Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Zep schreef:Ik vind het niet zozeer belangrijk dat je "op zit en benen" gaat rijden, maar meer dat je een paard van achter naar voor rijdt. Dat kan nl ook zonder continu je been eraan te houden
randalinpony schreef:Ik houd ook niet van die handenarbeid hoor.
Maar ook niet van mensen die met zit en benen zitten te duwen en te persen alsof ze een kindje baren te paard.
Het is een samenspel, heh.

femmefatale1 schreef:IDD, de zogenaamde kenners!!!!!
Zelfs op hoog niveau worden de paarden verkeerd gereden, maar daar gaat het hier niet over...

Narya schreef:De andere verzorgster van mijn verzorgpony rijdt nog niet zo vreselijk lang, maar ze keek laatst toch wel vreemd op toen ik zei dat je ook op je zit kon rijden. Daar had ze werkelijk nog nooit van gehoord. Sindsdien probeer ik dat een beetje mee te geven, maar het zijn en blijve kleine kinderen natuurlijk.
KimDai schreef:Ik moet wel voornamelijk op mijn zit rijden anders is erg geen land met mijn paard te bezeilen. Het is een draver dus erg hard in de mond. Als ik teveel druk op de teugels geef zet ze haar nek vast of gaat ze zwaaien met haar hoofd. Ik word meteen afgestraft. Gebruik alleen de teugels als rem als ik echt vind dat ze snel moet stilstaan (bij een drukke weg ofzo) En gelukkig reageert ze dan wel. Maar als ik de hele tijd in haar mond ga zitten word ze kwaad en gaat ze echt niet langzamer lopen.