Uitgelachen met mijn tuiger,, NU LACH IK veel harder !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fortuna22

Re: Uitgelachen met mijn tuiger,, NU LACH IK veel harder !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:23

Liek_ schreef:
Jee Rianneke wat ben jij vreselijk aan het zuigen zeg bah! Je moet hier nou niet de boel om gaan lopen draaien...

Flugeltje, meid, ik kan het me goed voorstellen dat jij het laatst lacht! En je mag hartstikke trots zijn op jezelf en je paardje!!

Helemaal mee eens!

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:33

Ragdollcat schreef:
hihihi Haha! super goed van jullie, laat die tuttige dressuurmiepen zien wat jullie kunnen met jullie tuigers, vaak hebben ze veel meer uitstraling door hun trotse houding, en meer beengebruik.

Zelf had ik een draver dat nog niks kon, en al die dressuurmiepen wisten het beter en lachen me uit met zo van ze kan niet rijden.

En nu kan me draver zo vanuit stilstand heel hard in galop en dan weer stilstaan als ik dat vraag, dat kunnen hun superdressuurpaarden niet eens hihihi, wie het laatst lacht, lacht het best Go jij! Go jij!

Kom weer even langs met mijn kam....(je weet wel,met dat scheren en zo... Clown )

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 16:37

Liek_ schreef:
WesseLady schreef:

Zo kom je op mij niet over

Maar als je er toen niet mee zat dat mensen je uitlachte, waarom maak je je er dan zo druk om dat je er een topic over maakt? Verward Je had ook een topic kunnen maken over de successen met je tuiger en dat je daar blij mee bent. Maar je legt de nadruk op het uitlachen van je concurrenten...

Wat hebben bokkers toch een inlevingsgevoel van -100 zeg! Je kan je het vast niet voorstellen hoe ze zich voelt? Nooit het gevoel gekend van iets bereiken terwijl je verteld werd dat het je toch niet ging lukken? Is echt een fijn gevoel hoor! En dat staat helemaal los van concurrentie, dat is alleen maar de context in dit specifieke geval...[/quote]

hehe jij begrijpt het

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 16:48

nou ik zal het nog 1 x proberen, ik heb medisch gezien een ellende paard..en het is nog een tuiger ook...vroeger ben ik door bepaalde mensen uitgelachen, van, wat denk zei te gaan doen met die kromme tuiger, ieder zijn ding, maar ik had er schik in, maar het is natuurlijk nooit leuk als ze je uitlachen. En ja die mensen waren toevallig net van die mensen die een duur paard onder der kont geschoven kregen.
Nou na jaren sleutelen en kliniek bezoeken, loopt mijn kanjer super, en ja op mijn wedstrijden...jawel..kwam ik die mensen weer tegen en heb ze meerdere malen dik weg gereden...dat is eingelijk precies mijn verhaal, maar nu misschien wat beter uitgelegd

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 16:50

nou ja toen heb ik daar achteraf wel even om moeten lachen....sorry dan...maar ik vond dat wel even genieten..

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:55

Hardstikke fijn voor je, super dat het zo gaat, ik herken het wel degelijk mijn eerste paard Giant is ook een tuiger en hij had ook nog bijna een jaar in de manegeles gelopen, hij was hondsbrutaal en had een enorme onderhals, maar we liepen op het eind na 3 jaar de KWNP-ers voorbij en dankzij hem kan ik nu elk paard uitzitten Tong uitsteken
Ik snap je heel goed hoor, ik werd ook altijd uitgemoerd en mensen zeiden gewoon hardop, wanneer koop je nou eens een echt paard, dat je uberhaupt zo bot kan zijn, je houd immers van dat dier. Uiteindelijk trok hij het fysiek niet meer na een val in de springles, anders had ik hem nog steeds.
Laatst bijgewerkt door sjorsie op 05-10-08 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:57

Geniet er maar lekker van; zo had ik het al meteen begrepen van je eerste stukje.
Daarom maak ik geen topics hier; sommige zitten alleen op bokt om te z..ken. voor de z..kerdsheb ik één advies: "get a life!"

