Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
loves_donja schreef:ben er niet echt voor
Citaat:Even voor de duidelijkheid; dit gaat niet over mij, maar ik wil toch wel eens weten hoe daarover gedacht wordt.
Mijn instructrice heeft naast mij nog een klant op mijn stal, laten we haar even Eva noemen. Eva heeft een 4-jarige Fries en is zelf nog niet zo heel ervaren. Ze krijgt les van mijn instructrice, van iemand die de methode van Antoine de Bodt handhaaft en nog een andere instructeur. Mijn instructrice heeft besloten om te stoppen met haar les te geven en ik vroeg me af hoe jullie daar tegenover staan. Mijn instructrice geeft les met als kernwoorden; vragen van het paard, paard laat los, ruiter laat los. De andere instructeur heeft als kernwoorden; loslaten, wachten tot paard hand opzoekt, contact houden. Nu is het probleem alleen dat het nog een erg jong paard is, die alles en iedereen in de maling neemt. En als je loslaat en wacht totdat hij je hand opzoekt, kan je wachten tot je een ons weegt, want dat werkt niet. Mijn instructrice is vandaag zelf op het betreffende paard gestapt en is na een half uur moedeloos afgestapt, omdat er simpelweg geen land meer mee te bezeilen was. Als zij hem oppakte, ging hij staken, omdat hij de druk op de teugel niet meer gewend was, enz. Nu is mijn vraag dus, wat vinden jullie, kan je van meerdere mensen leskrijgen, als ze allemaal een andere methode van rijden aanhouden?