Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vue

Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 14:33

Oke, oke ik snap dat ze een kamer vol medailles heeft waar menig bokker jaloers op is, maar ik (en andere bokkers met mij) ben het nogal beu om te horen 'gelukkig rijdt heel bokt net zo goed als anky' wanneer je ergens niet mee eens bent.
Wáárom, is anky het synoniem voor perfectie in de paardensport?
Voor mij is het dat namelijk totaal niet, sterker zelfs; Het is voor mij een voorbeeld van hoe het NIET moet.

Misschien een beetje nutteloos dit, maar ben toch benieuwd naar de reacties.

Oja; het is NIET de bedoeling dat dit topic de honderste discussie wel/geen rollkur wordt. Bedankt. Lachen

Faux

Re: Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:33

Dít is nou een topic wat mij ook interessant lijkt. Ik ben het helemaal eens met Vue. Waarom in vredesnaam staat 'Anky' ineens synoniem voor 'goed zijn' ? Steeds als ik ( of Vue, of anderen ) in een topic reageren over hoe iemand met zijn paard omgaat, wel of niet rijtechnisch gezien, word er met sarcastische opmerkingen gegooid waarin nógal vaak voorkomt: 'zij denken ook dat ze Anky zijn'. Nou nee, dat denk ik niet, sterker nog, ik ben BLIJ dat ik Anky niet ben. Dat ik niet ben zoals zij. Ook voor mij is ze juist een voorbeeld van hoe ik het NIET wil doen.

Waarom staat 'Anky' synoniem voor 'goed rijden' ?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:35

Ook ik ben geen anky fan...maar zij is wel degene die ons landje steeds weer vertegenwoordigd...zolang er geen andere zijn die haar kunnen verslaan of beter zijn dan zal dit in mijn ogen zo blijven...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:35

Ik denk dat Anky in het voorbeeld dat jij noemt 'gebruikt' wordt omdat iedereen Anky kent, en hoe je het ook wend of keert, ze veel bereikt heeft.

In feite zou je ook kunnen zeggen 'gelukkig rijdt heel bokt net zo goed als Edward/Laurens/Noem maar op'.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:36

Ik denk dat je in dit topic heel vaak te horen gaat krijgen dat je eerst hetzelfde niveau moet bereiken voordat je kritiek mag hebben...

Ben het helemaal met je eens trouwens en ik begrijp ook niet zo goed waarom iedereen ineens met haar vergeleken moet worden (en aan de andere kant niet met haar vergeleken mág worden).

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:37

Ik ben het eens met Vue en Faux.
Ik vind Anky nou niet bepaald het voorbeeld van hoe het moet.
(als iemand mij om de een of andere duistere reden met Anky zou vergelijken zou ik zwaar beledigd zijn eerlijk gezegd)

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 14:38

Klinkt logisch.
Maar iedereen kent ook bijv. een parelli. Knipoog
Alleen is dit dan weer 'niet goed' omdat de doorsnee ruiter nog steeds op de ehh... 'normale' manier bezig is.. ?

Anky's niveau is voor mij ook niet echt iets om naar te streven, en ik wíl het niet bereiken.

Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:39

Ik ben persoonlijk ook niet zo'n fan van anky. Mooi dat ze op hoog niveau aan de top zit en zo de sport in nederland flink stimuleert maar verder vind ik haar niet zo geweldig.
Als ik zeg: ik ben ook geen anky, is dat meer als grapje bedoeld, sarcastisch omdat iedereen anky kent (ook mensen buiten de paardenwereld)

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:40

Als ik érgens niet trots op ben is dat het feit dat Anky ( en mede 'topsporters' ) ons land vertegenwoordigen! Waarom word ons land vertegenwoordigd door mensen zoals zij ? Dat begrijp ik echt niet..
Laatst bijgewerkt door Faux op 30-11-07 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:40

De meesten die kritiek hebben op Anky bedrijven een heel andere tak van de paardensport en is dus helemaal geen zinnige kritiek.
Het is wel duidelijk dat je iets anders leuk vindt en niet hetzelfde doel hebt.
Degenen die hetzelfde doel hebben maar het met andere trainingsmethoden bereiken hebben pas recht van spreken.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:41

Dan heb ik dus niks gezegd. Clown

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:41

LDRD schreef:
De meesten die kritiek hebben op Anky bedrijven een heel andere tak van de paardensport en is dus helemaal geen zinnige kritiek.
Degenen die hetzelfde doel hebben maar het met andere trainingsmethoden bereiken hebben pas recht van spreken.