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:58

sikrit schreef:
Geniet er maar lekker van; zo had ik het al meteen begrepen van je eerste stukje.
Daarom maak ik geen topics hier; sommige zitten alleen op bokt om te z..ken. voor de z..kerdsheb ik één advies: "get a life!"

je hoeft niet te reageren he, rechtsbovenaan je scherm zit een kruisje. Knipoog

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:03

Inderdaad! Ik moet zeggen dat sommige reacties me hier echt tegenvallen... Het enthousiasme van de ts wordt hier totaal verkeerd geinterpreteerd. Ze gaat mensen niet letterlijk uitlachen oid, ik snap ook niet waar jullie dat vandaan halen. Als het mij overkomen was, had ik ook zoiets gehad van: kijk, ik kan er ook komen! En dat zegt helemaaaal niet dat de motivatie van de TS alleen het verslaan van deze mensen is. Ga zo door meid, en laat de mensen hier maar praten!

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 17:09

ja maar zo is bokt...dus ik had wel wat tegenspraak verwacht hoor haha

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:06

He maar ben zo onderhand wel een beetje benieuwd naar je topper!?

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:27

Het gaat er niet om dat wij het stoer vinden dat wij een tuigpaard in het Z hebben. Het gaat er ons om dat wij op voorhand al zijn uitgelachen door bepaalde mensen om ons heen die ons voor gek verklaarden, die beweren dat je met een "niet dressuurpaard" geen Z kunt worden en dat wij hun nu het tegendeel hebben bewezen. Dat je met een "niet dressuurpaard" ook gewoon Z kunt rijden.

Dat is toch alleen maar leuk? Iets om trots op te zijn?

Tegenstanders in dit topic begrijpen TS gewoon niet.
Het voorbeeld van het tuigpaard van TS had ook een dressuurpaard met problemen kunnen zijn. Het gaat hier niet perse om het ras of type paard, maar om het feit dat er mensen zijn die je afkraken om niks. En dat jij ze dan uiteindelijk het tegendeel bewijst.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:05

Maar waarom trek je je dan zoveel aan van anderen? Mij interesseert het echt geen hol of mensen mijn paard leuk vinden of niet hoor. Oke, het is leuk als ze hem leuk vinden, maar zo niet is het mij ook best. Ik vind ook niet elk ander paard leuk.
En ach, of ze je nu uitlachen om je paard, of je zadel, of hoe je haar zit of weet ik het, 'dat soort mensen' vindt altijd wel wat.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:28

Herkenbaar, maar in mijn geval met een 'extreem hete Arabier, niet geschikt voor de dressuur, kan enkel gespannen dribbelen en de rug wegdrukken' (keiharde woorden van een instructeur bij ons op stal), ben ik even blij dat ik haar nu wél voor elkaar heb. Lachen
Zo heb je wel meerdere situaties, maar het geeft je zeker een egoboost. Tong uitsteken

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 19:00

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:40

super en of dat met tuigers kan kijk maar naar susan bouwman start met een 100 % tuiger Z2 dress.

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:45

Urielle schreef:
Maar waarom trek je je dan zoveel aan van anderen? Mij interesseert het echt geen hol of mensen mijn paard leuk vinden of niet hoor. Oke, het is leuk als ze hem leuk vinden, maar zo niet is het mij ook best. Ik vind ook niet elk ander paard leuk.
En ach, of ze je nu uitlachen om je paard, of je zadel, of hoe je haar zit of weet ik het, 'dat soort mensen' vindt altijd wel wat.

Het maakt mij ook niet uit wat anderen van mijn paard vinden, exterieur blijft toch een kwestie van smaak. Alleen als de leden van je vereniging waar je altijd mee optrekt jou ineens belachelijk gaan maken en gemene dingen tegen je zeggen. Alleen omdat je zogenaamd niet het goede paard zou hebben.... Dat is gewoon gemeen en geloof mij dat is echt niet leuk om mee te maken. Daar kun je je best rot over voelen, het zijn tenslotte de mensen waar je veel mee om gaat. Ik heb er ook nooit op gereageerd, ik dacht alleen bij mijzelf "jullie zullen vanzelf wel zien dat jullie geen gelijk hebben". Ik train voor mijzelf en voor mijn plezier, je moet het niet zo zien dat ik alleen maar heb getraind om die lui de loef af te steken, dat was gewoon een leuke bijkomstigheid Haha!

