Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Liessjee schreef:het wordt vaak ook wel gezegd dat het niet zo verstandig is en dat is het meestal ook, maar ik heb zelf anderhalf jaar geleden een groen paard van 5 gekocht (ben zelf nu bijna 16) en heb er behoorlijk wat mee te voorduren gehad... maar dankzij goede begeleiding (nu nog steeds) gaat het heel goed met hem.. hij is nu 6jaar en loopt op M niveau...
dus het hoeft niet bij uitstek zo te zijn dat als je zelf groen bent je geen groen paard kan beleren... het zal alleen wel een stuk moeilijker gaan, en je zal veel begeleiding nodig hebben
succes ermee..!

odetteke schreef:Het ligt ook een beetje aan het karakter van het paard.. als het een lief rustig en welwillend paard is, je veel les neemt en niet de behoefte hebt om zo snel mogelijk naar het Z te rijden kan het prima!

Liessjee schreef:ja daar moet je wel goed overheen komen, ik ben namelijk absoluut niet bang voor mijn paard, ondanks ik wel eens vliegende door de bak ga...
daar moet je echt mee uitkijken want vallen zul je van zo'n jong en onervaren paard toch wel doen dus...
succes..
maar het is niet zozeer dat ik niet durf te galloperen maar het feit dat ik zeker weet dat ze gaat bokken maakt me angstig, maar met de galop gaat het overigens super nu mooi dragend en verzamelt enzo 

aerdenhout1 schreef:Meid ik heb het idee dat jij er wel gaat komen met je paard!
Goede instructie en doorzettingsvermogen moet je hebben en ik denk zo dat jij dat wel hebt! En het geeft zodirekt, als je verder bent en je eerste winstpuntje haalt, heel veel voldoening om te weten dat je het zelf allemaal hebt gedaan!

maudy_89 schreef:maar ik voel me soms zo stinkmodder he ik sta op een hoge dressuurstal zeg maar met 8 anderen en ik hoor ze soms zo zeggen van wat moet die meid met dat geweldige paard ze kan niet rijden bla bla dat doet zo pijn he terwijl het al super goed gaat ja soms over de rechte lijn wat zwabberig enzo en nog een beetje zoeken naar het bit enzo die kleine schoonheids dingetjes noem ik het maar mijn instructeur zecht het hoeft niet mooi te zijn (nog niet) als het maar goed uitgevoerd wordt
maudy_89 schreef:maar ik voel me soms zo stinkmodder he ik sta op een hoge dressuurstal zeg maar met 8 anderen en ik hoor ze soms zo zeggen van wat moet die meid met dat geweldige paard ze kan niet rijden bla bla dat doet zo pijn he terwijl het al super goed gaat ja soms over de rechte lijn wat zwabberig enzo en nog een beetje zoeken naar het bit enzo die kleine schoonheids dingetjes noem ik het maar mijn instructeur zecht het hoeft niet mooi te zijn (nog niet) als het maar goed uitgevoerd wordt
Succes met je wedstrijd