Dierenmishandeling… vaker dan je denkt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Precious20

Re: Dierenmishandeling… vaker dan je denkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:46

Yamcha schreef:
Bij jouw shet is dat net zo.
Zou je haar niet op dieet zetten, en vette kuil voeren, en de hele wei ter beschikking stellen, dan zou ze binnen de kortste keren weer hoefbevangen zijn, met alle (gruwelijke) gevolgen van dien. En dán zou ik je wel een dierenbeul vinden, omdat je die ellende had kunnen voorkomen.....

Zo denk ik er ook over maar gek genoeg word ik toch nog vaak voor dierenbeul aanzien. Ahja, wat ik maak mijn pony bewust ongelukkig door haar niet op de grote wei te laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:19

De mensen die dat zeggen, zijn vaak de ergste dierenbeulen imo.
Nooit nee zeggen, nooit de grens aangeven, da's imo het ergste wat je een dier kunt aandoen.....
Dan neem ja al hun veiligheden, vertrouwen, zekerheden weg.....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:40

Precious20 schreef:
Zo denk ik er ook over maar gek genoeg word ik toch nog vaak voor dierenbeul aanzien. Ahja, wat ik maak mijn pony bewust ongelukkig door haar niet op de grote wei te laten.

Maar je trekt je toch niks aan van dát domme volk?
echt waar, sommige mensen Hamer

Zonde dat je ze vaker ziet, hoort en leest Tong uitsteken .
Zo ook in een ander topic, het vooroordeel tegen scheren...
Sorry, maar imo heb je dan behoorlijk weinig ervaring als je iedereen en elk paard "over 1 kam scheerd" (woord-grapje erbij Haha! )
Er zijn genoeg paarden die je in positieve zin ziet veranderen, wanneer ze (deels) zijn geschoren.

Sommige mensen lijken niet te willen denken heb ik het idee.
Nu kan ik soms ook behoorlijk domme fouten maken hoor! Al sta ik open voor commentaar. iig als het gaat om mijn dieren, wil ik best mijn trots opzij zetten Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:14

Superwoman, jij geeft ook eerlijk je fouten toe, en sorry zeggen heb je ook geen enkel probleem mee Lachen
Onwetendheid kun je mensen die net in de de paardenwereld komen niet kwalijk nemen.... niet willen denken, niet willen luisteren wel....
Als mensen het hadden kúnnen weten, op dat moment is er geen excuus meer