@flugeltje: filmpje is niet zo duidelijk maar het is zeker een mooi paard!

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:17

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:50

Wat een reacties in dit topic zeg. phoe.
Ik denk dat alleen de tuigpaard eigenaren/ruiters dit begrijpen.
Toen ik mijn tuigertje net gekocht had en ermee aan kwam op mijn toenmalige werk (manege/dressuurstal) werd ik echt raar aangekeken dat ik met een tuiger aan kwam zetten. Later op de rijvereniging was dat minder belukkig.

Ik heb weleens springrubriek gewonnen waarbij je met 2 combinaties moest springen.
(Ik met mijn tuiger (B springen) en een springpaard (L springen) 2 paarden die bijna altijd uitgebeld werden)
We moesten tegen oa een ander koppel die M en ZZ waren bij de E ponies. Die het weleens zeker zouden gaan winnen volgens paps en mams en ruiters. Ze waren boos dat hun van ons hadden verloren, want dat kon toch niet verliezen van zo'n rare tuiger. Ze hebben lang niet tegen mij gepraat, en dat terwijl haar paard 2 boxen verderop stond in de stal.
Zelf was ik heel trots op mijn tuigertje natuurlijk.

Maar even buiten dat verhaal, het is gewoon heel mooi om goeie resultaten te halen met een tuiger.
Je heb bijna altijd wat meer basis training nodig om de gangen en houding goed te krijgen voor het dresuurwerk, meer dan bij een rijpaard.

En wat ik ook nog voorbij zag komen hier was een stukje over dat je met bijvoorbeeld een Jazz ook niet zo weg kan rijden omdat dressuurpaarden met een beetje meer ook extra tempramentvol zijn.
Nou ik kan je vertellen dat veel tuigers ook zeker niet makkelijk zijn.
Ik heb diverse dravers/haflingers/rijpaarden gereden wat super makkelijk ging, maar aan de tuigers had/heb ik mijn handen altijd vol.

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:48

haha, nou niet alleen tuigpaard eigenaren snappen dit. Ik heb een kwpn'er, maar niet van het 'standaard' model... Wij noemen hem altijd een ontplofte shetlander, korte benen, kort lijf, korte nek, groooooot hoofd, gezond buikje Haha!

Altijd en eeuwig het gezeur dat wij een "recreatie" paard hebben.. niks tegen deze schatten, maar de manier waarop het werd gezegd! ja, en ook wij hebben als laatste gelachen, we rijden welliswaar nog maar L2, maar hij kan alle oefeningen tot Z2 en hij kan super springen. Dit heeft ons bloed zweet en heeeel veel tranen gekost, maar het is gelukt! Hij loopt super en hij heeft er LOL in!

@ TS, heel veel geluk, succes, plezier en gelach gewenst van mij en m'n "shetje"!!!!

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 08:25

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:39

ik heb een shire merrie en ze heeft zeker aanleg voor dressuur, maar als ik dit zeg tegen sommige mensen, lachen ze me ook uit!
Ik weet zeker dat ze het heel goed gaat doen!

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 10:31

juksz schreef:
flugeltje schreef:
http://jaquelinebesselink.hyves.nl/foto ... 26/0/eorU/

dit is hij.... vorig jaar dan..heb niks recents

Hallo!!Wat en knapperd!!

ja dank je... en hij kan nog lopen ook.... en hij is ook super lief en erg werkwillig.... nou dan mag ik toch best wel even trots zijn in dit topic he ???

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:22

Ja absoluut!.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:34

Hier even een opmerking als ex eigenaresse van een tuiger:

Wat zitten er hier een hoop gefrustreerde paardenmeisjes zeg! Ga lekker met z'n allen huilen om alles wat er mis is met mensen die KWPNers hebben!

Ik ben nooit uitgelachen met mijn tuiger, of belachelijk gemaakt, of omver gereden omdat het een tuiger is. Het is misschien ook de houding die je zelf aanneemt, of misschien is de paardenwereld wel leuker hier.

Word volwassen, en laat je frustraties los. Mensen met KWPNers zijn net zo goed (of slecht) als mensen met tuigers/friezen/hobbelpaarden noem het maar op. Ieder paard heeft zijn gebruiksaanwijzing, en niemand rijdt fluitend een paard naar de Z. Daar zit echt wel werk in.