook geweest, maar dat is ook al weer een jaartje of 5 geleden.. dus ik weet niet hoe het er nu is.. Ik weet nog wel dat ik het daar heel leuk vond, maar ik vind het wel zielig voor de pony's als er onverantwoorde ruitertjes met hen bezig zijn. En die zijn der..
Verder vind ik dat ze er goed verzorgd uitzien!

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:56

loveidefix schreef:
en die beestjes moeten de heletijd in galop.

En officieel mag je daar niet eens in galop... :P Maar er is idd te weinig begeleiding om het te controleren..

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 08:59

_-Doriet-_ schreef:
loveidefix schreef:
en die beestjes moeten de heletijd in galop.

En officieel mag je daar niet eens in galop... :P Maar er is idd te weinig begeleiding om het te controleren..

officieel mag je ook boven de 12 jaar niet op zo'n pony...

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:21

en waarom doet IEDEREEN daar dat dan? :l

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:58

Omdat IEDEREEN zich blijkbaar niks van de regels aantrekt...

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:38

Ik ben er twee keer geweest, die pony´s mogen ´s avonds weer lekker in een grote stal + gigantische wei, ze hebben hierbij onbeperkt mais en gras.
Ze hoeven maar een periode te lopen, de meeste kindjes stappen maar wat.
Die pony's hebben het beter dan paarden die de hele dag in een stal staan van 3x3 en niet naar buiten mogen en dan 1 uurtje braaf in de bak moeten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:41

De eventuele excessen hebben meer met de bezoekers te maken dan met de beleidsvoering, het zijn de gasten die massaal de regels overtreden, want er zijn wel degelijk regels.
Verder noem ik het geen dierenmishandeling, ik ken wel particuliere paarden en ponies die er vele malen slechter bij staan.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:47

Ik weet niet wat ik er van moet denken. Wat ik wel denk is dat ze de regels eens beter mogen controleren en tot en met 12 jaar moet dan ook echt tot en met 12 jaar zijn. In het promotiefilmpje is het een waar ponyparadijs voor de kleintjes. Maar op Youtube zie ik alleen maar filmpjes van veel te grote pubermeiden die net tegen de grens van 12 jaar zitten of 1 tot 4 jaar ouder zijn. :\

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:05

ja, dat vind ik ook Lous! ik vind gewoon dat ze een lengte grens moeten maken, en geen leeftijds grens! gewoon tot 1.50 m! das lang zat, en als je groter bent ga je maar naar een manege toe, om daar op d ponys te rijden

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:12

Ik vindt het geen mishandeling, tot op zekere hoogte dan.
Ik ben er vaak zat geweest en dan zag ik veel te grote meisjes op veel te kleine pony's, en dan gingen ze ook nog de hele tijd galoperen. Ook worden die pony's vaak geslagen door die kinderen en ze gaan er niet verantwoordelijk mee om.
Ik vindt ook dat die leiding daar geen pony's mee moet geven aan te grote kinderen, en dat ze er beter op moeten letten.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:18

Meiden van 12 jaar en ouder horen lekker met elkaar op ponykamp te gaan en te rijden op grote(re) pony's. Maar ja in PPC kunnen ze de hele dag doen met een pony(die ze mee krijgen) wat ze willen en dat kan op een gewoon ponykamp natuurlijk niet.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:29

Heb laatst een filmpje gezien op youtube waar zo'n ponytje toch niet al te vrolijk was.
Er ging een vrouw op zitten die te groot en te zwaar was, ze sloeg de pony meerdere malen en wou
alleen maar in galop :n
Dit is de fout van die vrouw, maar ze kunnen er toch zeker op letten ?
Verder zag de pony er goed uit, lekker dik met een mooi, glanzend vachtje ;)

Elisa_Nemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:20

Ik snap wat jullie allemaal bedoelen, maar als die paarden het niet leuk vinden, rennen ze heus wel weg hoor.
Dat heb ik ook een x gehad.
Niet dat ik zo wreed met paarden om ga hoor, maar dat paard had gewoon zijn dag niet.
En als een paard dat bij andere mensen heeft, zal hij ook niet de hele tijd braaf meelopen. O:)
Maarja.. dit is mijn menig dan.
IK vind ppc eerlijk gezegt best wel gaaf.
Maar ik vind het ergt heel stom voor die pony's dat soms zelfs ouders er 'eventjes' op gaan zitten :(
Dat is ECHT niet normaal.
Maar als je er normaal mee omgaat, is het echt heel gaaf...

