DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsedances

DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 03:15

Inmidddels heeft Ulhrike Tiel de stap genomen om een tweetal DVD's op de markt te brengen met beelden van de trainingsmethode van de Nederlandse dressuurruiters.

Horses for Life heeft er zelfs een speciale editie aan gewijdt.

http://horsesforlife.com/content/blogcategory/94/367/
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-06 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

Karl66

Re: Geld verdienen over de rug van Nederlandse dressuurruite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 04:04

Waarom krijg ik bij Ulrike toch altijd het gevoel dat het om haar eigen naamsbekendheid gaat

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:08

Misschien omdat dat gewoon zo is...

Het is makkelijker beroemd te worden door een grote bek gebaseert op lucht, dan door gewoon heel heel goed te rijden...

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:10

Lijkt me wel een interessante dvd !

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:14

snappie. Ik heb altijd wat moeite met mensen die heel hard schreeuwen en wijzen en veroordelen, en dan als klap op de vuurpijl nog nooit op een sportpeerd gezeten hebben. Als je zo een grote mond heb moet je het maar eens even laten zien hoe het WEL moet. Ik denk dat zelfs de gepensioneerde Bonfire teveel paard voor haar is in de o zo vertrouwde binnenbaan met 40 graden

SuperPepeijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:48

Volgens mij heeft Ulhrike Tiel tamelijk hoog in de sport gereden, misschien zijn er ook foute foto's van haar te vinden

Het al zolang uitblijven van enig onomstotelijk bewijs maakt die hele hetze een beetje suf eigenlijk.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:50

wat is hoog het Z?? das nog steeds basis en voor ieder gezond huis tuin en keukenpeerd haalbaar

SuperPepeijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:52

Z noem ik niet tamelijk hoog. Zoek het even op haar site op, als je het precies wilt weten.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:52

Heee sp is terug!

Ulhrike Tiel? Ik ga eens googlen, heb nog nooit van de hele dame gehoord.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:58

Op haar site kan ik niks terugvinden over haar prestaties wel dat ze in de basissport jureerd......... maargoed daarvoor hoef je ook niet de sterren van de hemel te rijden

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:07

Ze heeft twee paarden tot het PSG niveau heeft opgeleid volgens haar mail-wisseling met Sjef.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 02-06-06 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:09

absoluut vergelijkbaar met internationaal GP

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:10

google kent haar ook niet

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:11

Ik heb het even aangepast, er staat namelijk niet dat ze op dat niveau gereden heeft, maar dat ze paarden tot dat niveau heeft opgeleid. Een klein verschil

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:12

Charos schreef:
google kent haar ook niet

typefoutje gemaakt denk ik, er zijn 822 hits op Ulrike. Het verbaasde me ook nogal voor iemand die het net volspamt

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:24

Heb deze dame 1 keer gezien tijdens een lezing. Verder geen oordeel. Wel vind ik dat het gemakkelijk is om mensen publiekelijk (op bokt) af te schieten. Laat iedereen in zijn of haar waarde.

Haar website is bij sommige geliefd, bij andere niet. Als je het niets vindt dan laat je het toch gewoon voor wat het is. Ben je wel weg van haar boek, website en trainingen....prima toch.

http://www.hippocampus-nl.com/s2e.php?content_id=1

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:26

Dus nu wordt er een topic geopend om Urieke zwart te maken en aan te vallen, jeminiee, wat zijn jullie laag zeg.
Ik heb de DVD niet, maar het lijkt mij neutraal als er twee tegenstanders op staan, oftewel een voor en tegen stander...

De reacties op het artikel zijn van allerlei aard en mensen kunnen zelf er mee doen wat ze willen.

Ik snap niet waarom het zo moeilijk te accepteren is dat er tegenstand is.

Ik open zelf nog wel eens een topic die gerelatieerd zijn aan stierenvechten. En dan kirijg ik ook een hoop onzin over me heen en persoonlijke aanvallen "je bent ziek in je hoofd" .
Maar ik accepteer dat gewoon en blijf stug neutraal info geven (by the way, ik ben tegen stierenvechten omdat ik vind dat leedvermaak niet kan, maar daarom kan ik een heleboel aspecten wel verhelderen).

De tegenstanders de trainingsmethoden (welke dan ook) zijn over het algemeen onderzoeken, waar de voorstanders niet erg informatief zijn en veelal agressief en in discusiies op de man spelen etc, soort van gelijk willen krijgen.
Waarom spreekt men er niet neutraler, informatief over? Dan is het veel leerzamer.

