Wat doen jullie oude paardjes nog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Wat doen jullie oude paardjes nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 16:04

Ik weet dat er al eens een soortgelijk topic is geweest, maar ik kan het niet meer vinden. Vandaar dat ik een nieuw topic start. Ik ben nl. erg benieuwd wat jullie nog met je oude paarden doen.

Ik heb een kwpn-er van 25 jaar. Ze heeft het vorige winter erg moeilijk gehad en is toen behoorlijk afgevallen. Nu komt ze gelukkig weer wat aan en af en toe maken we samen een ritje. Dit vindt ze erg leuk, wordt ze helemaal happy van.

Wat doen jullie met je oude besjes?

Marchador

Re: Wat doen jullie oude paardjes nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:19

Mijn paard is 17-18 nu. We gaan elke week naar dressuurles en thuis oefenen we zo'n 3 a 4 keer in de week.
Verder wordt ze vertroeteld en gaan we af en toe het bos eens in.
Ze kan het nog aan, maar zodra ik merk dat het minder wordt, zullen we stoppen met de lessen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:31

Grasmaaien, hooisnabbelen en af en toe een rustig ritje.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:37

mijn pony word van de zomer 29, maar daar gedraagt hij zich absoluut niet naar Lachen we rijden zelfs nog officieel wedstrijden, op dit moment L2 met 4 winstpunten. Het laatste half jaar zijn we het een stukje rustiger gaan doen maar hij blijft sterker worden en zichzelf verbeteren. Hij heeft er nog duidelijk plezier in en als hij zijn dag niet heeft laat hij dit merken en gaan we gewoon lekker tutten of wandelen Lachen we hebben 1 keer in de week les en alles bij elkaar word hij misschien 2/3 keer in de week 'intensief' een half uurtje gereden, verder lekker buitenritjes , rustdagje, wandelen, keertje longeren.

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:11

Paard van mijn moeder is rond de 20. Als het lekker weer is neem ik haar mee naar het bos om lekker te rijden en hard te galloperen. Heerlijk vindt ze dat!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:04

Mijn 'oma' loopt nog 6 dagen per week intensief Lachen
Daarbij trainen we ruim een uur en hebben we ook regelmatig prive lessen.
We hobbelen nu op ongeveer L/M nivau rond... Warina is zelf ZZl startgerechtigd.
Wedstrijden doen we niet meer, warina wordt hier erg heet, hyper en overmoedig van... wat resulteerd in de volgende dag spierpijn Ach gut
Dressuur is voor Warina d'r lust en d'r leven Haha! Toen ze wat minder deen en meer op het land stond zag je haar echt wegkwijnen... ze wil echt werken Lachen

Warina wordt over 2 maandjes 28 Go jij! Go jij!
Mijn oma Lovers

Afbeelding
Afbeelding

Ze noemen haar vaak body-building-granny Clown
Door prachtige gespierde nek en schouders die ze nu op deze leeftijd nog heeft Haha!
Afbeelding

Kan geen genoeg krijgen van foto's van mijn bejaarde Lovers
Clown

neapolitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:28

mijn Lippizaner is 23 jaar wordt dit jaar 24 jaar.
ik doe er dressuur mee inclusief alle zware oefeningen, crossen door het bos, mennen
gewoon alles maar ik doe wel met alles voorzichtig en met mate ik rij sla wel eens een dag over en wissel veel af. ik ben er wel achter gekomen dat stilstand achteruitgang is dus voor het eerst in mijn vakantie zorgt iemand ervoor. ook doe ik een deken op tegen de regen vooral in de winter. Tijdens het verharen (nu dus Ach gut ) krijgt hij een vitaminekuur. Ook geef ik zo nu en dan een kuur chondroitine voor de gewrichten.

Afbeelding
deze mooie foto is gemaakt Kkkaren (http://www.karenfotografie.nl)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 21:37

Wat leuk dat de oudjes nog zo actief zijn! Ik liet mijn bejaarde dame dus stilstaan, omdat ze zo was afgevallen. Maar nu ze weer wat aankomt heb ik haar toch weer een paar keer gereden en ze vindt het prachtig. En energie heeft ze nog volop, dus we gaan vrolijk door!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:41

c_alsemgeest schreef:
Mijn 'oma' loopt nog 6 dagen per week intensief Lachen
Daarbij trainen we ruim een uur en hebben we ook regelmatig prive lessen.
We hobbelen nu op ongeveer L/M nivau rond... Warina is zelf ZZl startgerechtigd.
Wedstrijden doen we niet meer, warina wordt hier erg heet, hyper en overmoedig van... wat resulteerd in de volgende dag spierpijn Ach gut
Dressuur is voor Warina d'r lust en d'r leven Haha! Toen ze wat minder deen en meer op het land stond zag je haar echt wegkwijnen... ze wil echt werken Lachen

Warina wordt over 2 maandjes 28 Go jij! Go jij!
Mijn oma Lovers

Afbeelding
Afbeelding

Ze noemen haar vaak body-building-granny Clown
Door prachtige gespierde nek en schouders die ze nu op deze leeftijd nog heeft Haha!
Afbeelding

Kan geen genoeg krijgen van foto's van mijn bejaarde Lovers
Clown

ZOOOO...compliment!! Die ziet er nog geweldig uit voor 28 jaar!
Ik heb zelf ook een paar van die leeftijd die af en toe nog werken, maar dat zijn dan wel pony's.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:42

mijn pony liep tot een paar maanden geleden nog bosritten en vorig jaar liep ze nog lekker wat dressuur. helaas heeft ze blesure en geneest ze amper dus nu gaat ze af en toe mee als handpaard. ze is trouwens bijna 31

