Zelfverzekerd = Beter rijden

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 19:13

Ik heb de laatste tijd een dipje, ik twijfel aan mijn eigen kwaliteiten. Ben ik wel goed genoeg om de kwaliteiten van mijn paard naar boven te halen. Het is een echt karakter paard en maar weinig mensen kunnen er mee weg rijden. Maar goed toch weet iedereen het altijd beter Vork

Aangezien ik er dus mentaal helemaal door zat wat extra gelest, en ze heeft me ook mentaal weer er bovenop geholpen. En wat merk ik nou. Ik zit zekerder op mijn paard, geloof weer in mijn eigen kunnen. En hij loopt als een trein. Terwijl de dagen ervoor er niks lukte...

Kortom als mensen zekerder zijn van zichzelf, rijden ze dan ook ineen een stuk beter?

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 19:14

ik zie nu datik het bij het verkeerde topic heb geplaats, kan iemand het temmen?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:15

Dat kun je zelf toch ook Verward

Bokkiej

Berichten: 6322
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: Friesland, Aldeboarn

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:16

T staat wel goed volgens mij hoor!

Ik denk dat als je zelfverzekerzekerder overkomt,
Dat je paard dan ook zekerder is van zichzelf.

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:18

Dat is zeker helemaaaaaal waar wat je zegt *LOL*

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:20

Ja dat denk ik wel. Alhoewel het natuurlijk wel zo is dat op het moment dat jij je onzeker voelt, je paard de tijd heeft om dingen uit te proberen en vervelend kan gaan doen.

Ook ben ik van mening dat hoe je paard rijd, ook bepaald hoe je in het dagelijks leven bent. Toen ik heel onzeker was in mijn rijden, was ik ook onzeker in het 'gewone leven'. Nu ben ik gewoon zekerder en strabanter en dat ben ik in mijn rijden ook.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:24

Ik denk zeker dat het ermee te maken heeft!!!
Merk het bij mezelf ook, als het niet gaat zoals bedoeld neem ik even rust en begin dan opnieuw. Vervolgens 'zoek' ik gewoon dingen op die allemaal wel goed gaan, krik zo mijn zelfvertrouwen weer op en ga daar vandaan weer verder aan de slag. Op die manier probeer ik te voorkomen dat we erin blijven 'hangen' en er verder niks meer van terecht komt.

Het heeft er (denk ik) voor een groot deel mee te maken dat als je zelfverzekerd op je paard zit, je duidelijke hulpen geeft en het paard weet waar het aan toe is. (...weet je 't zelf niet helemaal zeker, dan weet je paard het al helemaal niet meer zeker...)

Succes ermee!

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:37

100% zeker weten dat het klopt.

Hoe zelfverzekerder ik mij voel hoe beter het rijden gaat. Begin ik mij onzeker te voelen dan word ik bang en dan wordt het rijden op dat paard helemaal niets meer.
Terwijl het de week ervoor nog zo goed kon gaan en de week erna ook.

Merk ook heel duidelijk dat ik het vertrouwen niet uit mij zelf haal maar uit het paard.

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 20:57

In mijn dagelijkse leven ben ik verder wel zeker van mezelf, het is vooral met het rijden dat ik zoiets had van..hmm waarom lukt het nu niet. Ligt het aan mij etc..
En ik ben nu ook bezig mijn zelfverzekerder te voelen, dat ik het wel kan en me minder aan proberen te trekken van andere mensen Lachen.

Elisa2

Berichten: 38102
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 10:40

Ik heb ook van die dalen gehad,dat ik zo twijfelde aan mezelf dat ik dacht dat ik er beter mee kon stoppen.Maar juist dan moet je even doorzetten om weer pieken te krijgen.Op dit moment heb ik het rijden wel dusdanig bevestigd dat er niet meer onzeker van word en ja dan gaat het ook beter.Maar dat is logisch want een paard heeft een duidelijke consequente leider nodig,en zodra je twijfeld ben je niet duidelijk en consequent genoeg meer.

Vitphant

Berichten: 24
Geregistreerd: 05-12-06

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:13

Ja, ik vind van wel.Je paard voelt het als je niet zelfverzekerd bent, en zal dus minder snel luisteren.

Juliie

Berichten: 28
Geregistreerd: 29-11-06

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:47

Jah, ik denk dat als je zelfverzekerd bent, beter rijd, je bent zekerder van je zaak, dus zal je paard dat ook merken:P

Anoniem

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:49

Ja, ik weet het wel zeker. Ik heb het namelijk zelf meegemaakt.

dani_spit

Berichten: 770
Geregistreerd: 28-06-06
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:53

Elzepelze schreef:
Ja dat denk ik wel. Alhoewel het natuurlijk wel zo is dat op het moment dat jij je onzeker voelt, je paard de tijd heeft om dingen uit te proberen en vervelend kan gaan doen.

Ook ben ik van mening dat hoe je paard rijd, ook bepaald hoe je in het dagelijks leven bent. Toen ik heel onzeker was in mijn rijden, was ik ook onzeker in het 'gewone leven'. Nu ben ik gewoon zekerder en strabanter en dat ben ik in mijn rijden ook.



