Niet iedere week les?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kiki27

Niet iedere week les?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 14:30

Ik merk de laatste tijd dat ik liever buiten rijd, dan dat ik les heb. Nou zit ik erover te denken om ipv 1x per week, om de week les te nemen. Ik vind het namelijk wel belangrijk om les te krijgen, dus ik houd er niet helemaal mee op Knipoog
Zijn er hier meer mensen die niet iedere week lessen en wat zijn de ervaringen? Het gaat overigens om priveles van ongeveer 3 kwartier (soms korter, soms langer) op mijn eigen paard.

putzy

Re: Niet iedere week les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:32

ik krijg om de week les, vind het ook heel belangrijk om les te krijgen maar vind dat ik dan net iets meer tijd heb voor mezelf om alle dingen te oefenen. en zo komt het beter uit voor mij

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:33

dat heb ik ook heel lang gedaan.
je merkt vast zelf wel snel genoeg of jij en je paard hier genoeg aan hebben.
ik heb zelf nu weer 1 xper week of vaker les. dit omdat de dressuur weer begon te kriebelen.

maar rijd je maar 1 keer per week dan?
of begrijp ik het verkeerd?

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:33

Ik geef les en heb verschillende lesklanten die om de week les nemen i.p.v iedere week. Ik zelf vind dat totaal geen probleem. Zo kunnen de ruiters tussen de lessen door zelf (iets meer) trainen en zie ik ze toch regelmatig.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:35

Ik heb dus ook om de week. Dan alleen als ik echt kan rijden zeg maar. In de winter doe ik dus niet lessen. De reden is dat ik niet elke dag rij en het zonde vind om van de 3 of 4 keer dat ik rij er 1 les van te hebben. Dan liever de mogelijkheid om te oefenen en dan les te hebben. Bevalt me trouwens prima, heb priveles aan huis dus die keer wat ik dan wel les heb is het ook echt goed les om het maar zo te noemen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:35

Ik vind het heerlijk om om de week les te hebben, als ik dan weer les heb kan ik meestal het geoefende laten zien.

Kiki27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 14:42

sandra1986 schreef:
dat heb ik ook heel lang gedaan.
je merkt vast zelf wel snel genoeg of jij en je paard hier genoeg aan hebben.
ik heb zelf nu weer 1 xper week of vaker les. dit omdat de dressuur weer begon te kriebelen.

maar rijd je maar 1 keer per week dan?
of begrijp ik het verkeerd?

Ik rijd zo'n 3-4 keer per week, waarvan dus 1 x les.
Mijn bijrijdster rijd 2 x per week, zij neemt geen les.

dukeenkaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:54

Ik zelf krijg les 1 keer in de maand Rechtrichten met Duke.Ik oefenen thuis veel met Duke en rij soms ook buiten.Naar mijn idee kan dat goed alleen je moet wel de disepline hebben om wel te blijven oefenen. Knipoog

mo en duke

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:06

ik rij meestal 1x per week clubles (meer voor de ervaring voor het paard dan dat je daar eigenlijk wat aan hebt maar goed) en om de week heb ik een uur priveles. Op dit moment hebben mijn paard en ik hier genoeg aan (is n jonkie van 3,5) Wellicht over een jaar of zo dat ik 1x per week ga lessen

Linda29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:09

Je kunt het natuurlijk een tijdje proberen,
denk dat je vanzelf wel merkt of je weer meer les nodig hebt of dat het zo goed is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:08

Ik les maar om de 6 tot 8 weken, en soms zelfs langer niet, stomweg omdat mijn trainer een snerteind weg woont (2,5 uur met de veewagen). Gaat prima. Tuurlijk zou ik hem het liefst elke week in de bak hebben, maar dat gaat niet. Eigenlijk kan ik na elke les altijd lekker een tijdje vooruit met het huiswerk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:38

