Lusitana schreef:Het voordeel van het mee betalen is dat de bijrijder dan leert verantwoording te dragen, en wat de werkelijke kosten en lasten zijn van het hebben van een eigen paard.
Als je niet betaald, kun je de boel te vrijblijvend opvatten en als je dan een eigen paard koopt, ook wel eens voor verrassingen komen te staan.
Er zijn gewoon een heleboel soorten afspraken mogelijk tussen iegenaar en ruiter die het paard wil rijden en ik vind dat een ander daar eigenlijk niks mee te maken heeft.
Het rijden van een "verzorgpony" is ontstaan als een wederdienst voor het uitmesten enzo. Die ruitertjes moeten eigenlijk blij zijn dat ze erop mogen, en hebben niet zoveel te willen.
Het moeten rijden van iemands paard (trainen) weer een ander.
Als ik verantwoording wilde leren dragen over het houden van paarden dan kocht ik er zelf wel een
Dan ga ik geen geld steken in andermans paard.
Dit bedoel ik verder allemaal niet vervelend hoor ofzo... maar ik wilde alleen even mijn mening geven. (Daar is 't ook een discussietopic voor
)
Nou ik train ook iemand anders paard (denk dan dat ik het zo moet noemen, want mesten e.d. hoef ik niet), en ik hoef niks te betalen en ik wil er ook niet voor betaald krijgen. Ik start wel wedstrijden e.d.
Als je méérdere paarden gaat trainen en uitbrengen vind ik het een ander verhaal, dan steek je er ook véél meer tijd in.
TS, wat doe je in het 'dagelijkse leven'. Werk je ook nog fulltime? Of zit je alleen in de paarden? (Wellicht telt dit ook mee in je overweging?)