Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Snoevie schreef:waarom zou je al bij voorbaat een martingaal eraan hangen?de logica van sommigen snap ik niet.
Marlous schreef:Neee! Ook niet als het paard zijn hoofd in de nek gooit. Dan doe je blijkbaar toch iets niet goed.
loveyodie schreef:Hoi Bokkers ,
Wij hadden op de manege een discussie, over inrijden met martingaal, dus, de 1e keer erop met martingaal, altijd, en als ze 8 zijn bijv zonder. Want er was nl een meisje die zei; Als mijn pony 8 is doe ik zonder martingaal.
Wat vinden jullie hier van?
manonutjuh schreef:Martingaal heeft geen inwerking wanneer deze goed afgesteld is en het paard het hoofd normaal draagt. Het is ook handig om bij een jong paard te gebruiken, om je aan vast te pakken.
zoals goofy zegt. Ik hang er zelf wel eentje om bij het buitenrijden, als een soort van noodrem mocht het nodig zijn, dan kan ze zich niet onttrekken aan de hulpen en met haar nek en kiezen erop er tussenuit knijpen. Maar het kan zijn dat dat ook tussen mijn oren zit- goed afgesteld heeft het paard er geen last van en ik vind het wel een prettig gevoel met zon onbesuisd jonkie
En nee dat was niet mijn schuld, dat hadden zij er in gereden
maar zolang Pret het niet op een rennen zetten met haar hoofd de lucht in, werkte dat ding echt niet in hoor