Dit kan toch echt niet ? Intervieuw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardje25

Dit kan toch echt niet ? Intervieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 10:10

Hallo bokkers,

Ik was net in een boekje van mijn moeder aan het kijken,en daar stond een intervieuw
met Loes van den heuvel & haar paard Libido. Ik las het en,ik was toch wat ontgoocheld in haar
'natuurlijk omgaan met paarden'.

de volgende zinnen vond ik tegenstrijdig;

Afbeelding
het hele intervieuw met foto's
http://i29.photobucket.com/albums/c271/elout/002.jpg

ze zegt daar van : SOMS moet je je paard ook wel eens zonder bit en SLOF kunnen rijden,moet dit dan
een gewoonte zijn om met slof te rijden. Ook zegt ze dat ze natuurlijk omgaat met haa paard,op de foto zie ik toch een dikke stang in zijn mond hangen. Ze zegt dat ze een kick krijgt als ze haar paard kan onder controle houden ... En,als je paard een drammertje is ,los je dat toch niet op met een zwaarder bit ?

wat vinden jullie er nou van ?

groetjes

hns

Re: Dit kan toch echt niet ? Intervieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:19

Nouja zeg... Zoals ze al zelf zegt het is een echte 'paardenmadam'.
Een beetje te hoog van de plank gegrepen lijkt me.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:56

Wel een beetje vreemde uitspraak: 'het geeft me een kick om mijn paard in toom te houden'

???? Vreemde kick dan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:40

ROFL Echt heel natuurlijk die foto. Strak aangesnoerd hoofdstel met een flinke stang en dan dat borsttuig aangesnoerd, uiteraard een duur dressuur-boomzadel.. En die deken en reflectie-bandages slaan echt alles Tong uitsteken

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:46

beetje apart artikel inderdaad, waar staat het in?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:49

Kan ook zijn dat de journalist het niet goed begrepen heeft. Een citaat schrijven ze niet letterlijk op, maar passen hem aan zodat het betere schrijftaal wordt, dus mss heeft de journalist de betekenis verdraait. Ik ga er dus niet vanuit dat die mevrouw dat perse zo gezegd heeft. Zowel dan is het idd een rare uitspraak

CynThiaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:52

beetjee vreemd maarjaa

paardje25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 12:54

Ik weet niet meer waar het juist instond,een boekje dat wij hier regelmatig krijgen Knipoog

CynThiaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:55

ikvindt beetjee vreemd maar ieder ze eigeen mening toch:p

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 13:11

We zullen er maar vanuit gaan dat de woorden verdraaid zijn.

Maar

'het geeft me een kick om mijn paard in toom te houden'

ja dat is de "oernatuur" van de mens domineren.
Gelukkig leren we ook dat het op andere manieren kan. Nogmaals ik heb niets tegen natuurlijk rijden of gewoon klassieke dressuur. Het is juist HOE je ermee omgaat los je problemen op door te kijken wat er mis is desnoods een stap terug te nemen, of stap je over op hardere bitten en andere hulpmiddelen. En ja helaas een grote groep kiest voor het laatste.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 14:18

MysticTinker schreef:
ROFL Echt heel natuurlijk die foto. Strak aangesnoerd hoofdstel met een flinke stang en dan dat borsttuig aangesnoerd, uiteraard een duur dressuur-boomzadel.. En die deken en reflectie-bandages slaan echt alles Tong uitsteken

ben het redelijk met je eens maar ik zie geen strak getrokken hoofdstel en wat nou het probleem is met een boom zadel bij die 'naturals' snap ik (nog) steeds niet Verward .