Ik les ook niet elke week, daarvoor is mijn instructeur te duur en te ver weg (net als Sonja is het een dagtaak om er te gaan lessen). Ik zou wel graag meer les hebben maar goed, liever minder en goed, dan vaker bij iemand waar het niet bij klikt. Ik kan ook met mijn huiswerk wel steeds vooruit.

stephanieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:40

Ik les ook om de week, het is best duur, en ik heb dan nog ff lekker tijd om de oefeningen te doen die mijn instructrice geeft.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:43

Als ik wat verder ben, hoef ik ook niet meer per se elke week les, dan kan ik net zo goed om de week les hebben. Het is maar wat je doel is en hoe snel je het wilt bereiken. Momenteel heb ik twee keer per week les, om even over een dood punt heen te komen.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:45

Ik kreeg eerder om de week les en ik vond dat ook erg fijn, eventueel kun je dan om de week wat langer les nemen (bijvoorbeeld 1,5 uur ipv. 1 uur, of 1 uur ipv. een half uur. of iets dergelijks)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:46

ik heb elke week op de manege les.
en om de week prive les. scheeld toch wat geld, en je hebt nog wel goed les om de week

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:46

Ik heb sinds het begin van afgelopen zomervakantie eigenlijk geen les meer. Nagelbijten / Gniffelen Nu rijd ik alleen nog sporadisch een keer een privéles in de vakantie, omdat de instructrice alleen kan als we bij haar komen. (Ivm tijd)

Het scheelt wel dat ik elke week een clubles heb, anders was het wel erg weinig geweest.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:47

Ik les ook om de week op zaterdag, de week die ik niet les, dan lest mijn bijrijdster Knipoog , dit is voor ons beide erg handig zodat we met dezelfde manier van rijden bezig zijn.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:49

Om de week les hebben is niet verkeerd hoor, dan heb je lekker de tijd om te oefenen en kan je ook nog gewoon je buitenritjes doen!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 08:26

Urielle schreef:
Ik les ook niet elke week, daarvoor is mijn instructeur te duur en te ver weg (net als Sonja is het een dagtaak om er te gaan lessen). Ik zou wel graag meer les hebben maar goed, liever minder en goed, dan vaker bij iemand waar het niet bij klikt. Ik kan ook met mijn huiswerk wel steeds vooruit.

Bij mij gaat het ook zo, en ik ben wel blij met deze regeling, want m'n lesgever is juist de aanpak die m'n paard nodig heeft, en met het huiswerk dat hij elke keer geeft kan ik dan zelf aan de slag tot het weer les is. Ook kan ik hem op elk moment bellen als ik ergens vastzit, dat hoort bij de "service" Knipoog

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 08:43

Ik rij gemiddeld 1x per maand les, sinds 1,5 jaar. Daarvoor wel wekelijks. Ik vind het prima zo, rij 6-7 dagen per week en ben serieus bezig, maar af en toe even mening en hulp van iemand anders is wel fijn Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:56

Ik ga binnenkort weer lessen als alles meezit en dan wil ik in het begin wel iedere week les, omdat ik nu echt even vastloop en na een jaar lesloos te zijn, zijn er veel probleempjes ingeslopen. Als het weer lekker gaat, wil ik mss ook om de week les, maar ik moet nog even kijken hoe het gaat lopen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:58

Ik les gemiddeld om de drie weken en in de tussentijd kan ik zelf prima vooruit met datgene waar we in de les aan hebben gewerkt. Ja

horsepower14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 11:57

ik les zelf iedere week (manege), maar je kunt het toch altijd proberen, en als het niet goed gaat weer vaker les nemen?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:00

Ik heb een tijdje om de week gelest, maar ik reed tussendoor wel gewoon dressuur (ook wel eens een buitenritje) maar als ik dus gewoon iedere dag bezig was, dan merkte ik na 1,5 week dat ik echt weer graag les wilde, dus ik heb nu weer gewoon lekker iedere week les...