hoe lang rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

in_ge

hoe lang rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 14:01

ik rijd ongeveer 45 minuten tot een uur per keer.... en dan zo'n 2 of 3x in de week, maar met slecht weer dan veel minder. Bloos

is dit genoeg?
hoe lang rijden jullie meestal?

Jennnnn

Re: hoe lang rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:05

Ik rijd ook meestal 45 min tot een uur.

Eerst kwartiertje inrijden.. dan half uur prive les.

Als ik in de groepsles meerijd 70 min.. 10 min beetje los stappen en rondje draven.. en dan 60 min les.

En als ik buiten rij dan verschilt het Tong uitsteken haha

Dit alles ga ik vanuit met mn verzorpaard he.. Tong uitsteken
Manege paarden is altijd gewoon 60 min.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:08

Hoe lang en hoe vaak ligt aan je paard/pony.

Ik heb een erg heet paard, en het loswerken en het hete eruit rijden duurt ongeveer een half uur/3 kwartier. Daarna nog een half uur fanatiek doortrainen, en dan nog ongeveer een kwartier afbouwen zodat ze door kan naar stal.
Mijn paard is overigens wel in topconditie, en loopt zo'n 5/6x in de week.

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:08

Ik heb gistere 2 uur gereden Haha!

Wizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:14

Ik rijd nu een half uur, 3 kwartier. Ik heb mijn paard net zadelmak gemaakt/ingereden en hij heeft nog niet zo'n hele hoge conditie, maar ik werk er wel naar toe om zeker een uur te kunnen rijden! Anderhalf uur rijden wil ik wel naartoe werken, maar hij is pas 4, dus ik begin rustig aan Knipoog Bloos Haha!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:18

ligt eraan, de ene keer stap ik erop en loopt hij netjes zijn rondjes en doet hij gewoon alles netjes wat ik vraag. Dan ben ik in 20/30 min. weer klaar. De andere keer is hij misschien wat stijver of wil hij iets minder goed meewerken, waardoor ik iets verder ga in het trainen van 1 onderdeel, dan kan ik er wel een uur opzitten. voor mij is het: goed=goed Lachen

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:37

Ik zit meestal wel een uur erop, maar vandaag ben ik er eerder af gegaan omdat ik te weinig energie had om lekker te kunnen rijden (en had spierpijn in mijn benen en ging daardoor gespannen rijden) Soms rij ik wel wat korter, bijvoorbeeld bij heel warm weer Knipoog

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:01

ik rij meestal 3 kwartier en in groep is het een uur... voor een wedstrijd probeer ik elke dag te rijden en in de vakanties ook en anders zo een 3 keer in de week...

leOwniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:26

bij mij ligt het eraan hoe het allemaal gaat als het goed gaat rij ik mestal ongeveer half uur driekwartier. als het slecht gaat ga ik bnet zo lang door tot ie beetje luister. dus dat is dan verschillend maar met de les rijd ik altijd een uur

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:29

soms rijdt ik in de bak tien min a kwartier echt vol power en ben dan klaar. Goed afronden vind ik belangrijk en niet eindeloos doorgaan. Soms longeren half uur en buitenritten van een half uur tot wel 2 uur

mana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:38

ik rijd messtal 1 uur mijn pony is ni makkelijk en komt pas na ruim een uur los in haar rug en is dan pas ontspannen en ik probeer wel iedere dag te trainen maar als ze hengstig is kan dit wel eens 1,5 uur worden want dan gaat ze altijd door het been heen .
mijn moeder traint altijd een uur per dag

Athiinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 13:47

Ik rijd meestal gewoon 3 kwartier ..
En als ik dan in de les rijd 1 uur Lachen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:24

Het wisselt bij mij enorm.
Ik rij soms 30 min. soms zelfs langer dan 2 uur (dit op buitenritten, en dus geen intensieve training !).
Nu kan ik jammer genoeg nog niet intensief tot normaal rijden, mijn paard heeft 4 maanden stilgestaan, en de conditie was dus 0...
Langzaam opbouwen en we komen er wel weer Knipoog
Ik rij in de zomer (tijdens school) 3 tot 4x (paard staat verder 6 tot 10 uur op wei)
In de zomer (vakantie) rijd ik 5 tot 6x afhankelijk van de temperatuur.
'S winters (niet op wei) rijd ik 45 tot 60 minuten 4 tot 5x per week. 3 tot 4x iets anders (30 min longeren, 60 min. wandelen e.d.)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:28

bij mij verschilt het heel erg. soms rijd ik 3 a 4 uur(lekker naar het bos, in het bos en weer terug) en soms een half uur tot een uurtje.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:22

