ik hoor heel vaak dat mensen (vooral mannen
)paarden tussen de oren meppen als het niet luistert..
nou vind ik dit zelf dus echt vreselijk,
maar ik wou graag weten wat jullie er van vinden ???
groetjes fardau.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
Angeltjuhhhh schreef:Hmmm...Ik heb het niet zo op slaan..Denk dat je dan je paard alleen maar bang maakt. Ik moet wel eerlijk toegeven dat als ik onverwachts gebeten word mijn eerste reactie ook een tikje is (geen mep!!!)...Maar ik zou echt nooit zomaar om niets een paard een tik geven....Heb met een pony gewerkt die mishandeld was, die angst krijg je er echt bijna niet meer uit! Ik rijd wel met een zweep maar niet om mijn paard te slaan gebruik alleen als waarschijnlijk door middel van een tik op mijn laars of het zadel geven...Dat geluid werkt bij mijn paard ook!
Citaat:slaan is gwoon not done
behalve als je gebeten of getrapt word! dan is het logisch dat je laat wete dat dat niet mag![]()
maar dan nog met mate
en die zweep heeft voor mij wel nut want in principe corrigeer ik haar er wel mee...Alleen dan met het geluid...En af en toe heeft mijn paard van die acties van ok ik schrik nu..Dus ik ga zitten en achter schuifelen op mijn kont (jaja typische Puk actie) En dan leg ik de zweep weleens op d'r kont reageert ze ook al meteen op...Hoef gelukkig nie eens te slaan ofzo.... Lin_sOnaldO schreef:Citaat:slaan is gwoon not done
behalve als je gebeten of getrapt word! dan is het logisch dat je laat wete dat dat niet mag![]()
maar dan nog met mate
En als die bokt, steigert, weigert voorwaarts te gaan, niet reageerd op je been?
Moet je hem dan influisteren dat dat fout is?
lovekira schreef:ik hou niet zo van slaan, maar als een paard mij bijt, trapt of mij eraf probeerd te gooien door te stijgeren dan kan ze een mep verwachten hoor. Het gaat dan wel om mijn veiligheid!
Natuurlijk moet je dan wel weten dat het niks met pijn te maken heeft.
Citaat:Ja precies, wat ik dus ook bedoel is je mag je paard wel straffen maar niet zo hard dat het paard pijn heeft. Corrigeren is wat anders dan pijn geven....Klap tussen de oren vind ik zelf wat hard, omdat ze dat totaal niet aan zien komen.
Lin_sOnaldO schreef:Citaat:slaan is gwoon not done
maar dan nog met mate
En als die bokt, steigert, weigert voorwaarts te gaan, niet reageerd op je been?
Citaat:nee hem vooruit meppen dat helpt jho![]()
geweld is voor mij gewoon een teken dat je de dinge niet onder controle hebt klaar
saffire schreef:En als die bokt, steigert, weigert voorwaarts te gaan, niet reageerd op je been?
[/quote]