Slechte houding ....Boze instructrice...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

esthertjuh_

Slechte houding ....Boze instructrice...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 11:17

een probleempje :
Ik heb voeten die uitelkaar staan en dat slaat aan bij mijn rijkunsten...
Nou is het zo dat ik ze 3 keer neit goed had zitten en toen noemde mijn instructrice mij onnozel...
Toen moest ik mijn handen rechtop houde maar dat lukte me niet(vanwege zweep?) en toen zei ze dat ik te dom was om op een paard te mogen zitten.... Ach gut

Aldus haar mening over mijn houding

Wat vindn jullie hiervan ?

(Door haar mening denk ik echt dat ik paardrijde niej waard meer ben dus ik weet echt niet wat te doen ik hou heel veel van paardrijde maar ja ..)

xxxx

YMJArabians

Re: Slechte houding ....Boze instructrice...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:18

Zo dat is onaardig van jou instructrice! Misschien kun je een keer onder 4 ogen met haar gaan praten, dat jij je niet fijn voelt op de manier waarop zij jou lesgeeft. Anders kun je misschien een andere instructeur/instructrice zoeken, of misschien een andere manege.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:19

ofwel heb je een hele slechte zit (wat ik niet denk) of je instructrice mag jou niet zo heel erg.
Kan je geen andere nemen? Iemand die je wel kan helpen?

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:19

Ik zou direct een andere instructrice zoeken!
Jij betaalt haar om les te geven en om jou dingen te leren, en je betaalt haar niet om je een rot gevoel aan te praten!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:20

een instructrice moet je juist wat leren en niet snel boos worden maar proberen op een rustige manier duidelijkheid te geven en goede uitleg..

Het ligt er natuurlijk wel aan hoevaak zij dit al herhaald heeft en of je ook daadwerkelijk erop reageerd.en het niet telkens vergeet want als zij elke les hetzelfde moet herhalen word het voor haar natuurlijk ook vervelend.

Onnozel hoeft ze je niet te noemen vind ik, dan had ze geen instructrice moeten worden als ze zich ergerd succes

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:21

Simpel; andere instructrice zoeken. Dit soort onbeschoftheden hoef je je niet te laten welgevallen. Je rijd toch paard omdat je het leuk vind? Als ze je niet op een fatsoenlijke manier kan corrigeren is haar kunde als instructrice op zijn minst twijfelachtig.

Joesje

Kop op!!

Iedereen moet leren paardrijden, en dan gaan er toch wel dingen verkeerd. Ook bij de beste ruiters, gaan er nog dingen verkeerd.
Dat je op je fouten gewezen wordt is natuurlijk niks mis mee, dan weet je in ieder geval waar je aan moet werken. Maar je compleet de grond in boren is een heel ander verhaal. Zeker als je hierdoor zou stoppen met iets wat je heel graag doet.

Is het mogelijk om ergens anders in de buurt te gaan rijden? Ik zou die instructice lekker in haar sop laten gaar koken en op zoek gaan naar iemand anders!

Ilsemarie

Je hebt er een medische reden voor dat het niet lukt. Zolang het niet tegenwerkt en alleen voor het uiterlijke niet mooi staat, kan je prima rijden. Kijk maar naar Edward Gal, die bereikt ook veel en rijd ook goed ondanks dat z'n tenen niet zo staan als men het graag ziet. Zolang je je je paard er niet mee in de weg zit zijn er veel ergere dingen dan dat!

Daarnaast vind ik dit geen opmerkingen die een goede instructrice mag maken het gaat er ook om dat je als intructie je leerlingen op een positieve manier stimuleert om de foutjes eruit te halen en niet om je leerlingen met de grond gelijk te maken Nagelbijten / Gniffelen

Waarom les je bij haar?

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:22

Ik zou inderdaad op zoek gaan naar een andere instructrice.
Van haar manier van lesgeven ga jij duidelijk niet beter rijden, je houdt er slechts een vervelend gevoel aan over.

