Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.... den_shir schreef:Nee inderdaad, ik weet het nu ook even niet... Ik weet wel van manegepaarden hebben het ook aangeleerd hun hoofd omhoog te doen en alleen met grof geweld krijg je zon ding om.. Maar ik wil het niet zover krijgen met mijn paardje... Er moet toch wel een oplossing voor zijn???
mathes schreef:Haar hoofd omlaag lokken d.m.v. een snoepje wil vaak nog wel helpen. Dat kan je dan wel het beste met z'n 2-en doen.
Nou is niet iedereen gecharmeerd van snoepjes. Dan kan je bijvoorbeeld op een krukje gaan staan zodat je er wel bij kunt als ze omhoog gaat. Al vind ik dat niet DE oplossing omdat je het paard daarmee niet leert zijn/haar hoofd naar beneden te houden.
Ik ben zelf niet zo groot dus gebruik ook regelmatig een krukjeZeker als ik met de trekpaarden bezig ben.
suleilitha schreef:Hoe denk je het dan op te lossen? Het kan ook nog dat jullie iets verkeerd hebben gedaan, waardoor het paard nu de pest heeft aan een hoofdstel, heb je daar al over nagedacht?
den_shir schreef:Ik heb haar gisteren voor het eerst een hoofdstel omgedaan.. Ze trok der kop omhoog en klapte toen tegen een stapel planken aan, waar ze gelukkig niet van schrok...
KiWiKo schreef:jawel!!! KAN WEL!!! gewoon de CNTR ALT DELETE knop indrukken!!![]()
![]()
den_shir schreef:ja, ben blij dat het goed gaat.. Alleen we hebben 1 probleempje.. En dat is het hoofdstel.. We zijn vandaag net zo lang door blijven gaan tot het lukte en het lukte uiteindelijk ook wel.. maar met moeite... Anna doet namelijk haar hoofd zo ver omhoog dat we er niet meer bij kunnen... een slimme actie van der want dan kunnen we er inderdaad niet meer bij... na een paar tikken gaf ze zich over en ging het wel weer... maar in de wei kreeg ik de halster ook weer niet om ... hoofd omhoog enz. wat kan je hier nou het beste mee doen... ??

!!
Besef wel dat dit levensgevaarlijk kan worden, meid, want je hebt de ervaring gewoonweg niet, dat is goed leesbaar tussen de regels door.
mathes schreef:Haar hoofd omlaag lokken d.m.v. een snoepje wil vaak nog wel helpen. Dat kan je dan wel het beste met z'n 2-en doen.
den_shir schreef:.maar ik ben niet zo van het lokken met snoepjes... heb gehoord dat belonen en lokken met snoepjes uit de hand kan gaan lopen en ze er alleen maar vervelender van wordenn..!?!..
den_shir schreef:En ik heb er wel een prof bij en die verteld als je het hoofdstel om hebt moet je gewoon even niets doen... haar met rust laten en later wat snoepjes geven...
den_shir schreef:Hoi tinkie, mensen kunnen inderdaad niet zien hoe het in het echt aan toe gaat.... En ik heb er wel een prof bij en die verteld als je het hoofdstel om hebt moet je gewoon even niets doen... haar met rust laten en later wat snoepjes geven... De fijnste beloning is namelijk niets laten doen.. Dus we zullen zien.... Ik geef het niet op en dat mensen steeds zeggen haal dit erbij en dat... Is niet nodig ik heb er al iemand bij dus... en het zal me wel weer lukken...
den_shir schreef:Nee ik zei achteraf wat snoepjes geven zet ik toch neer niet tijdens... En ik wil gewoon weten hoe je een paard zijn hoofd laag kunt houden... maar dan krijg ik te horen dat ik er accuut mee moet stoppen?? Daar hebben we het toch niet over... Als het dadelijk allemaal lukt lach ik diegene uit die mij zien als een gek
.. En hoe oud ben je eigenlijk? Want misschien ben je nog heel jong en komt dit dan allemaal te hard aan?..