Vandaag een kleine 15 minuten. Beetje basis en overgangen. Hij was braaf dus buiten uitgestapt. Ik zie geen meerwaarde in een 45 tot een uur trainen. Langste wat ik thuis in de training rijdt is een half uur. En dan heb ik les. Zelf haal ik dat bij de lange na niet. HIj moet het ook leuk blijven vinden

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:30

rohotje schreef:
ligt eraan, de ene keer stap ik erop en loopt hij netjes zijn rondjes en doet hij gewoon alles netjes wat ik vraag. Dan ben ik in 20/30 min. weer klaar. De andere keer is hij misschien wat stijver of wil hij iets minder goed meewerken, waardoor ik iets verder ga in het trainen van 1 onderdeel, dan kan ik er wel een uur opzitten. voor mij is het: goed=goed Lachen

zo doe ik het ook meestal
hij loopt 5 dagen in de week
en tussendoor wel eens een buitenritje van 1 a 2 uur

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:36

Wisselt erg, als ik in de bak rij dan 20 - 45 min, les is 1 uur zwoegen Tong uitsteken en buitenrit 1- 4 uur. Ook per week kan het wisselen van 0 tot 6 keer in de week. Gelukkig heb ik een makkelijk paard die goed lange afstanden kan lopen, dus ik kan prima na een week niks doen een lange buitenrit maken. Soms is hij wel wat frisser, maar dan loopt hij twee versnellingen harder Knipoog . Hij staat wel dag en nacht buiten, 5 uurtjes wei en de rest van de tijd in de paddock, dus beweging krijgt ie wel Haha!

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:19

Als ik flink train, na loswerken, niet langer dan een half uur. Met buitenritten 1 tot anderhalf uur en een paar keer per jaar maken we buitenritten in de Drunense duinen van zo'n 4 uur.

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 09:13

In groepsles een uur. Vrij rijden 1uur tot 1 uur 45 minuten. Ik ben toch wel een 20 minuten, half uur bezig met inrijden en zeker een kwartier met uitrijden. En daar tussen dan ook nog even goed doorwerken. Een uur is meestal wel het minimum Knipoog

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:45

ik rijd ongeveer 4\5 x per week+ longeren, Dan rijd ik ongeveel 45 min. Maar meestal ligt het eraan of het goed gaat of niet. Ik wil heb altijd wel goed afsluiten Haha! eerder stop ik niet..

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 09:44

Voor minder dan een uur kom ik bij wijze van spreken m'n paard niet op.

Heel af en toe nemen we een lesje van 1 uur, met daarna dan nog even uitstappen of mini buitenritje in stap.
Meestal gaan we buitenrijden. Korte ritjes zijn 1 uur, bij veel tijd en mooi weer kunnen we tot 4u-3.5u wegblijven. Als we ergens heen gaan (bos, zee...) kan het langer worden.

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 09:48

Ik rij ook 45 minuten tot een uur, soms iets korter. Maar ik rij mijn paard wel 4/5x in de week.
Ik heb dan ook 2 x in de week les en de dag na de les zal mijn paard ook wat moeten doen
anders word hij stijf. Het ligt er een beetje aan wat je met je paard doet, wedstrijden rijden,
en lessen..Knipoog

Djerey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:14

Ben nieuw hier Vork
Maar ik rijd djerey wel 5 keer in de week zoiezo, en afhankelijk van het weer, hoe hij zicht voelt en wat ik de dag ervoor heb gedaan.
En meestal 45 minuten tot een uur. Buiten soms langer.

hazelnootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:33

in_ge schreef:
ik rijd ongeveer 45 minuten tot een uur per keer.... en dan zo'n 2 of 3x in de week, maar met slecht weer dan veel minder. Bloos

is dit genoeg?
hoe lang rijden jullie meestal?

Of het genoeg is kan je niet zomaar zeggen. Staat je paard de dagen dat je niet rijdt alleen op stal? En de dagen dat je rijd, zijn die 45 minuten de enigste minuten dat hij buiten is?

Ik ken mensen die een half uur per keer rijden, maar ik ken ook mensen die hun paard twee keer per dag 1 tot 2 uur rijden. Zolang je paard maar de kans krijgt om zijn energie kwijt te kunnen (door bijvoorbeeld het paard los in een bak te zetten of op het land).

Ook vind iedereen weer wat anders, ik vind dat je paard geen dag mag laten staan op stal. Of je nu rijd, of longeert of alleen losgooit. Toch zijn er veel mensen die vinden dat hun paard een rustdag nodig hebben en doen vervolgens een hele dag niets met hun paard.

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:37

Ik rijd 4 of 5 keer in de week, meestal een half uur tot een uur. Ik gun mijn pony ook vaak een rustdag, maar ze staat op het land, en niet op stal.