Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

WinBinChes schreef:Als je paard de oefening nog niet zo goed onder knie heeft kan je beter lichtrijden. Dat is voor het paard makkelijk. Als het kwartje redelijk is gevallen kan je doorzitten.
) Juralover schreef:doorzitten is fijner want dan leg je je been wel beter aan... maar als je lbijft lichtrijden blijf je beter in uuh... tja hoe zeg je dat... dat je paard dan vlotter door lbijft lopen (is tenminste zo bij de manegepony's waar ik op rijd)
Kapi_Dust schreef:soms rijd ik licht en soms zit ik door, presies wat ik daarna wil doen. Als je hogere dressuur proeven rijd moest je vroeger (in ieder geval) na het wijken aanspringen in galop. Mijn paard kende dat iets te goed:) en dat had nog wel een leuke effecten. Nu luistert hij meer naar mijn benen in beide gevallen:)
denk dat je het fout ahd gelezen
Suusje92 schreef:Kapi_Dust schreef:soms rijd ik licht en soms zit ik door, presies wat ik daarna wil doen. Als je hogere dressuur proeven rijd moest je vroeger (in ieder geval) na het wijken aanspringen in galop. Mijn paard kende dat iets te goed:) en dat had nog wel een leuke effecten. Nu luistert hij meer naar mijn benen in beide gevallen:)
Ik heb eht over schouderbinnenwaarts in de les neit over wijkendenk dat je het fout ahd gelezen
![]()
)