Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jeany schreef:ultieme concentratie dus... vraag me alleen echt af hoe je ooit een paard zo ver kan krijgen om te reageren op een uit/in ademing
edit: is het ook allemaal zo verfijnd in de topsport?
Jeany schreef:ultieme concentratie dus... vraag me alleen echt af hoe je ooit een paard zo ver kan krijgen om te reageren op een uit/in ademing
Jaimyliefje schreef:er zit gewoon een bit in die mond hoor.. beest wordt hartstikke naar beneden getrokken..
en daarnaast die oefeningen, zijn trucjes met haar handen.. valt het jullie niet opm dat als ze haar handen omhoog gooit hij precies dezelfde oefening doet iedere keer, en als ze haar hand aan een kant op zijn schouder legt gaat hij de andere kant op, en met die waaier doet ze ook iets, dat is hem er gewoon ernaast aangeleerd, en daarna zijn ze dr op gaan zitten..
natuurlijk doet ze ook veel met haar zit.
maargoed, in dat paard zie ik eigenlijk pure spanning
En als ze het paard op de zit wil rijden en haar handen niet gebruikt (dus niet voor de teugelvoering iig) waarom die stang dan die gewoon vastzit?? Nou, als je dit vriendelijk noemt..
Ik dacht dat al die bitloos-fanaten en NH'ers streefden naar 'ontspanning' en zo vooraan vastzitten taboe vonden? Nou dan..aukje91 schreef:Op dat filmpje zitten de teugels aan haar buik vast, dus dat paard wordt niet alleen op de zit gereden maar zeker ook op het bit.
Brennie schreef:Ik rij zowel met als zonder bit, dus heb recht van spreken dat ik zo. Ik kan met beide alle oefeningen rijden (ze is nog jong, dus wijken en schouderbinnenwaarts) en schakelen doe ik dan op mijn zit. Ik vind dat mensen die tegen het met bit rijden zijn teveel afkatten op de mensen die met bit rijden. Je kunt namelijk verkeerd rijden met bit maar ook zonder bit, want een bitloos hoofdstel kan ook scherp inwerken, je rijdt immers op een touwtje dat over de neus ligt en als je die maar hard genoeg aantrekt doet ook dit net zo zeer als dat je in de mond trekt met een bit in. Rijden doe je niet alleen met je handen, dit is mijn mening.