status??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YoYo_

status??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 16:11

als je niet zoveel aanleg hebt maar als je goed les krijgt gewoon kunt rijden en je hebt veel geld en status zodat je de beste pony's/paarden kunt kopen en ook de beste instructie kunt krijgen vinden jullie dit dan rechtvaardig???

Cassidy

Re: status??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:15

Klinkt alsof je erg jaloers bent.....

En wen er maar aan: in het leven is zelden iets rechtvaardig.

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:18

Hoe bedoel je rechtvaardig??? Als deze mensen op wedstrijd ook nog eens een goede proef/goed parcours rijden dan verdienen ze het om te winnen... Zo werkt dat nu eenmaal, de beste wint! Of hij/zij nou goed is geworden omdat ze een goed paard en goede instructie aan kunnen schaffen of gewoon een natuurtalent is maakt niets uit!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:23

Mensen zonder aanleg moeten er ook nog eens hard voor werken, ookal hebben ze de beste spullen! Ja, misschien gaat het allemaal wat gemakkelijker, maar ik zou mezelf er beter over voelen als ik wist dat ik voor elke stap heb moeten knokken!

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 16:25

Cassidy schreef:
Klinkt alsof je erg jaloers bent.....

En wen er maar aan: in het leven is zelden iets rechtvaardig.

dit is gewoon puur een vraag en wat jij zecht heeft hier totaal geen toepassing op

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:39

ik ken een meisje dat 'moest' paardrijden van haar ouders. ze liet het paard voor de wedstrijd inrijden door iemand anders en het proefje reed ze even snel zelf en dan er weer af om het paard aan iemand anders te overhandigen. het paard had natuurlijk alle 'knoppen' en ze kreeg de beste spullen en instructrice. natuurlijk moet ze zelf de proef rijden, maar ik vind het wel een beetje oneerlijk tegen over degene die het wel zo graag willen en er hard voor knokken!

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 16:41

Mloei schreef:
ik ken een meisje dat 'moest' paardrijden van haar ouders. ze liet het paard voor de wedstrijd inrijden door iemand anders en het proefje reed ze even snel zelf en dan er weer af om het paard aan iemand anders te overhandigen. het paard had natuurlijk alle 'knoppen' en ze kreeg de beste spullen en instructrice. natuurlijk moet ze zelf de proef rijden, maar ik vind het wel een beetje oneerlijk tegen over degene die het wel zo graag willen en er hard voor knokken!

ja kijk in zo'n geval vraag ik me dus echt sterk af of die ouders niet een knopje verkeerd hebben zitten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:42

Iemand met talent en doorzettingvermogen maar geen geld, zal het niet ver schoppen zonder dat hij lessen kan nemen of een paard kan kopen. Of dat een paard is met potentie is niet belangrijk, de kwaliteit van de instructie is dat wel.

Iemand met matig talent, veel wilskracht en doorzettingsvermogen, kan het heel ver schoppen, ook met de wat mindere paarden.

Iemand met talent en geen doorzettingsvermogen gaat het met de beste instructie en de beste paarden niet redden.

Geld doet veel, maar doet niet alles.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:46

Ik vind het jammer dat er geïnvesteerd wordt in iets waar ze eigenlijk geen ambitie in heeft.

Wie meer kan investeren heeft nu eenmaal meer kansen... Maar zonder de wil kom je er alsnog niet, met of zonder aanleg.

Wat cassidy zegt dus....
Laatst bijgewerkt door Kelly_ann op 12-11-07 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:47

Super rechtvaardig Clown nee grapje, net als cassidy hier boven zegt als je geen doorzettingsvermogen hebt zul je der heus niet komen. Net zo min als iemand met veel talent maar zonder paard/geld er ook niet snel zal komen(mits heel veel geluk). Het is een combinatie van verschillende factoren die iemand zo goed maakt Ja niet het hebben van een goed paard en geweldige lessen.

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 16:48

Cassidy schreef:
Iemand met talent en doorzettingvermogen maar geen geld, zal het niet ver schoppen zonder dat hij lessen kan nemen of een paard kan kopen. Of dat een paard is met potentie is niet belangrijk, de kwaliteit van de instructie is dat wel.

Iemand met matig talent, veel wilskracht en doorzettingsvermogen, kan het heel ver schoppen, ook met de wat mindere paarden.

Iemand met talent en geen doorzettingsvermogen gaat het met de beste instructie en de beste paarden niet redden.

Geld doet veel, maar doet niet alles.

ja moet wel een degelijk goed paard hebben als je het ver wilt schoppen want de instructei kan je helpen tot de vermogensgrens van dat paard en dan houd het voor hen ook op!!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:48

Je zou het ook zo kunnen stellen. Wat onrechtvaardig dat iemand die wel het geld heeft voor een goed paard niet met meer talent heeft meegekregen bij zijn/haar geboorte.

Mensen die wat minder talent hebben willen ook graaf fijn rijden en zo hoog mogelijk komen. Zij moeten net zo hard en misschien nog wel harder werken dan iemand die van nature wel talent heeft. Dan is het alleen maar fijn dat je tenminste een goed paard kan betalen.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:52

YoYo_ schreef:
ja moet wel een degelijk goed paard hebben als je het ver wilt schoppen want de instructei kan je helpen tot de vermogensgrens van dat paard en dan houd het voor hen ook op!!