Volgens mij heeft iederéén hier recht van spreken. De paardensport is één sport; je bent allemaal met paarden bezig. Doe je dat linksom of rechtsom, maakt niet uit.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:44

Vergelijken van Anky's rijstijl met de stijl een recreactieruiter heeft geen enkele zin.

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:44

Vue schreef:
Klinkt logisch.
Maar iedereen kent ook bijv. een parelli. Knipoog
Alleen is dit dan weer 'niet goed' omdat de doorsnee ruiter nog steeds op de ehh... 'normale' manier bezig is.. ?

Anky's niveau is voor mij ook niet echt iets om naar te streven, en ik wíl het niet bereiken.

Dan vind ik je commentaar ook niet zo gepast.

Heel bokt weet hoe je GP moet rijden, alleen het gemiddelde niveau is daar niet naar........

Echt, er zit zoveel verschil in doelstelling tussen een hobby ruiter en een professioneel iemand, ga dat alsjeblieft niet vergelijken.

Anky laat de GP oefeningen echt wel zien zoals de FEI beschrijft, tuurlijk overal kan aan verbeterd worden, daar streeft ze ook naar. Net als jij en ik, alleen dan op ons eigen niveau.

En iedereen die niet wil dat ze ons land vertegenwoordigd, zullen we de achterbuurvrouw vragen met dat schattige paardje? Kijken of we dan ook goud winnen met het landenteam.......

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:45

LDRD schreef:
Vergelijken van Anky's rijstijl met de stijl een recreactieruiter heeft geen enkele zin.

Hoe zou Anky het doen in het bos met haar paard? Haha!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 14:45

Wie heeft het hier over recreatieruiters ?
Iedereen heeft wel een doe.
Of dat nou genieten is, hoog springen, een bepaalde band met je paard bereiken, dressuur.... allemaal zijn we paardenmensen..

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:45

Faux schreef:
LDRD schreef:

Volgens mij heeft iederéén hier recht van spreken. De paardensport is één sport; je bent allemaal met paarden bezig. Doe je dat linksom of rechtsom, maakt niet uit.

Ja dat klopt, maar dan moet je wel het zelfde doel voor ogen hebben. Anders is het wel erg makkelijk vergelijken.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:46

Tinkerloos schreef:
LDRD schreef:

Hoe zou Anky het doen in het bos met haar paard? Haha!

Die klettert eraf Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:47

*grijns*

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:47

*grijnst mee*

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 14:48

Egni schreef:
Echt, er zit zoveel verschil in doelstelling tussen een hobby ruiter en een professioneel iemand, ga dat alsjeblieft niet vergelijken.

Vind het wel leuk dat je 'alternatief' (ons dus?) aanziet voor 'hobbyruiters'.
Ik geloof dat ik recreatieruiter leuker vindt klinken dan wedstrijdruiter.
Maar hoo even; wie bepaalt hier wie professioneel is?
Ik noemde net parelli, ter vergelijking, dus die scheep jij automatisch tussen 'hobbyruiters??'

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:50

Waarin is Anky méér proffesioneel dan wij ? Wat máákt haar proffesioneel ? Dat ze in de 'topsport' meedraait ? Waarom is de 'topsport' méér of ánders dan 'onze' sport ? Zoals ik al zei; het is allemaal omgaan met paarden, of je nu dressuur rijdt, springt, of parelli doet.. We hebben allemaal een doel. Al die doelen hebben te maken met paarden. Dus het is wél te vergelijken en iederéén heeft recht van spreken.

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:50

Vue schreef:
Wie heeft het hier over recreatieruiters ?
Iedereen heeft wel een doe.
Of dat nou genieten is, hoog springen, een bepaalde band met je paard bereiken, dressuur.... allemaal zijn we paardenmensen..

Ja, je hebt verschillende doelen:

Recreatie
basissport dressuur
springen basis of top
vrijheidsdressuur
Top dressuursport

Gewoon lol hebben met je knol Vork

laudtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:51

Waar ik dan wel benieuwd naar ben, is waarom jullie Anky een voorbeeld vinden van hoe het niet moet.
Waarom kunnen we niet gewoon trots zijn op iemand die al zoveel medailles heeft behaald.
Zouden jullie wat meer willen onderbouwen waarom jullie deze mening hebben??

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:52

Professioneel? Wie verdient zijn brood ermee? Wie heeft gouden plakken thuis liggen?