Lara_Silver schreef:Hetzelfde dus met iemand op de rug, ik bedoel als hij het tuig verdraagt en al aan de longe heeft gewerkt een paar keer, waarom zou je dan niet eens testen of een ruiter er ook op kan?
Tja, aan de ene kant kan ik dit begrijpen en het is ook de meest gangbare manier van inrijden.
Wat mij alleen tegenstaat hieraan - ben zelf ook druk met de voorbereidingen bezig - is dat je op de rug van het paard gaat zitten, bovenop de spieren met 75 kg (in mijn geval met kleding en zadel) terwijl die spieren nog niet of amper getraind zijn.
Mijn ruin heb ik van maart tot mei om de dag gelongeeerd eerst 20 min. en toen 30 min. Toen is ie helaas ziek geworden (koliek gehad) en toen heb ik hem de tijd gegeven om weer aan te sterken. We waren bijna zover en ik zag echt het verschil in gebruik vd rugspieren en hij zou het nu ook wel weer kunnen, maar eerst wil ik hem zeker nog een maand of 1,5 tot 2 (ben nu weer een maand met de longe bezig om de dag) met Pessoa trainen om al wat meer de rug te trainen enzo om daarna pas er op te gaan zitten.
Mijn opbouw is: longe met alleen kaptoom, dan met singeltje erbij, dan Pessoa eraan, toen het bitje (met kopstuk en keelriem natuurlijk) onder het kaptoom, dan hoofdstel om en longeerlijn aan neusriem en bit (om niet in de mond in te werken van 1 zijde), dan met zadel oefenen, dan langzaam beugels los en dan er eens op gaan hangen en als dat goed gaat er op.