Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Want een langer gelijnd paard moet je veel meer aan rijden voor hij aan elkaar loopt. sannekeee schreef:Volgens mij is een kort paard wel geschrikt.
Mischien zal het moeilijk zijn dan met een paard met een lange rug , maar volgens mij kan het best hoor !!
Heb je foto's van hem/haar ?
En veel paarden die niet zo lange rug hebben zitten in de dresuur als ik het goed heb? ( Barok types ? )

VValar schreef:Of een paard geschikt is voor een bepaalde discipline hangt meer af van de manier waarop hij zijn lijf gebruikt. Dier moet allereerst aan de basisvoorwaarden voldoen om een goed sportpaard te kunnen zijn, maar belangrijker is nog de instelling van het dier en manier waarop het voort beweegt. Neem maar eens een voorbeeld aan de vele keuringspaarden die voorbij komen. Die blijken echt niet allemaal top dressuurpaarden in de dop te zijn. En andersom geldt precies hetzelfde. Merries die nog niet eens een ster predikaat weten te halen op de keuring, kunnen hele fijne sportpaarden blijken te zijn.

Yamcha schreef:@ Myrano: Graag gedaan.
Ik denk zeker wel dat dit paard idd in de M of in de Z zal geraken, met zeer gerichte training. Wat grappig dat je die punten die ik aangaf al wat doet.
De rug is als hij gewoon ontspannen staat, wat hol (heel iets) maar dat betekent in de praktijk dat het geen gewichtsdrager is. Ik weet niet hoe groot hij is, ik schat 1.70? maar corrigeer me als ik het mis heb
Het aangeraden maximum ligt voor zo'n paard rond de 80 kilo; toch zou ik er liever geen ruiter op zetten die zwaarder is dan 70 kilo.
Je kunt daar wel iets aan doen: veel vwnw werken, wat ik al zei, dat schakelen is fijn... en wat je kunt doen is: je rijdt hem vanuit de draf terug naar de stap en galoppeert dan weg.
Later maak je het moeilijker, dan kun je vanuit de galop stilstaan, en dan weggalopperen...
Hoofd laag houden, en rug rond. Het is zware krachttraining, maar hij krijgt er lekkere billen van, en een gespierde buik ook; en daardoor kan hij weer beter dragen en zijn rug rond maken.
Succes

)