Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Fides schreef:Dus misschien reed ze wel met een wiel omdat haar paard van een gewone spoor die plek had gekregen
Ukkiee schreef:Hallo,
Nou zag ik laatst toch wat dat mijn mond echt deed open vallen. Ik zat langs de kant van de bak te kijken en zag iemand voorbij komen die wieltjessporen droeg. Nou gebruik ik zelf ook vrij grote knopsporen, maar wieltjes zien er toch wel erg cru uit. Dus ik dacht al van, móét dat nou? Toen zag ik dat ze aan de andere kant geen spoor droeg en even later hoorde ik deze mevrouw aan iemand anders verklaren dat ze met haar spoor haar paard had opengereden en daarom nu zonder reed. Je zag inderdaad ook een behoorlijk grote plek (5cm breed) zitten. Mijn mond viel echt open van verbazing. Waarom rijd je dan in godsnaam uberhaupt met wieltjes?
Ik heb hier niet zo veel aan reacties van 'aaah wat zielig' en 'jaa dat vind ik ook', maar ik wil echt van de mensen die met wieltjessporen rijden, weten wáárom ze met wieltjes rijden. Waarom kiezen jullie niet voor een wat langere spoor, die toch een stuk vriendelijker is in gebruik. En dan doel ik natuurlijk ook niet op 'het is maar hoe je ze gebruikt' want ik geloof echt niet dat ook als je maar zacht drukt, dat je dan die huid geen pijn doet met zo'n scherp wiel!
EDIT: Ik bedoel echt die wieltjes met tanden er aan, dus geen stompe wielen. Mensen met stompe wielen mogen ook reageren, maar daar is dit niet op gericht.

skippy1 schreef:Wat wil je horen Ukkie??? Wiletjes en knopjes zijn beiden spoortjes, iedereen kiest voor datgene waar ie zich prettig bij voelt. Ik vind een groot voordeel dat mijn wielspoortjes veel stomper zijn dan de gemiddelde knopspoortjes en meerollen over de buik van mijn paard...
_helga_ schreef:ze zeggen dat je het pas nodig hebt in de z1 om de keertwendingen en de eenvoudige galopwissels makkelijker te maken en dat je meer controle hebt
_helga_ schreef:ze zeggen dat je het pas nodig hebt in de z1 om de keertwendingen en de eenvoudige galopwissels makkelijker te maken en dat je meer controle hebt

Zinzi_jewel schreef:de verklaring waarom die madam met 1 spoor reed , interessant doen denk ik , van kijk mijn paard is zo stout ik rijdt m open om m te laten luisteren
BrittKitt schreef:En monsterina; daar heb jij weer een vreemd puntje
Ga maar eens na hoe ontzettend veel dieronvriendelijke producten er op de markt zijn die toch ontzettend veel verkocht worden
Denk maar aan de gewone lange rechte spoor, bandages in alle soorten en maten, niet passende zadels, sierbontjes, de meest raaaare bitten die je regelrecht in een martelwerktuigenmuseum kan ophangen en ga zo nog maar even door