Elisa_Nemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:21

&& ik ga met jou mee mithall

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:33

Ik ben er ongeveer 5 á 7 jaar geleden geweest. Kan me herinneren dat ik het niet super leuk vond! (ik was toendertijd soms best el bang voor vreemde ponys etc. ) En ook zaten dr soms echt ponys tussen waarvan ik nu denk dat ze vast niet heel happy waren. Maar ik weet niet hoe het er ondertussen aan toe is!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:38

Misschien moeten wij als keur-team een dagje de situatie bekijken. Ik denk opzich dat de pony's wel van zich af zullen bijten en door de jaren heen afgestompt zijn. De keutelen van de kinderen om zich heen vinden ze vast niet erg maar ze kiezen er niet voor om de hele dag aan een touwtje te staan en als entertainement te dienen. Het moet wel een dier blijven..zet het dier in een weitje en laat de kinderen een uur per dag rijden en wat mij betreft in de wei als de pony los staat een beetje poetsen en frummelen. Dan is de pony vrij om te gaan en heeft zijn verdiende rust.

Elisa_Nemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:57

Als ik in ppc ben, zorg ik lief voor die paardjes, niet dat ik helemaal niets doe met ze, maar ik kies een lekker dikkig paardje uit, en ga lekker met hem rijden, niet slaan met zweep.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:58

Ik kom ook heel vaak in ppc. Er wordt wel heel goed voor die pony's gezorgt, ze hebben heel veel gras, enorme grote stal. En ja er wordt wel veel mee getut, maar meestal doen die pony's niet zo veel, beetje stappen en draven, en ik neem dan wel altijd een grote pony, en af en toe doen we dan een wedstrijdje, maar dat is een klein stukje en daarna gaan we weer stappen, dus ik vind het geen dierenmishandeling. En ik ben ook 13, dus eigenlijk te oud. Maar ik neem altijd 1 van de grootste pony's die mij makkelijk kunnen houden;) sommige mensen gaan daar idd wel verkeerd om met die pony's. Maar ik zie heel vaak dat die pony's er dan gewoon lekker met die mensen vandoor gaan:P De 2e dag als je er ben word er wel informatie gegevn hoe je met de pony om moet gaan, maar niet iedereen houd zich dara jammer genoeg aan. En ik rijd gewoon elke keer heel even en dan zet ik de pony bij me huisje neer heeft hij gras en altijd water. Dus zo slecht hebben ze het niet altijd. Meestal bijten ze heel goed van zich afXD

SplendescoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:03

Opzich vind ik ppc geen dierenmishandeling alleen behandelen sommige kinderen die pony's niet goed.
Toen ik daar heen ging en als iemand gemeen deed tegen de pony dan was ik altijd gemeen tegen dat kind.
Zo heb ik eens een kleine shet gewoon door laten rennen omdat er een groot kind acheraan rende, jammer dat iemand anders hem wel opving.
Heb toen tegen dat kind gezegt dat hij veel ste groot was voor die pony, zal ik is op jou gaan zitten dan weet je hoe het voelt?
Het helpt vast niet maar het voelt goed om zo tegen zulke kinderen te doen en het jongetje liep naast de pony terug en niet erop.

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:11

Moorke schreef:
Ik vind het geen mishandeling. Mn instructrise zij een keer, wij moeten de hele dag op school zitten/aan het werk. En het paard hoeft maar 1 uurtje wat te doen! Dat is ook zo. Waarom zouden ze dan zielig zijn? Dan zijn wij dat eerder. (natuurlijk hangt het wel van de behandeling af)

Deze pony's zijn eigenlijk ook aan het werk. En zwaar hebben ze het niet lijkt me. Volgensmij hebben zei het voor een groot deel voor het zeggen, dus kunnen ze lekker doen waar ze zin in hebben. Verder moeten ze wat met de kinderen stappen en worden ze veel gepoetst enzo. Als ze verder genoeg te eten krijgen hebben ze het goed toch?

eerste deel heb je gelijk in maar het 2e ;(
deze dieren hebben het niet voor het zeggen/kiezen ook blijft het niet bij wat stappen en poetsen..

veel die daar komen vinden paarden leuk maar zitten niet op les oid zij hebben dus ook geen poetsspullen deze kan je daar in een winkeltje kopen maar wie dat doet nou voor ong. 1 weekje?? *ik zou het niet doen iig. :P *
ook stappen ze niet alleen maar is het veel leuker dat de pony zo hard kan dit word dus ook veel gedaan..
nu was het die keren dat ik er was wel zo dat als ze de pony vaak zagen langs crossen dat ze gewaarschuwd werden.
Jammer genoeg hebben de pony's het ook niet voor het zeggen mocht een pony niet luisteren word er gewoon een stokje gepakt en word de pony geslagen uiteraard geeft de pony dan een bokje *wat niet erg slim is want dat is ook nog leuk en gaan ze ermee door* *dit heb ik zelf kunnen zien en er dus ook wat van kunnen zeggen :Y) *

dus zo'n lekker leventje met poetsen en stappen hebben ze niet altijd.. jammergenoeg..
hiermee wil ik niet zeggen dat ze mishandeld worden er zijn ook mensen die er heeel erg goed mee omgaan.

@splendesco, banketstaaf voor dat kindje hij/zij weet waarschijnlijk niet wat wel en niet kan.
zodra hij deze pony uitkiest moeten de mensen die hem die pony geven er iets van zeggen dat dit niet meer kan..