De situatie is zo: ik ging een paard van de staleigenaar verzorgen. Helaas werd dat paard verkocht, maar hij had nog een andere, Rollypop. Een merrie van 10(?) jaar oud (de meningen op stal lopen uiteen, maar als het goed is wordt ze dit jaar 10? de R?). Ze is fokmerrie geweest, maar de staleigenaar fokt niet meer.
Het is echt een schat van een paard! Ze is heel lief, en vindt het heerlijk om voor je te werken. Ik heb haar nu een aantal keer gelongeerd, want ze is echt wel wat te dik. Ze luistert ook erg goed naar wat je zegt, alleen van draf terug naar stap vindt ze niet leuk, ze vindt draven zo leuk!

Twee jaar geleden is een jongen op stal met haar bezig geweest, hij heeft haar weleens gelongeerd en een hoofdstel ingehad, verder niet, naar zijn woorden. Hij is daar al snel weer meegestopt, omdat hij geen tijd meer had.
Nu heeft de staleigenaar mij gevraagd of ik haar niet wil inrijden. Bij dat gesprek waren nog een aantal andere mensen, zij vonden het ook wel een goed idee. Ik wil nu dus graag weten wat ik kan verwachten, omdat ze toch al wel wat ouder is. Wat zijn jullie ervaringen? Als het gebeurt, gebeurt het in ieder geval onder heel goede begeleiding, ik wil niets verpesten. Ik hoef hier dus geen opmerkingen over..
Alvast bedankt!
). Ze is volgens mij echt weinig in handen geweest (ik heb haar rechtstreeks van de fokker).
' Maargoed, ook met het omdoen had ze echt geen problemen, het was allemaal wel normaal... haha.
Dus toen ben ik met haar wat rondjes gaan lopen en steeds dichterbij.. en toen was het niet zo eng meer. En daarna voorzichtig eroverheen gestapt (balk lag op de onderste, dus eigenlijk gewoon op de grond
) En dat was allemaal ook wel goed! Dus daarna haar laten draven en eroverheen laten lopen, ging goed! De eerste sprong was onnodig hoog, dat zag ze zelf ook wel in, dus daarna ging ze er heel makkelijk over heen.. Maar voor de eerste keer vond ik het wel genoeg
), eerst aan de longe. En dan los!
Daarna ging het weer gewoon goed
De boom van het zadel was iets te groot (even iemand bijgehaald) dus dit zadel ga ik sowieso niet gebruiken.. morgen zou de staleigenaar nog wat andere zadels opzoeken. Ik wil gewoon vanaf het begin een goedpassend zadel hebben