Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
holly schreef:Onder een recreatieruiter versta ik iemand die lekker hobbelt en helemaal niet bezig is met ingewikkelde oefeningen.
Rijd je wel serieus dressuur, maar geen wedstrijden, valt dat bij mij niet onder recreatief hobbelen.
Daar zit het verschil denk ik.
Je vraagt wat van jou paard en dus is het wel zo handig als je goede aanwijzingen kunt geven. Jij gaat ook niet aan een halter hangen van 100 kilo, als je enkele keren per week maar 5 kilo gewent bent toch. Krijg je blessures van.
Dat is dus hetzelfde als iemand een B proef nog niet kan rijden, maar wel al passage en piaffe er uit probeert te persen. Dat werkt niet.
Maar goed, ik zei al, het ligt er maar net aan wat je onder recreatieruiter verstaat.
Karl66 schreef:Maar als je goede instructie hebt, dan lijkt het mij verstandiger om die instructrice te vragen hoe je de oefening moet rijden. Als je op Bokt moet vragen hoe je een oefening moet rijden, dan ben je er meestal nog niet aan toe.
Het is iets anders als je in een oefening tegen problemen aanloopt en graag wat andere ideeën naast die van je instructrice wilt horen. Maar dat verschil haal je meestal wel uit de vraagstelling.

juval schreef:is het paardrijden dan niet voor iedereen recreatie?

Equidea schreef:holly schreef:Onder een recreatieruiter versta ik iemand die lekker hobbelt en helemaal niet bezig is met ingewikkelde oefeningen.
Rijd je wel serieus dressuur, maar geen wedstrijden, valt dat bij mij niet onder recreatief hobbelen.
Je vraagt wat van jou paard en dus is het wel zo handig als je goede aanwijzingen kunt geven. Jij gaat ook niet aan een halter hangen van 100 kilo, als je enkele keren per week maar 5 kilo gewent bent toch. Krijg je blessures van.
Dat is dus hetzelfde als iemand een B proef nog niet kan rijden, maar wel al passage en piaffe er uit probeert te persen. Dat werkt niet.
Maar goed, ik zei al, het ligt er maar net aan wat je onder recreatieruiter verstaat.
Ik denk dat als je zegt dat je een dressuur ruiter bent die geen wedstrijden rijdt, ongeveer hetzelfde aangekeken wordt.
Mijn moeders paard, heeft onwijs veel aanleg om dragend te lopen terwijl ze zijgangen weer heel moeilijk vind (paard beleeft er ook echt geen plezier aan als je dat vraagt). In plaats van wijken, appuyeren etc. Ben ik in de les bezig met het strekken, maar ook met passageren (wat al vrij net lukt).
Ik heb al meer dan genoeg boze reacties hierover gehad en durf het niet eens meer in mijn profiel te zetten oid. Omdat dat gewoon weg niet kan, een recreatie ruiter die passageert, en dus maar meteen aankloot?
Nogmaals dit is een persoonlijk iets, maar zie het echt vaak genoeg hoor, dat een recreatie ruiter gezien word als iemand die niet goed kan rijden.
ik heb er geen behoefte aan te bewijzen dat ik het kan, dat weet ik zelf en of ze het geloven of niet, ik ga er echt geen wedstrijden om rijden.
)
holly schreef:Onder een recreatieruiter versta ik iemand die lekker hobbelt en helemaal niet bezig is met ingewikkelde oefeningen.
). Maar daarnaast kun je ook prima recreatief hobbelen, buiten rijden etc. In het paardenwereldje is men zo goed in het 'in hokjes stoppen'. Al hoewel, in de echt wereld ook
.

hahaha
dus schiet me niet dood 
, ik plak geen niveau op mijn rijden, want ik doe geen wedstrijden, maar ik kan wel zeggen dat ik oefeningen die in de Z-dressuur gevraagd worden kan uitvoeren 
FitzChivalry schreef:Maar ja.. als je geen wedstrijden wilt rijden tel je blijkbaar niet mee..