Ravenna

nou zo hoort ze nou ook weer niet te reageren!
een goede instructrise brengt iets over op de manier zoals jij het wil of het beste aanneemt.
zoals mijn instructrise is erg streng tegen mij en pakt me nu ik op mijn 3 jarige ruin zit en hij nu zadelmak word gemaakt ook flink aan en ze zegt ook waar het op staat maar dat komt omdat ik het heb aangegeven dat ik dat ook wil (omdat ik zelf ook beter wil worden) maar als ik een dipje heb dan merkt ze dat en past ze zich ook aan en geeft ze ook opbouwende kritiek.

ik vind dat jou instructrise je juist opbouwende kritiek moet geven zodat je er vertrouwen in krijgt en zelf ook eraan gaat werken en dan komt het vanzelf wel goed!

veel succes Haha!

HummerTime

Ik zou me dus never onnozel laten noemen!! Boos!

Je hebt les omdat je iets wilt leren toch? En alle begin is moeilijk. Misschien heeft ze het niet zo op beginners, is dat "beneden haar stand".... Koe

Ik zou zeggen, zoek iemand anders die het wel leuk vindt om een beginnende ruiter les te geven! Die zijn er genoeg...... Ja

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:23

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe ze het zegt. Mijn instructrice maakt me ook wel eens voor van alles uit ( waarvan de term muts nog wel het vaak genoemt is, maar andere termen vliegen ook wel eens rond ). Ik heb gewoon wel eens een schop onder mijn hol nodig Bloos
Als je het vervelend vindt, moet je dat overleggen met je instructrice. Kom je er dan niet uit, dan denk ik dat je beter op zoek kan gaan naar een ander.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:24

Jemig Nagelbijten / Gniffelen Dat is wel heel onrespectvol Scheve mond Ik zou eens even een goed gesprek met der hebben en als dat niet helpt een andere zoeken, want ik zou er niet van gediend zijn Haha!

Sammyy

esthertjuh_ schreef:
een probleempje :
Ik heb voeten die uitelkaar staan en dat slaat aan bij mijn rijkunsten...
Nou is het zo dat ik ze 3 keer neit goed had zitten en toen noemde mijn instructrice mij onnozel...
Toen moest ik mijn handen rechtop houde maar dat lukte me niet(vanwege zweep?) en toen zei ze dat ik te dom was om op een paard te mogen zitten.... Ach gut

Aldus haar mening over mijn houding

Wat vindn jullie hiervan ?

(Door haar mening denk ik echt dat ik paardrijde niej waard meer ben dus ik weet echt niet wat te doen ik hou heel veel van paardrijde maar ja ..)

xxxx

Wat ik hier van vind? Meteen een andere instructrische nemen!
Je moet je fijn voelen wanneer je les hebt, naderhand afstappen en denken, jes, weer iets geleerd.
Niet denken dat je dom bent omdat zij dat zegt. nee, je rijdt paard om te leren. Ik rijd 10 jaar en kan nog steeds niet fatsoendelijk zitten. Maar als mijn instruktrische zou zeggen dat ik dom ben, ook al is het na 10 jaar, mocht ze vertrekken Ja
Laatst bijgewerkt door Sammyy op 03-05-07 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Dat een instruktrice een keer boos wordt, is soms helemaal niet slecht.
Maarrrrr.. ze moet wel weten bij dat evt effect zou hebben en bij wie niet.. en beledigen is helemaal uit den boze..

En misschien is zij wel te onnozel om fatsoenlijk les te geven???

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:27

Allereerst: wil je een beetje op normaal nederlands typen letten.. msn taal is verboden op bokt Knipoog
Nu on-topic..

Dit hoort iig niet. Je lerares moet inderdaad rustig met je omgaan (mits je daarna luisterd, en niet eigenwijs gaat doen Clown ) en je duidelijk dingen moet kunnen leren. Als jij hier moeite mee hebt, kan ze toch tips geven o.i.d? Ik zou zeker even met haar of met de baas van de manege gaan praten. Je moet je wel fijn voelen in de les, en niet het gevoel krijgen dat je niks waard bent op het paard!

