Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Meestal komen ze daar goed van bij. Tenminste, dat is mijn ervaring.
na 5 keer rijden liep ze weer net zoals voorheen! corine1981 schreef:Ik zou voor de eerste optie gaan.
Een paard verleerd geen dingen, dat is onzin. Ze raakt hoogstens de bespiering kwijt.
Haastige spoed is zelden goed
corine1981 schreef:Ik zou voor de eerste optie gaan.
Een paard verleerd geen dingen, dat is onzin. Ze raakt hoogstens de bespiering kwijt.
Mijn ruintje van 2 wandelt ook niet elke dag/week/maand langs de weg, maar is nog steeds verkeersmak, zou wat zijn als hij telkens weer opnieuw opgevoed moest worden...
Lekker op laten groeien en uitbouwen.
NRPS betekent ook een flinke dot arabisch bloed en arabiertjes staan erom bekent dat het laatbloeiers zijn.
Haastige spoed is zelden goed
LCharlotte schreef:De opmerking over het longeren maak ik naar aanleiding van ervaringen en opmerkingen van dierenarts/fysio etc. Het is voor een jong paard gewoon niet goed om constant op de volte te lopen. Als ik mijn 4 jarige longeer dan loop ik ook hele stukken rechtuit met hem.
Longeren is, mijn inziens, een goede manier om het paard bijvoorbeeld gewend te laten raken aan stemhulpen en druk op het bit waarop ze dienen na te geven. Dat is een van de redenen dat ik de jonge dieren longeer

Wil wel voorzichtig wennen, niet gelijk tussen de andere paarden maar voorzichtig om de beurt en via tussendraadje kennis laten maken. Hihi, al die "kneusjes" bij ons moeten niet te gek gaan doen
Citaat:@Dancer: Dank je wel Eveline, hoe lang hebben jullie haar gelongeerd en hebben jullie haar toen in de tussentijd doorgetraind of ook helemaal rust gegeven?