Dit laatste gaat bij mij helemaal andersom, nu ik zekerder ben op school en niet meer zo verlegen rijd ik ook veel sterker en met veel zelfvertrouwen. De laatste tijd gaat het bij mij allemaal goed en dat iedereen dan complimentjes maakt dat het zo goed gaat helpt natuurlijk nog meer Lachen

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:04

Ik rij ook beter als ik met (zelf)vertrouwen op mijn paard zit.

Op Amo zit ik eigenlijk altijd wel met vertrouwen, maar gisteravond reed ik op een paard waar ik niet zo vaak op rij. Schat van een beest, rijden ging hartstikke goed, totdat een andere ruiter in de bak van haar paard viel en dat paard vrolijk de bak door denderde. Daar maakte de mijne flink misbruik van en gaf een flinke bokshow weg. Ben wel blijven zitten, maar zeker toen hij daarna nog een paar keer wegschoot zat ik toch niet meer zo lekker. Durfde minder van hem te vragen, en daar maakte hij misbruik van. Heb me er later die les wel overheen gezet, maar toch. Blijf altijd bang om te vallen (heb tenslotte Amo die gewoon gereden moet worden, kan niet zomaar mijn been breken, geen tijd voor Haha! ).

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 01:33

Ik ben het met de stelling eens, als ik niet lekker in mn vel zit of net als ik me erg onzeker voel. dan gaat t rijden voor geen meter. maar als ik lekker in mn vel zit en me eigen ook echt geef, dat ik t kan. gebeurd het ook hoe ik t wil

TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 01:38

Als je zelfverzekerd bent, ben je zekerder van je hulpen en daardoor waarschijnlijk ook consequenter. Dit merkt je paard natuurlijk ook en zal gehoorzamer zijn. Lachen
Zo simpel ligt het volgens mij.

@ts'er, goed dat je even bent gaan lessen, heel verstandig. Lachen

EsmeraldaP
Berichten: 50
Geregistreerd: 05-12-06

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 09:23

klopt allemaal wat hier boven allemaal staat. Hoe beter jij voel, kan je beter presteren. Niet alleen met paardrijden maar met alles

Anoniem

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:24

Klopt hoor, ik merk het zelf ook. Als ik me goed voel, en wéét dat ik goed bezig bent, doe ik instinctief het juiste, geef ik de goede reacties, loop ik rechtop, smile op mijn gezicht, paard is vrolijker en dus gehoorzamer, ik ben weer vrolijker, consequenter... het hangt zó met elkaar samen allemaal...
Ik geef goede hulpen, vergeet niet te belonen (zo belangrijk)... en oh wat is het toch een heerlijk beest.
Zelfverzekerdheid is super belangrijk...

Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:28

Ben het er helemaal mee eens.
Heb zelf ook een paard waar eigelijk niks mee te beginnen is ( iemand anders tekst ) en die gevaarlijk is enz.

Heb er heel veel vertrouwen in en ga hem hoger in de dressuur laten lopen ( ooit hoop ik ) Terwijl de rest allemaal zegt dat dat onmogelijk is Boos! ...Ben de enige die erin geloofd en dat maakt me onzeker, zeker op wedstrijden want dan wordt er al genoeg naar je gekeken

Elisa2

Berichten: 38102
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 19:09

Blijf in hem geloven,ik denk dat dat heel belangrijk is ook voor het dier! Inieder geval heel veel sucses ermee,en ik hoop dat het je lukt.

xLiieSz
Berichten: 27
Geregistreerd: 06-12-06

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 19:37

Ik denk dat de vertrouwen en zelfzekerheid van beide kanten moet komen en het moet bij jou beginnen.

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 01:34

Sisco4life schreef:
Ben het er helemaal mee eens.
Heb zelf ook een paard waar eigelijk niks mee te beginnen is ( iemand anders tekst ) en die gevaarlijk is enz.

Heb er heel veel vertrouwen in en ga hem hoger in de dressuur laten lopen ( ooit hoop ik ) Terwijl de rest allemaal zegt dat dat onmogelijk is Boos! ...Ben de enige die erin geloofd en dat maakt me onzeker, zeker op wedstrijden want dan wordt er al genoeg naar je gekeken

Je bent niet de enigste, ik rij met een fjord en reken maar dat je word aangekeken dan......
En het ergste vind ik altijd, dat gesmoes oww die rijd met een fjord haha die haalt het nooit, ik heb een duur paard enzo

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 01:50

Ik heb het ook wel eens gehad Lachen Niet met een fjord ofzo maar ik hb het vaak als ik weer een paar stappen trug moet. Back te basic om het maar even zo te zeggen, Heb je een paard wat afgeleerd op een rustige en consuquente manier en probeert het paard het weer op dezelfde manier aan te vechten. (daarmee bedoel ik bijvoorbeeld onder het werk uitkomen, staken, de trugslagen etc)

Maar ook daar kom je weer boven op. elke ruiter blijft leren, en leren doe je door twee stappen op en een stap weer trug te bouwen.

Sonador

Berichten: 664
Geregistreerd: 02-07-06

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 05:03

Ik was altijd erg onzeker met paardrijden, en met het dageljkse leven. Ik had het vooral als er andere mensen naar me keken tijdens het rijden. Ik ben door de tijd heen steeds zekerder van mezelf geworden, en dat merk je heel goed met het paardrijden. Wat nu ook heel erg goed gaat. Een goede Ruiter/Amazone geeft nooit de moed op, en doet zijn/haar uiterste best om problemen op te lossen!
Groetjes van Jeroentje