Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

stalnijmegen schreef:veel afwisselingen rijden en vooral veel voltes en achtjes, door steeds over te gaan op een andere stelling komt het vanzelf helemaal goed, heb geduld...

SplashIsLief schreef:Tegen!
Áls ik een hulpmiddel zie, zie ik liever een ander hulpteugeltje. Hier kunnen ze net zo hard door heen lopen als ze zelf willen en daarmee help je jzelf niet.
Goh ik weet niet hoe ik dit moet zeggen, het klinkt nou net of ik vind dat je een paard maar even naar beneden moet rukken? Nou dat bedoel ik dus in elk geval niet!!!
Judith_ schreef:En wat betreft de instructriece, neem aan dat je les neemt om goed te leren rijden en problemen op te lossen op een rijtechniese manier. Niet door hulpstukken.
IloveJaimy schreef:SplashIsLief schreef:Tegen!
Áls ik een hulpmiddel zie, zie ik liever een ander hulpteugeltje. Hier kunnen ze net zo hard door heen lopen als ze zelf willen en daarmee help je jzelf niet.
Goh ik weet niet hoe ik dit moet zeggen, het klinkt nou net of ik vind dat je een paard maar even naar beneden moet rukken? Nou dat bedoel ik dus in elk geval niet!!!
Wat voor iets zie jij liever dan?
SplashIsLief schreef:Judith_ schreef:En wat betreft de instructriece, neem aan dat je les neemt om goed te leren rijden en problemen op te lossen op een rijtechniese manier. Niet door hulpstukken.
Ben ik gedeeltelijk met je eens, maar soms is een hulpstuk wel even goed om jou het gevoel te geven wat je moet doen en van daaruit verder werken

IloveJaimy schreef:Ik heb sinds enkele weken les met mijn pony!
Hij is totaal niet nageefelijk, vandaar dat mijn instructrise mij met elatiek laat rijden!
Ik vind het niet onvriendelijk voor het paard want hij hoeft niet in de krul te lopen want het zet niet vast!
Nou wou ik graag weten hoe jullie erover denken!!!!
IloveJaimy schreef:@Judith_ wat bedoel je daarmee!!