Misschien moet je zelf dan ook maar een handje helpen, en daar éxtra goed op gaan letten, om tips gaan vragen bij (andere) mensen ect. Maar toch, je instructrice is zo niet goed bezig.. Dat moet veranderen Nagelbijten / Gniffelen

succes iig!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:32

Mijn instructrice is ook streng, maar ze weet wel waar ze het over heeft. En als je iets niet snapt dan legt ze het ook uit. Bij de jongere kinderen zegt ze ook wáárom je iets moet doen. Als je alleen hakken laag zegt, denken kinderen op een moment ook zo van: Tss waarom zou ik? Waarvoor is dat nodig? De instructrice legt het uit, en dan is het ook logischer, en je leert ervan.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 11:35

Ja,het probleem is ik ben al een keer van les verandert zeg maar naar de manege toe maar mijn ouders vinden mijn instructrice ook raar maar een andere zit er niet in.
Ook belooft ze al 4 weken springles zonder het te doen en als ik erna vraag moet ik weer alle gangen vegen dat vind ze ook HEEL erg leuk om te doen je als ze je ziet de gangen laten vegen de stallen uitmeste enzo.... ik weet dat het erbij hoort maar ik vind niet dat ik dat elke week hoef te doen terwijl de andere dus gewoon leuke dingen doen met de pony's.
Verder kan ze volgens veel andere niet eens rijden Tong uitsteken
En dan nog weet ik zeker dat ze mij niet moet.
Alleen als mijn pap erbij is is ze aardig.
Een keertje moest ik weer eens de gangen helemaal alleen vegen terwijl ik al een kwartier te laat was en dat zei ik ook dan tegen haar.Toen zei ze weer van ja je veegt maar door dan zeg je maar tegen je vader dat je me aan het helpen was (ik vroeg me eigenlijk af wat zei dan had gedaan*NIKS*) en toen kwam mijn vader een kwartier later nogal boos binnen en toe vroeg mijn pap aan de instructrice waarom ik niet was gekomen en toen zei ze dat ik had gezegt dat ik niet wou gaan!!!!!

En even voor de duidelijkheid mijn instructrice en haar man zijn de baas van de manege en als ik met dr probeer te praten dan kan je wel zo raden wat er gebeurd....
Ze draait zich om zegt gang poetsen en daar is ze dan klaar mee.
En anders komt dr ook niet veel goeds uit denk ik.

xx

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:37

Jemig, dat vind ik écht niet normaal! Kun je niet naar haar man toe gaan, en daar bij een klacht indienen?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:38

ehm ik zou zeggen vaarwel manege!
ik denk toch dat iemand met een eigen manege kinderen het na hun zin wil maken? alleen al om wat te verdienen en om de kinderen anders begin je geen manege toch..

Is er geen andere manege in de buurt? of verzorgpaardje ofzo dat diegene van dat verzorgpaard je kan helpen?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:38

Bonjoy schreef:
Jemig, dat vind ik écht niet normaal! Kun je niet naar haar man toe gaan, en daar bij een klacht indienen?

ik denk dat zij wel onder 1 hoed spelen..
edit: haar zijn hand boven het hoofd houd

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:39

Als ik dit zo lees...

Zoek een andere manege meid!!!!!!!!
Iemand die betaald voor lessen hoort als een klant behandeld te worden en niet te vegen, mesten of zo.. Kijk als je het uit jezelf doet, is het iets anders..

Maak je ouders duidelijk dat je als een voetveeg wordt gebruikt.. en zoek samen iets beters...

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:40

Waarom moet jij vegen en uitmesten?
Krijg je de lessen daarvoor gratis of moet je gewoon betalen?

Lijkt mij dat ze eens mensen aan moeten nemen die de stalklussen doen, daar gebruik je toch geen manegeklanten voor.

Als ik jou was zou ik snel een andere manege zoeken, of doe een poging voor een verzorgpony (met goede begeleiding).

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:40

femmefatale1 schreef:
Als ik dit zo lees...

Zoek een andere manege meid!!!!!!!!
Iemand die betaald voor lessen hoort als een klant behandeld te worden en niet te vegen, mesten of zo.. Kijk als je het uit jezelf doet, is het iets anders..

Maak je ouders duidelijk dat je als een voetveeg wordt gebruikt.. en zoek samen iets beters...

precies! die manege waar ik heel vroeger reed, hadden ze een zaterdag groep die de stallen deed.. en de kinderen zelf hoefden dat niet te doen, opzich is het wel een soort theorie maar niet als "straf"

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:41

Ga naar een andere manege zou ik zeggen.. Niet echt normale omgang zo.