Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sonja schreef:Prima manier om je paard duidelijk te maken dat NA de sprong het werk nog niet af is. Ze worden wat attenter als er na de sprong (op in-uitje-afstand) nog een balkje ligt, en gaan dan wat minder onbenullig hard over de sprong. Ze leren er mooi van kijken.

Hanmar schreef:Dat klinkt erg gevaarlijk volgens mij! Een paard kan redelijk uitzoeken waar hij landt, maar als hij over dat balkje struikelt kun je ontzettend nare valpartijen krijgen lijkt mij! Ik zou zeggen, een balk vóór de hindernis helpt een paard maar een erachter lijkt mij grote onzin en erg gevaarlijk...!
) is dat je een betere cadans in je galoppade bewerkstelligt. Over een hindernis heen springen is niet meer of minder dan een grotere/hogere galopsprong maken.

Hanmar schreef:Dat klinkt erg gevaarlijk volgens mij! Een paard kan redelijk uitzoeken waar hij landt, maar als hij over dat balkje struikelt kun je ontzettend nare valpartijen krijgen lijkt mij! Ik zou zeggen, een balk vóór de hindernis helpt een paard maar een erachter lijkt mij grote onzin en erg gevaarlijk...!