Wat is het nut van een topic dat verklaard hoe slecht Ulrieke is omdat???? Nog steeds onduidelijk, wat is er mis met een DVD uitbrengen?
En dan meteen maar zoiets van"zelfs dat Bonfire teveel voor haar is" Waar leid je dat aan af?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:39

Aangezien Ulrike continue erg eenzijdig de materie belicht en onvolledige informatie geeft en het woord "ik" het meest gebruikte woord op haar site is en een groot deel van haar site erop gericht is om haar producten (lees cursussen) te verkopen.

De meest treffende illustratie van Ulrike is in mijn ogen dat zij LDR veroordeelt zonder dat er wetenschappelijk bewijs tegen is (op zich prima, aangezien niemand haar verplicht om het een mooi plaatje te vinden of toe te passen), maar ondertussen onderzoeken die het gebruik van LDR ondersteunen afdoet onder het motto dat een positief wetenschappelijk bewijs nooit sluitend kan zijn

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:46

Als iemand een topic opent over DVD´s dan verwacht ik dat er over de inhoud van de DVD´s gesproken wordt en niet een persoon eenzijdig wordt afgeslacht.

Dat iemand in ik vorm spreekt op een site lijkt me niet meer dan logisch.

Je kunt zelfs de site bespreken als je daar een topic over opent. Maar wat hiet gebeurt slaat gewoon nergens op.
Dit is geen discussie.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 02-06-06 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:46

De titel is een beeetje stemmingmakerij. Het had ook: "DVD met discussie over LDR uitgebracht" kunnen heten, maar goed.... Het is al duidelijk dat niet iedereen de mevrouw in kwestie mag. Ik heb haar website ook ooit eens doorgelezen, ook al herinnerde ik me haar naam niet meer, maar ik kan me nog wel een mailwisseling met Sjef Janssen herinneren en een website waarin ik vond dat het er allemaal wel netjes stond. Ik vind dat alles met argumenten discussieerbaar moet zijn, ook LDR. Ik ben wel benieuwd wat de reden is (naast het feit dat sommigen vinden dat Ulrike niet bekwaam is om te oordelen omdat ze geen niveau heeft gereden) waarom ze weggehoond wordt. Ik dacht juist dat ze zich inspande voor een wetenschappelijke studie van LDR methode. Die is er toch nog geen?
Wat kan die Sjef Janssen trouwens droog reageren :
Tijdens een workshop discussie:"welke extra effecten (fysiek en psychisch gezien) kan de training van het paard met LDR daadwerkelijk opleveren, die met de klassieke scholing niet te bereiken zijn?"
Antwoord S. J.: "10 gouden medailles."

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:50

Ja, voor 1 persoon, maar niet voor alle gebruikers toch? En daarom is het zijn exclusieve trainings methode voor zijn liefje. Mij best, maar daarmee is het niet vanzelfsprekend goed of bruikbaar voor de rest van de wereld (dus mankeert er toch wat aan) wat zelfs altijd wordt beweerd. "alleen als je weet hoe". Terwijl "gewoon" rijden voor iedereen over de hele wereld toegankelijk is en dezelfde resultaten geeft en totaal geen geheimen heeft.

SuperPepeijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:53

Lusitana schreef:
Terwijl "gewoon" rijden voor iedereen over de hele wereld toegankelijk is en dezelfde resultaten geeft en totaal geen geheimen heeft.
Wat versta jij onder "gewoon rijden" precies?

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:55

Ekkie schreef:

Tijdens een workshop discussie:"
welke extra effecten (fysiek en psychisch gezien) kan de training van het paard met LDR daadwerkelijk opleveren, die met de klassieke scholing niet te bereiken zijn?"

Antwoord S. J.: "10 gouden medailles."

Gé-wél-dig!

*Is zeer benieuwd naar gewoon rijden, dan kan ik daar ook eens mee beginnen*

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:19

Dit is duidelijk een soort van Sjef-en-Anky-fans topic, waar weinig zinnigs uit komt en ik hoop dat het spoedig geloten wordt, want zoiets hoort gewoon niet in dit forum.

crabbybitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:27

Lusitana schreef:
Dit is duidelijk een soort van Sjef-en-Anky-fans topic, waar weinig zinnigs uit komt en ik hoop dat het spoedig geloten wordt, want zoiets hoort gewoon niet in dit forum.

Tja ,wat doe jij hier dan nog???
Ik ben ook heeeeel benieuwd naar dat gewoon rijden,want daar haal je dezelfde resultaten mee