Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
alexandra89 schreef:Misschien ga ik een driejarige kopen.
Hij krijgt een grote stal (3,5 x 3,75) en mag 2x pw s ochtends naar buiten, los.
hoevaak rijden/longeren/trainen jullie je 3jarige?
ik ben van plan m om de dag eruit te halen voor training, dwz longeren of rijden en dan verder nog 2x pw 's ochtends er dus uit, dus sommige dagen zou die dan dus 2x per dag eruit komen doordat die dagen dat hij de wei/paddock in kan, onregelmatig zijn.
Wat vinden jullie hiervan? Het lijkt me zelf een mooi schema zo.

Pukkk schreef:zelf heb ik ook een drie jarige die nu 9 weken onder het zadel, het is goed om het rustig op te bouwen je merkt snel genoeg wanneer ze moe worden ik rijd hem 5 dagen in de week, ongeveer 15 , 20 min dan is die moe & voldaan, ik rijd hem op een speelse manier, goed belonen is ook belangrijk want dan willen ze ook voor je werken en hij vind het echt leuk!.
1 dag vrij en
1x met touwtjes,
jesito schreef:Pukkk schreef:zelf heb ik ook een drie jarige die nu 9 weken onder het zadel, het is goed om het rustig op te bouwen je merkt snel genoeg wanneer ze moe worden ik rijd hem 5 dagen in de week, ongeveer 15 , 20 min dan is die moe & voldaan, ik rijd hem op een speelse manier, goed belonen is ook belangrijk want dan willen ze ook voor je werken en hij vind het echt leuk!.
1 dag vrij en
1x met touwtjes,
5 x in de week vind ik al tamelijk veel en dan ook nog eens 1 dag met touwtjes, waarom met touwtjes.
Laat het dier eens zelf zijn balans vinden met een ruiter dat is al zwaar genoeg.
alexandra89 schreef:Misschien ga ik een driejarige kopen.
Hij krijgt een grote stal (3,5 x 3,75) en mag 2x pw s ochtends naar buiten, los.
hoevaak rijden/longeren/trainen jullie je 3jarige?
ik ben van plan m om de dag eruit te halen voor training, dwz longeren of rijden en dan verder nog 2x pw 's ochtends er dus uit, dus sommige dagen zou die dan dus 2x per dag eruit komen doordat die dagen dat hij de wei/paddock in kan, onregelmatig zijn.
Wat vinden jullie hiervan? Het lijkt me zelf een mooi schema zo.

Citaat:En pukkk met zo'n jong paard wat net onder het zadel is hoor je niet nu al met touwtjes te beginnen. Paard moet eerst zijn balans vinden en op eigen benen leren lopen.
Als jij je paard sterker wil maken in zijn achterhand dan kan je beter balkjes met hem gaan lopen zowel aan de longeerlijn als er op. Daar wordt een paard sterk van in zijn hele lijf.
Echt om nu al met touwtjes te gaan beginnen dat is niet goed voor een jong paard. Je hebt zelfs kans dat hij straks vast komt te zitten in zijn rug. Omdat hij hierdoor niet voldoende op zijn eigen benen kan leren lopen
. Amadeo schreef:@ Pukkk maar zijn lijf is toch nog niet uitgegroeid! Dus ik snap je nu niet. Een 3 jarige klaar stomen voor een keuring wil niet zeggen dat hij dit mentaal en fysiek aankan. Dus wat maakt het uit dat het LEEK alsof hij op dat moment is topconditie was?