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:45

Dat paard ziet er echt geweldig uit ja!
Met mijn ouwetje (over een paar weekjes 20) ben ik net weer aan het opbouwen. Ze heeft 8 a 9 jaar op een manege gelopen dus is heel wat gewend. Nu is ze sinds een jaar van mij waarin ik door omstandigheden weinig heb kunnen doen.
Nu zijn we het weer aan het oppakken en we hobbelen zo'n 4 keer per week in de bak of buiten. Binnenkort ga ik ook weer les met haar nemen.
Rust roest gaat volgens mij zeker op.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:05

warina kende ik natuurlijk al, maar dat blijft ook een geweldige oude dame Haha! ben blij te horen dat ik niet de enige ben die haar oudje nog zo lekker in beweging houd Lachen

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:10

mijn oudje wordt 24, en we hebben hem net geschoren, waardoor hij zich echt weer jong voelt! We rijden weer vol op en de hindernissen kunnen niet hoog genoeg voor hem zijn! wel merk ik dat ik steeds langer moet in en uit stappen, ookal staat hij veel buiten.
Foto`s van vandaag;
[ITP] Kale Curious (24) in`t zonnetje

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 00:23

aerdenhout1 schreef:
ZOOOO...compliment!! Die ziet er nog geweldig uit voor 28 jaar!
Ik heb zelf ook een paar van die leeftijd die af en toe nog werken, maar dat zijn dan wel pony's.

Dankje Haha! Ik schreeuw ook elk ouden-paarden topic vol met info over Warina Clown
Ik ben zo gek op dat paard Lovers
Ze verbaast mij en de hele stal nog dagelijks... ik rij vaak genoeg in de bak met allemaal 4 jarigen en dan is Warina de enige die door de bak heen schiet door bakkabouters Huilen van het lachen

Over het algemeen kijkt ze ook zo uit haar ogen:
ROFL
http://i16.photobucket.com/albums/b26/c ... neeuw2.jpg
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 26-02-08 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 00:31

Ixo is 18 en loopt nog Z1. Lachen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 00:34

Ja ze kunnen het best die oudjes Haha!
Warina heeft tot haar 22e wedstrijden gelopen Lachen

astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:50

mijn paard is 18 jaar wordt dagelijks gereden en start met mijn dochter nu M ikzelf ga er B mee starten en Ikaris vindt het erg leuk op wedstrijd en doet het ook erg goed.
Zolang hij nergens last van krijgt gaat hij lekker mee op wedstrijd.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:03

Onze haflinger Joop van 26 gaat nog 2 keer per week met een vrouwtje lekker een bosrit maken. Soms loopt hij nog een keertje voor de kar. Hij vindt het allemaal geweldig!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:35

Ja rust roest! Slim
Hoe langer ze met plezier aan het werk gaan hoe soepeler ze blijven Knipoog

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:09

Mijn 20-jarige staat in training voor de M2 en binnenkort willen we ook de springring betreden Haha!

Afbeelding

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:12

Ik heb een 18 jarige haflingerruin en die wilde ik zijn pensioen geven in een rusthuis ( hij heeft artrose)
Maar de laatste tijd lijkt het ontzettend goed te gaan, dus ik hoop dat hij bij mij nog veel ouder mag worden
Ik les niet meer met hem, maar rijd wel zo'n 3 keer in de week in de bak en in het weekend ga ik regelmatig buitenrijden of mijn man gaat met hem wandelen of we nemen hem mee naar ons huis.
Verder gaat hij ook bijna altijd mee als wij op vakantie gaan.
''Part of the family' Haha!

Ik zag trouwens in een dit topic ook een paardje van 28 voorbij komen.
Even mijn complimenten hoor: wat ziet dat paardje er onwijs goed uit zeg! Ja

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:24

Ik hoop dat mijn paard net zo prachtig mooi oud wordt als Warina! Complimenten!

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:06

Ik heb een fjordje van bijna 20 jaar. Je ziet het er nog helemaal niet vanaf! Laatst was er iemand die vroeg of de juiste papieren er wel bijzaten. En dat ze makkelijk de 40 haalt op deze manier! Imka loopt 6 dagen in de week soms zelfs 7 arme pony Haha! . Ik zelf word momenteel vaak geopereerd door versleten gewrichten (heb reuma) en twee vriendinnen doen haar. Soms moeten ze gewoon kijken wanneer ze stil staat!
De ene vriendin rijdt vooral dressuurmatig met Imka, de ander recreatief. Zelf rij ik meestal een keer per week nog aangespannen en dit vind ze heerlijk! Als je dr ziet draven lijkt het er minstens op of ze op de drafbaan loopt een passen die ze dan maakt Vingers aflikken !
Een keer per week loopt ze aan de longe en een keer per week doet ze grondwerk en werk aan de hand!

Afbeelding
Ze heeft zelfs appeltjes Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:21

23 en ik rijd nog wedstrijden.

18 vind ik trouwens niet oud, dat is middelbaar maar niet oud.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:11

idd, in de GP lopen vaak nog genoeg 18 jarigen mee Knipoog

Een paard wordt bij mij echt oud boven de 25 Haha!