Ik heb het artikel verder niet gelezen. Het gequote zinnetje van de TS zei mij al genoeg

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 14:23

ik snap wel wat ze zegt Haha! Haha! Haha!

wat ik uit het stukje begrijpt is dat ze ook wel eens bitloos traint, helemaal goed toch??? Want dan weet je pas echt of je training goed is Lachen

Ik vind dit weer typisch een boktvakantietopic....... Haha! Haha!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 07:54

dit is inderdaad wel erg vreemd Ziek Nors opkijken

Edit: wat ook al gezegd wordt, misschien heeft de journalist de zinnen een beetje veranderd waardoor het niet meer klopt, maar toch blijf ik het vreemd vinden Knipoog
Laatst bijgewerkt door ___Tessa___ op 11-05-08 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 07:56

en neem aan dat ze dit niet zelf getypt heeft, maar de journalist, die vatten dingen nogal eens wat anders op en typen het anders uit

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:51

Mm, heb net het artikel eens gelezen, en de journalist heeft het wel degelijk niet fout geïnterpreteerd, uit het hele artikel krijg je dezelfde vreemde sfeer.

_wildegune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:57

Rijd ze zelf ook op hoog niveau?
Vind het een beetje stug namelijk dat ze anders een S&T er in heeft hangen.. als d'r ultieme manier van rijden trektochtjes maken is.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:10

Mnee, ze rijdt absoluut niet op hoog niveau, maar blijkbaar zit ze op de foto op een politiepaard dat een pelham in heeft en dus niet op haar eigen paard.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:14

vaaag.. maar neem ook aan dat ze heeft vergeten
te vragen aan de journalist of ze eerst het geschreven stukje
even mocht lezen...
voor het gepubliceerd werd....

Ken de mevrouw niet...kan dus niet beoordelen of
artikel kant of wal raakt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:17

Het interview kan uit z'n verband getrokken zijn (gebeurt vaak), maar als ik die foto zie, dan zie ik er niks 'natuurlijks' aan met al die tierelantijnen. Haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:23

Ik vind het eerlijk gezegd nogal gemakkelijk om hier zo commentaar op te geven, terwijl iedereen die zijn gezond verstand eens even gebruikt, weet dat in de media dingen nooit lijken zoals ze echt zijn. Voor hetzelfde geld bedoelde ze totaal andere dingen. Misschien ook niet.

Imo kom je enkel door met haar te praten te weten wat ze nu precies bedoelt Knipoog

_wildegune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:45

Tieneke schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd nogal gemakkelijk om hier zo commentaar op te geven, terwijl iedereen die zijn gezond verstand eens even gebruikt, weet dat in de media dingen nooit lijken zoals ze echt zijn. Voor hetzelfde geld bedoelde ze totaal andere dingen. Misschien ook niet.

Imo kom je enkel door met haar te praten te weten wat ze nu precies bedoelt Knipoog

Er word toch ook vaker gezegt dat de media dingen kan verdraaien?

Dat houd niet in dat het er vreemd uit blijft zien en JIJ als lezer gaat er vanuit dat het (grotendeels) gewoon klopt wat er staat.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:10

Zeg ik dat het niet eerder gezegd werd? Knipoog

Hoe je het draait of keert: het lijkt misschien vreemd, maar het is gewoon zeer onduidelijk.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:38

Inderdaad, het is duidelijk ook een journalist die niets van de paardensport afweet en het staat in een blaadje dat ook helemaal niets met de paardensport te maken heeft.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 09:07

Als ik het zo lees klinkt het inderdaad heel onlogisch, als ik er over nadenk snap ik wel wat ze bedoelt Lachen
Daarnaast worden in intervieuws(?) vaak de zinnen verdraaid, dan komt het toch heel anders over Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 09:16

Haha weet niet wie het is maar vind het best een sneu persoon als ze dit daadwerkelijk gezegd heeft Huilen van het lachen 'Je bent natuurlijk als je af en toe zonder bit of slof rijd'. Yeah right, ze heeft ook een erg leuk bit erin hangen als ik het zo zie. Nouja, zou dus voor de mensen die nooit met slof rijden (waaronder ik) betekenen dat ze al heel natural bezig zijn!

Maar dit is echt geen paardenmens, dit is aan het artikel te lezen een mens met een paard Knipoog