Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dolor schreef:lessy is beter in de hand te houden als ik er naast loop. als hij dan iets eng vindt en ik loop er naast dan volgt hij mij er langs. zit ik erop gaat hij er niet langs en hij draait dan meestal om en gaat er vandoor. dus bij lessy is er naast beter.
JoviBan schreef:Het komt eigenlijk nog nauwelijks voor, maar mòcht mijn paard iets eng vinden en er niet langs durven, dan stap ik af, neem ik haar als het ware bij de hand en zeg ik kom maar, dan gaan we er samen langs. Dan durft ze het wel, kan ik weer opstappen en vervolgen we onze weg.
Wat ik hier lees van 'aan de kletter gaan' en 'controle hebben', daarvan vind ik, zolang dat nog aan de orde is, kun je maar beter niet de weg op samen.
want de controle kán je kwijtraken, en je paard kán aan de kletter gaan.. tjsa, hier is het 'maar' 2 keer gebeurd, in die 3 jaar dat ik haar rijd, dat is een imiddels 19 jarige fries, en gaat dus al 15 jaar naar buiten, ohz en voor de kar. ze blijven onvoorspelbaar..
). Daarnaast heb ik heel veel grondwerk gedaan (en doe dat nog) en op de grond zijn we zo op elkaar ingespeeld. Dat hoop ik nu rijdend ook te bereiken, natuurlijk, maar ja, dat kost tijd, geduld en oefening.
Renee_tjuh schreef:Mij lijkt het als je erop zit. Als hij er dan vandoor gaat dan kun je hem niet loslaten ( Tenzij je er afvalt...) Dus dan kun je hem wel tegen houden. Het tegen houden gaat bij mij zoiezo makkelijker als ik erop zit dan dat ik er langs loop.