Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik verveel mij stierlijk als ik iemand zie dressuren en ik houd het nooit lang vol om het zelf te doen. Ik ga liever een lange buitenrit maken of springen
Kwestie van interesse
Ik ben meer van de actie
.
tita schreef:IK vind dressuur zeker niet saai helaas denkt mijn pony daar anders over en is dressuuren voor ons een hel, de 1e tot 45e minuut is het verzet, niet voorwaarts, niet nagfelijk of alle 3 dat maakt het dressuuren lastig.
Maar ik vind dressuur gewoon verplicht zonder dressuur kun je niet goed springen en buiten rijden.
Dressuur rijden is gewoon noodzakelijk
ben ik het snel zat! ik kom nooit zoveel verder, maar dat ligt er denk ik ook aan wat voor paard je rijdt. ik heb nu al 2x willen beginnen met een jonge pony in de dressuur, maar zelf reed ik nog niet eens B en die pony's dus ook niet. dan moet je het zelf leren en ondertussen ook aan die pony leren. dan duurt het dus heel lang, en is het niet leuk omdat er zo weinig vooruitgang zit. iik denk dat je beter eerst zelf het kan leren op een paard dat het kan, en dat je dan pas kan beginnen met een jonge pony, dan merk je heel goed de vooruitgang en dan is het tenminste niet saai! (sorry beetje vaag verhaal maar bedoel het goed
) tita schreef:Iedereen moet eens een keer beginnen onderaan dus die smoes gaat niet op sharonax
tita schreef:Iedereen moet eens een keer beginnen onderaan dus die smoes gaat niet op sharonax
tita schreef:Nee maar dan moet je niet kiezen om op een groene pony te gaan rijden.
dat ben ik met je eens, teveel mensen kopen een jonkie zodat ze het samen kunnen leren,wat dus niet werkt
En een goed leerpaard geeft nog geen garanties voor een goede rijstijl
met de juiste begeleiding kan je grote sprongen maken, maar met een groen paard moet je ook goed begeleid worden en niet gaan doehetzelven
sjorsie schreef:absoluut niet, dressuur is alleen iets wat je niet zo 123 doet en kan, je moet er voor willen trainen en naar jezelf en je paard willen kijken en dat vergt inzet, met springen heb je snel een duidelijk resultaat: hij springt of hij springt niet, met dressuur gaat het om de samenwerking met je paard en op wedstrijden laat je dan zien hoe ver je hierin bent. Ik vind het zelf erg leuk als iets wat moeilijk was, na een tijdje toch lukt en zelfs beter word, dat is toch genieten.
ik zelf vind het niet het leukste maar zeker niet saai! Lika93 schreef:sjorsie schreef:absoluut niet, dressuur is alleen iets wat je niet zo 123 doet en kan, je moet er voor willen trainen en naar jezelf en je paard willen kijken en dat vergt inzet, met springen heb je snel een duidelijk resultaat: hij springt of hij springt niet, met dressuur gaat het om de samenwerking met je paard en op wedstrijden laat je dan zien hoe ver je hierin bent. Ik vind het zelf erg leuk als iets wat moeilijk was, na een tijdje toch lukt en zelfs beter word, dat is toch genieten.
HELEMAAL MEE EENS!!![]()
![]()
ingetarita schreef:dressuur is juiwt leuk(zegt een springruiter:P) springen moet je altijd maar afwachten je kan niet echt ergens op trainen vind ik..met dressuur weet je temiste wat je goede en slechte dingen zijn..daarin weet je temiste wat je moet verbeteren
tita schreef:Niet mee eens met springen heb je helemaal niet snel resultaat....ja een sprong over de hindernis maar dat wil niet zeggen dat je kunt springen.
Goed springen kost ook jaren training en dat is echt niet ff over de hindernis jagen maar tellen en galopwissels, inkorten en verruimen dat leer je niet 123
ELpatcho schreef:ingetarita schreef:dressuur is juiwt leuk(zegt een springruiter:P) springen moet je altijd maar afwachten je kan niet echt ergens op trainen vind ik..met dressuur weet je temiste wat je goede en slechte dingen zijn..daarin weet je temiste wat je moet verbeteren
springen niet trainen? en wel een springruiter zijn??