Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

...daar kan ik het beste mee opschieten! 
RedPassion schreef:Maar heet hoeft toch niet te betekenen dat een paard vervelend is?
Mijn pony is behoorlijk pittig, maar die zal niet snel steigeren of bokken (behalve een paar vreugdebokjes bij de eerste galop). Ze is redelijk kijkerig en loopt behoorlijk door. Maar ik zou haar niet omschrijven als (een beetje) vervelend.
Mijn paard is iets koeler en heel braaf, maar niet lui. Ik kan dus niet stemmen met deze opties

. Ze wil alleen maar hard en de rem is vaak ver te zoeken, maar ze loopt wel als een trein. Ik vind dat 10 x fijner dan eentje die lui is, voor mijn gevoel moet je daar veel meer aan werken. Ik wil gewoon een paard die voor mij wilt werken, ik heb ze liever zonder rem dan zonder gas. CarpeDiem schreef:Het ging mij even om de gulde midden weg. Dus heb je liever het een, en zou je dan het negatieve op de koop toe nemen, of liever het ander.
.
.
. Heb liever mijn eigen paard, een jonkie die momenteel heel veel leert, die niet lui is maar wel behoorlijk braaf is voor een jong paard. Die gewoon lekker met je samen werkt, niet te hittepetitterig of stierlijk vervelend, maar gewoon normaal en vriendelijk is en dingen nog moet leren.
Kaka schreef:Afgestompt worden ze gemaakt, dat zijn ze niet van nature. Je kunt elk paard sneller krijgen voor je been. Vaak moet je wat flegmatiekere paarden meer overtuigen van het feit dat met jou werken leuk is i.p.v. saai. Maar dat heeft niets met afgestompt te maken.