Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en lessen omgooien doen ze niet.

Sonja schreef:Ik heb vanmiddag om 13 uur gereden, en ik heb er niks van gemerkt dat mijn paard daar moeite mee had. Kwestie van je training aanpassen.
Ik heb vandaag gewoon geen tijd om 's avonds te rijden, en wilde toch even met 'm werken. Tuurlijk heeft 's morgens of 's avonds de voorkeur, maar dat kan nou eenmaal niet altijd.
Waarom zou dat zielig, gemeen en egoïstisch zijn? Ik werk toch ook gewoon met heet weer? Wat meer drinken en iets rustiger aan doen, en dan komt dat gewoon goed. Je kan ook TE zeikerig met jezelf en/of je paarden zijn natuurlijk.

Dus een leuke training is het dan niet. Dan wordt het toh weer werken en ja dat wil ik liever uitstellen tot het wat minder warm is. Sonja schreef:Ik heb vanmiddag om 13 uur gereden, en ik heb er niks van gemerkt dat mijn paard daar moeite mee had. Kwestie van je training aanpassen.
Ik heb vandaag gewoon geen tijd om 's avonds te rijden, en wilde toch even met 'm werken. Tuurlijk heeft 's morgens of 's avonds de voorkeur, maar dat kan nou eenmaal niet altijd.
Waarom zou dat zielig, gemeen en egoïstisch zijn? Ik werk toch ook gewoon met heet weer? Wat meer drinken en iets rustiger aan doen, en dan komt dat gewoon goed. Je kan ook TE zeikerig met jezelf en/of je paarden zijn natuurlijk.
Nee ik zie mijn pony als een vriend, en ik ga hem niet dwingen zich in te spannen op het tijdstip waarop ik mezelf ook absoluut niet aan het werk zet. Een paard vraagt er écht niet om te gaan rijden om 13 uur, de tijd waarop ze het liefste lekker in de wei staan te suffen.
Dus dan ga ik dat ook niet verwachten van hem, wel zo eerlijk en netjes lijkt me. Als je geen tijd hebt rijd je toch even niet, dan ga je pas weer 's ochtens of 's avonds als je tijd hebt? Lijkt me wel zo prettig voor je paardje. 

)
.
. Sonja schreef:Als m'n paard er last van had gehad, dan had ik het echt wel gezien. Ik ken m'n paarden wel een beetje
Dagje niet rijden kan, geen probleem, maar ik zou niet weten waarom ik op een dag als vandaag niet zou rijden. Zo heet was het (hier in ieder geval) niet. Ik train liever gelijkmatig door.
Misschien heb ik wel drie bikkels van paarden hoor, maar ze werken alle drie even vrolijk, ook als het warm is. (Of hun werkjes zijn zo leuk)
Werk je zelf ook niet met warm weer?
De manegepony's hebben ook gewoon gewerkt vanmiddag. Die hebben waterspelletjes gedaan met de kids. Dus ook de werkjes aanpassen; heel veel stapwerk, en tóch dikke lol.
Ook die hadden er totaal geen last van.

Sonja schreef:AaronYve, daar heb je misschien wel een punt hoor. Baasje gaat gewoon door = paardje gaat ook gewoon door? Zou best eens kunnen.
Ik vraag me trouwens wel af wat jullie doen als je op concours moet en het is heet. Zeg je dan af?

Sonja schreef:Als m'n paard er last van had gehad, dan had ik het echt wel gezien. Ik ken m'n paarden wel een beetje
Dagje niet rijden kan, geen probleem, maar ik zou niet weten waarom ik op een dag als vandaag niet zou rijden. Zo heet was het (hier in ieder geval) niet. Ik train liever gelijkmatig door.
Misschien heb ik wel drie bikkels van paarden hoor, maar ze werken alle drie even vrolijk, ook als het warm is. (Of hun werkjes zijn zo leuk)
Werk je zelf ook niet met warm weer?
De manegepony's hebben ook gewoon gewerkt vanmiddag. Die hebben waterspelletjes gedaan met de kids. Dus ook de werkjes aanpassen; heel veel stapwerk, en tóch dikke lol.
Ook die hadden er totaal geen last van.

Stapwerk of waterspelletjes is een andere zaak, dat kun je geen trainen noemen, dat is ook niet erg voor het paard.
Apple schreef:Morgen is Endurance Zelhem. De start is wel 's ochtends, maar tegen de tijd dat er 90 km op zit is het heus wel middag.