Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dan mag je toch wel vanuit gaan dat het bij de prix george goed voor elkaar is.
maar ja iedereen maakt fouten
quera schreef:maar op prix george mag je toch wel verwachten dat een paard dat kan ..
kij tuurlijk kan het misgaan maar als er maar 2 ruiters vierkant kunnen staan en de rest niet is dat toch erg veel...
horseyfries schreef:quera schreef:maar op prix george mag je toch wel verwachten dat een paard dat kan ..
kij tuurlijk kan het misgaan maar als er maar 2 ruiters vierkant kunnen staan en de rest niet is dat toch erg veel...
Nogmaals, tussen een paard wat het KAN en een paard wat het uitvoert op CHIO Rotterdam met alle spanning, zowel van de entourage als van de ruiter die moet beginnen aan een voorwaartse proef ligt een wereld van verschil. Natuurlijk staan die paarden thuis in de training honderdduizend keer vierkant stil, maar denk jij werkelijk dat als jij daar aan de start kwam, jij dan de perfecte beheersing over jezelf en je paard zou kunnen behouden en exact op het randje blijven lopen tussen rustig vierkant stilstaan en daarna voorwaarts en vol schwung voorwaarts rijden? In een ideale wereld wel, maar gelukkig zijn we allemaal mensen en werken we ook niet met machines, maar met dieren.
quera schreef:Ik ben gister (Donderdag ) naar het CHIO in rotterdam geweest. en ik heb welgeteld 2 paarden vierkant zien staan. op de prix. George mag je toch wel verwachten dat een paard vierkant kan staan. tuurlijk kunnen er fouten voorkomen, maar dit vond ik toch wel opvallen bij de prix george.
Wat vinden jullie daarvan ?
babbeloe schreef:een heleboel in het Z en zelfs in het M lukt het toch ook en ook op wedstrijden dus waarom prix george niet ?? tuurlijk gaat niet altijd alles perfect maar 4 kant staan vind ik dat je dat wel mag verwachten van dat niveau zeker. (maar nogmaals niet alles gaat altijd perfect
horseyfries schreef:babbeloe schreef:een heleboel in het Z en zelfs in het M lukt het toch ook en ook op wedstrijden dus waarom prix george niet ?? tuurlijk gaat niet altijd alles perfect maar 4 kant staan vind ik dat je dat wel mag verwachten van dat niveau zeker. (maar nogmaals niet alles gaat altijd perfect
Het lukt ook een heleboel op Prix st georges en Grand Prix niveau (waarschijnlijk zelfs meer dan in de M en de Z) maar niet altijd en niet overal, gelijk alle andere oefeningen soms wel en soms niet lukken. Is dat nou zo raar? Lijkt mij niet.
babbeloe schreef:dat zeg ik toch ook dat het niet altijd lukt
maar daarom hoort het wel !!!
)
Urielle schreef:Ik vind in het B dat ik ook mag verwachten dat iedereen zijn overgangen correct rijdt, voltes rond, hoeken in... in het L wil ik ook het wijken correct zien en paarden vanuit het halthouden diagonaal en kaarsrecht achterwaarts zien gaan en daarna gelijk weer actief voorwaarts zien draven op een kleine hulp. En dat is ook om te janken. (ook bij mezelf).
Wil niet zeggen dat de ruiters en paarden het niet kunnen maar op het moment supreme lukt het even niet. Dat is toch geen schande?
Maar goed, ik zie graag jullie 100% score tegemoet