Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Lein87 schreef:oogkleppen is het goede woord! (ik kon er nie tmeer opkomen)
miran_indra schreef:Iemand die geen wedstrijden rijdt maar al jaren ervaring heeft met verschillende paarden zou ik toch echt wel serieus nemen! Als je altijd maar op 1 paard rij (ookal is het Z) wil nog niet zeggen dat ze overal op kunnen rijden toch!
Effy schreef:Aan Orun diploma's ken ik al helemaal geen waarde toe, elke halve zool kan de basis en/of eerste fase halen en ja, dan is men gediplomeerd instructie....

Dat zie ik liever dan het befaamde Orun papiertje. Zelf zou ik best les kunnen geven maar heb de papiertjes er niet bij en start niet.. maar dan kun je nog wel zien wat er fout gaat bij iemand en wat goed gaat. Als ik iemand zou tegen komen zonder papier maar die me wel een goed gevoel geeft zou ik die zeker een kans geven. Liever iemand met gevoel voor het paard dan iemand die ZZ Zwaar rijdt zonder enig gevoel in de donder. En klakkeloos overnemen van wat de instructrice zegt ben ik het al helemaal niet mee eens.. jij bent verantwoordelijk voor het welzijn van je paard en neemt dus de beslissingen. 
runningkawa schreef:Nivo zegt niks over de kunde
Elke week 2 proeven starten, wat sinerklaas jury's treffen, dan zit je na enkele jaren ook wel Z.
Orun zegt me ook helemaal niks
Van diverse mensen heb ik vernomen hoe simpel dat is...is gewoon alleen maar papiertje voor de verzekering.
Ik hecht meer waarde aan iemand waarvan ik weet dat die gevoel fijn uit kan leggen en overal op een fijne manier probeert te komen.
Waarvan je weet dat ze zelf ook zo lekker kunnen rijden en diverse leerlingen ook fijn de baan rond ziet gaan
En ben je meteen vreemd als je van mening/visie verschilt?