Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sandra1986 schreef:ben het helemaal met je eens!
de reden dat ik geen wedstrijden rijd en der ook nooit kom.
vreselijk. het gaat alleen maar om dat knikje! ook in de grand prix zie ik dit.
vreselijk
Yamcha schreef:Maarik geloof echt dat ik het erg getroffen, heb, als ik soms lessen zie en van mensen hoor, hoe er "gereden" wordt, slaat me de schrik om het hart.
Ik heb vroeger geleerd dat dressuur de ultieme harmonie tussen mens en paard ohz was... ik zie er weinig meer van terug. Om te janken
sandra1986 schreef:ben het helemaal met je eens!
de reden dat ik geen wedstrijden rijd en der ook nooit kom.
vreselijk. het gaat alleen maar om dat knikje! ook in de grand prix zie ik dit.
vreselijk
WildWings schreef:Yamcha schreef:Maarik geloof echt dat ik het erg getroffen, heb, als ik soms lessen zie en van mensen hoor, hoe er "gereden" wordt, slaat me de schrik om het hart.
Ik heb vroeger geleerd dat dressuur de ultieme harmonie tussen mens en paard ohz was... ik zie er weinig meer van terug. Om te janken
Inderdaad, daar zie je nog maar weinig van terug.. ik fotografeer op sommige evenementen maar tegenwoordig durf ik amper meer bij de inrijdring te kijken.. als je ziet wat daar allemaal voor geruk, gepluk en gerag wordt gebruikt (en dat durven de meeste dan ook nog kneepjes en spelen met de teugels te noemen..).. nee bedankt, daar word ik echt NIET vrolijk van
Alicia2u schreef:Zo zou er op maneges les moeten worden gegeven, meer met balans en zit en zet in het begin de ponies gewoon licht bij. Dan voelen die kindjes zich ook niet slecht als ze een meer ervaren ruiter met een 'showpaard' voorbij zien komen. Is in de meeste gevallen nog beter voor de pony ook en op het moment dat ze klaar zijn om het wel te proberen, dan zijn die harde handen helemaal niet meer nodig.
Dat zou mijn ideaal plaatje zijn, maar ja, wie ben ik nou?