Wat vinden jullie? Wegen de voordelen van een slof in zo'n geval op tegen de nadelen? Ik weet niet zo goed wat ik moet denken.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
! En als je er voor kiest en het later wat af bouwd is er een goeie kans dat ze zelf wel blijft lopen omdat het meer otspanning geeft
Succes ermee!
guppekop schreef:in echt mee te rijden ben ik er wel tegen ja...
maar...
toen ons paard kreupel werd.. was hij niet meer rustig te krijgen... een paard blijft meestal rustiger met z'n kop naar benee, dus hebben wij er:
*ik moest erop, hij is het braafst voor kinderen
*2 halstertouwen met mijn ouders eraan
*en een slofteugel
en nog kon hij af en toe stuiteren (maar dan doet degen ernaast noor's hoofd omlaag en is hij weer rustig)
dus... jah, als het aan mij ligt kan het wel voordelen hebben
WildWings schreef:Een slof kan gewoon net zoals een thiedeman of martingaal werken, maar dan heeft de ruiter zelf (letterlijk) de touwtjes in handen. Je zou dus in principe in dit topic weer in de eeuwige discussie kunnen vallen wat het nut van hulpteugels in het algemeen zijn.
En maar goed dat iedereen er zijn eigen idee op nahoudt, zo valt van iedereen te leren.
Melanie_ schreef:Niet iedere slofruiter bind zijn paard vast met slof, heeft hem enkel en alleen om, zodat het paard voelt dat er wel druk komt als ie omhoog gaat, maar kan het paard gewoon omhoog, alle kanten op.
Arabesk schreef:Hoe zou jij het vinden als je gym oefeningen moet doen met je hoofd vastgebonden zodat je niet hoger kan dan een bepaalde ingestelde hoogte?

Arabesk schreef:Nou waarom hebben ze m dan nog nodig?