Denk je? Mijn ervaring is dat je met goed rijden een heel simpel paard prima hoger kan opleiden.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:52

Mloei schreef:

Het lijkt me sterk dat ze voor de wedstrijd der paard door iemand anders laat in rijden, dat is niet toegestaan namelijk.

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 16:54

lindsey schreef:
Je zou het ook zo kunnen stellen. Wat onrechtvaardig dat iemand die wel het geld heeft voor een goed paard niet met meer talent heeft meegekregen bij zijn/haar geboorte.

Mensen die wat minder talent hebben willen ook graaf fijn rijden en zo hoog mogelijk komen. Zij moeten net zo hard en misschien nog wel harder werken dan iemand die van nature wel talent heeft. Dan is het alleen maar fijn dat je tenminste een goed paard kan betalen.

het gaat hierbij niet alleen maar om een goed paard te kunnen betalen maar ook dat je paard wordt voorgereden en die fratsen allemaal

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:57

Nee idd, losrijden moet je zelf doen, al valt daar wel omheen te draaien...

Let wel dat we in deze discussie best veel factoren mee laten spelen...
Geld, wil,doorzettingsvermogen, talent, paard, instructie, ouders...
Wat weegt zwaarder... Om echt top te kunnen presteren heb je eigenlijk alles nodig, om goed te presteren kan je best met een deel toe. Maar de wil moet er denk ik wel zijn en blijven.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:58

Kelly_ann schreef:
YoYo_ schreef:

Denk je? Mijn ervaring is dat je met goed rijden een heel simpel paard prima hoger kan opleiden.

Ga ik volledig in mee. Met alleen geld bereik je ook niet alles.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:38

Kelly_ann schreef:
YoYo_ schreef:

Als Yoyo denkt aan de top, Anky, Olympische Spelen enz, kun je tegen beperkingen aanlopen ja. Maar ook Bonfire was in principe ook een heel simpel paardje, en zie wat ze Anky ermee heeft bereikt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:04

Iemand zei eens tegen me: voor de echte top spelen zoveel factoren mee... geld, talent, karakter, doorzettingsvermogen, je achterban, de paarden, de materialen, je instructeur(s), ....
enz. enz.

Als er ook maar een punt in de taart ontbreekt, ga je het heel heel heel moeilijk krijgen om er te komen en je daar te handhaven.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:01

Waarom niet? Als je het kan betalen doe je dat toch?
Zou diegene dan het geld aan een heel arm getalenteerd iemand moeten geven ofzo?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:43

Ik snap haar standpunt wel.
Het is heel vaak zo dat kinderen van topruiters wat makkelijker in de wedstrijdsport meerijden dan mensen die het minder breed hebben.
Kinderen van topruiters hebben ook een goed voorbeeld en vaak een hoop goede pony's en/ of paarden op stal.
Dat neemt niet weg dat ze evengoed moeten presteren om zover te komen.
Ik ken je gevoel wel een beetje, sommige van ons zijn blij dat ze hun paard kunnen betalen laat staan een dure trailer, dure les, dure mooie spullen enz.
Dat is nou eenmaal zo, daar doe je niks aan.

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 21:56

Citaat:
Als Yoyo denkt aan de top, Anky, Olympische Spelen enz, kun je tegen beperkingen aanlopen ja. Maar ook Bonfire was in principe ook een heel simpel paardje, en zie wat ze Anky ermee heeft bereikt.
[/quote]
als bonfire zo'n [i]heel gewoon paardje [/i]was geweest liep hij echt niet wat hij nu gelopen heeft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:01

Ik denk wel dat je met genoeg geld meer mogelijkheden krijgt dan wanneer je geen goed paard kunt bekostigen, of je moet zo veel mazzel hebben dat je een goed/talentvol paard aangeboden krijgt om voor iemand anders te rijden. Máár zonder talent kun je nog zo'n goed paard hebben, je zult er níks mee kunnen!

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 22:02

Urielle schreef:
Iemand zei eens tegen me: voor de echte top spelen zoveel factoren mee... geld, talent, karakter, doorzettingsvermogen, je achterban, de paarden, de materialen, je instructeur(s), ....
enz. enz.

Als er ook maar een punt in de taart ontbreekt, ga je het heel heel heel moeilijk krijgen om er te komen en je daar te handhaven.

dit klopt idd het is niet banketstaaf bedoeld voor de mensen die die instructie krijgen van bijv. een marlies van balen want als je het geld hebt zou ik het ook zo uitgeven maar ik verzeker je als je een marlies of zo'n soort instructuur aan de kantlijn van je proef hebt staan of je hebt gewoon een goede naam van je zelf of van de pony/paard die je onder je kont hebt zitten scoor je gewoon sowieso 10 of meer punten extra

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:03

Wat versta jij dan onder een superpaard? Bonfire was voor zijn opleiding door Anky als GP paard geen vreselijk duur paard hoor....