Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lein87 schreef:Dit vind ik niet waar.. niet ieder gezond paard kan naar de Z...
En ik bedoel er niets mee verder maar ik denk dat het paard naast zijn gezondheid wel degelijk de capaciteiten moet bezitten om Z te kunnen lopen...

)
Citaat:Een gezond en correct gebouwd paard kan Z lopen.
Maar kunnen, wil niet zeggen dat het moet.
Beide moeten het leuk vinden, dat weer wel
Karakter van het paard is erg belangrijk
Maar ook de capaciteiten van de ruiter zijn belangrijk. Goede training en een eerlijke ruiter die z'n paard kan motiveren om het werk leuk te vinden. (wil niet zeggen dat elk paard het leuk kan vinden, ookal is de ruiter nog zo goed, maar je ziet wel ruiters die er verschil maken bij hetzelfde paard)

. juval schreef:ik denk dat er meer bij komt kijken dan alleen een gezond paard. een talentvolle ruiter bijvoorbeeld, en toch ook een dosis geluk.
WowAmigo schreef:Dat is ook waar. Maar er zijn ook paarden die wel willen maar door hun ruiter zodanig in de weg worden gezeten dat ze onder andere daarom het Z niet halen. (ken een mooi voorbeeld in mijn omgeving, dus vandaar dat ik daar steeds mee kom).
Dus beetje moeilijk te zeggen waar het dan aan zal liggen wanneer het niet lukt!

superwoman schreef:juval schreef:ik denk dat er meer bij komt kijken dan alleen een gezond paard. een talentvolle ruiter bijvoorbeeld, en toch ook een dosis geluk.
alleen geluk in geen blessures dan.... maar dan gaat het om gezondheid.
Verder kan ik me geen geluk voorstellen bij "het naar de Z rijden"