Rijden op een ziek paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarona25

Rijden op een ziek paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 13:01

Bij ons in de buurt staat een paard die kanker heeft hij heeft er geen last van maar hij wordt nog heel af en toe gebruik in de les is dit niet vreselijk zielig ???

Een paard kan niet praten maar neem aan dat hij er toch last van heeft

Joto

Re: Rijden op een ziek paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:04

hoeft niet.. Als het paard geen pijn vertoont.. lijkt met het geen probleem ik zou het zelf niet doen..

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 13:06

Het ergste is ook nog dat die persoon zelf alles beter denkt te weten en niks is goed alleen wat zij doet

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:07

ligt er maar net aan wat voor kanker en waar die het heeft..
je zegt zelf dat ie heel af en toe nog wordt gebruikt..sommige paarden vinden het wel fijn hoor als ze eens gewoon mee mogen doen met de groep..
en daarbij ik weet ook alles beter als het om mijn paard gaat..en als je paard kanker heeft verteld een veearts je echt wel de do,s en de donts

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 13:11

ik denk dat je je paard alle zorg moet geven en niet aan je zelf moet denken zet hem dan lekker op de wei toch ????

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:12

ik zie het probleem niet helemaal..je zegt zelf dat ie heel af en toe wordt gebruikt..en dat ie geen last heeft van zn kanker,wat is het probleem dan nu?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:13

Joto schreef:
hoeft niet.. Als het paard geen pijn vertoont.. lijkt met het geen probleem ik zou het zelf niet doen..

dat is niet helemaal waar, een paard is een prooidier en zal niet gelijk laten zien dat hij pijn heeft. pijn betekend zwakte, en dus gevaar...

toch zou ik het niet echt zielig vinden geloof ik, maar de da kan daar vast meer over zeggen...

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 13:14

Dat mensen aan hun zelf denken inplaats aan het dier kan je je paard niet de tijd geven om te genezen

mijnnaamis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:15

Als die er geen last van heeft, dan zal het heus wel goed wezen als die af en toe wordt bereden heeft ie ook wat afleiding in plaatst van de hele tijd in de wei staan.

Zonderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:15

Zielig voor dat paardje, maar kun je hem dan niet beter een eeuwige prik geven? Want half leven is ook niet alles. of lekker laten gaan, niet gebruiken en door laten leven, of gewoon een spuitje. naar mijn mening. Laten aanmodderen is in dit geval het ergste wat er is. Toch?

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:16

Als de DA aangeeft dat het wel kan en het paard heeft geen pijn dan zou ik het gewoon doen. Sommige paarden doe je nl een groot plezier met rijden. Je geeft ze dan tenminste het gevoel dat ze er nog bij horen. Tenminste die ene van mij wel.

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:16

Op mijn vorige manege stond een afschuwelijk oude pony.. Overal gele schurft (of wat het ook was), vel over been, oogjes die toe zaten, niet meer kunnen lopen zonder te vallen,...
En dié pony moést nog die rondjes lopen met lastige beginnertjes Boos!
Idd dit paard zei ook niet dat het pijn had maar je kunt wel afleiden dat dit helemaal geen paard is om nog mee te rijden..
Zonder meerdere informatie over het paard waar jij het over hebt kunnen wij niet echt zeggen of het nu verstandig is of niet om er nog mee te rijden..

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:21

sarona25 schreef:
Bij ons in de buurt staat een paard die kanker heeft hij heeft er geen last van maar hij wordt nog heel af en toe gebruik in de les is dit niet vreselijk zielig ???

als je dát nu eerst eens uitzoekt, dan kan je daarna bepalen of het zielig is.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:21

sarona25 schreef:

je zegt zelf.. al.. hij heeft er geen last van..... ???
Als ie er geen last van heeft.. Dan zie ik het probleem niet zo...

Als hij er wel last van heeft..
neem ik aan dat ze hem niet meer gaan berijden en laten euthanaseren

Bovendien staat er niet bij wat voor soort kanker.. waar... hoe ver gevorderd.. etc..
Dus kunnen wij op bokt er verder ook geen zinnig woord over zeggen..

hoeveel schimmels hebben er geen melanomen... En worden gewoon bereden???
tot er echt problemen zijn... dan pas inslapen..
(noem maar een dwarsstraat.. is ook 'kanker' )

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 13:29

ik weet momenteel alleen dat hij het al een tijdje heeft en dat er nu pas een dierenarts bij loopt die mensen dachten eerst het op te lossen met z'n iemand die werkt met zalfjes en zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:31

Mijn vriendin heeft kanker en helemaal geen pijn, die is blij dat ze wat kan doen. Kanker hoeft geen pijn te doen hoor.

Als het paard er geen last van heeft : gewoon doorwerken op het niveau dat hij prettig vind. Veel manege paarden kwijnen weg als ze niets meer mogen doen. mijn paard staat op een manege en ze laten de oudjes , de superbeginner lesjes doen. Stappen aan de longe. Verder vele op de wei.
er zijn er al een paar met pensioen gegaan , die echt wegkwijnde en opbloeide toen ze weer mee mochten doen ( pony is op 41 jarige leeftijd overleden)
als het paard het fijn vind, lekker laten lopen dus

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:38

Ik heb een pensionata haflinger staan en die wordt hier echt niet vrolijk van op advies van de da ga ik haar dan ook weer oppakken. Mijne heeft gen kanker maar artrose, maar heeft er veel last van gehad nu is het stabiel en vandaar het advies om haar weer rustig op te pakken, want geestelijk wordt ze er niet beter op.

Ik baal van mensen met een duidelijke mening die voor mijn gevoel nergens op slaat.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 13:40

het gaat over ieder zijn mening als die van mij maar iets heeft laat ik haar liever staan is ze mij te veel waard voor ik zou dan liever een stuk met haar aan de lijn buiten lopen dan dat ik me zelf dat plezier gun van het rijden

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:45

Sarona, dat heb ik ook altijd geroepen. Maar wat als je merkt dat je paard het werken mist?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:45

Rust roest zegt men altijd. Dus zolang het paard geen pijn heeft, lekker blijven bewegen ermee. Van stilstaan kwijnt zo'n paard alleen maar weg, zowel van emotioneel als fysiek.

pmlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:06

k vind het zielig

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:08

Weet je wat echt zielig is, op de wei zetten en niet meer heen kijken dat is zielig.

Bollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:10

makkelijk om te oordelen over iemand anders zijn paard terwijl je zelf het paard en die mensen niet goed kent en dus niet weet waar de klepel hangt. Verbeter de wereld en begin vooral bij jezelf....en misschien een nieuwe stal!

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 14:25

MIsschien weet jij niet of ik er alles al heb aan gedaan om haar daar weg te krijgen en wil die oude gek haar gewoon weg niet verkopen aangezien er de laatste tijd mensen hun pony hebben gekocht en met de nooderzon zijn vertrokken weg inkomsten voor hem nu ontvangt hij elke maand zijn geld en als ik haar koop ben i9k ook weg dus weg inkomsten

DUs oordeel lekker over een ander misschien heb ik al 3 keer de waarde van haar geboden jij weet ook niks van mij dus houdt lekker je muil

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 14:26

En dan heeft iemand het over oordelen over ander kijk naar je zelf