Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
waterman11 schreef:Aan de andere kant is het zo geweldig om te galopperen door het bos. Je paard blij te voelen onder je, samen mooie tochten maken. Maar is dit dan egoïstisch?
anjali schreef:Het onderhoud van een paard is heel erg duur,vandaar dat ze er wel wat licht werk voor mogen doen
anjali schreef:En sportieve lichaamsbeweging is gezond,ook voor een paard.
Paarden die netjes bereden worden zijn meestal gezonder en zien er beter uit dan paarden die helemaal niets doen.
anjali schreef:Het onderhoud van een paard is heel erg duur,vandaar dat ze er wel wat licht werk voor mogen doen. En sportieve lichaamsbeweging is gezond,ook voor een paard.Paarden die netjes bereden worden zijn meestal gezonder en zien er beter uit dan paarden die helemaal niets doen.
Goof schreef:waterman11 schreef:Aan de andere kant is het zo geweldig om te galopperen door het bos. Je paard blij te voelen onder je, samen mooie tochten maken. Maar is dit dan egoïstisch?
Ja. Maar heel simpel; alle keuzes die je in het leven maakt zijn om egoïstische reden. Ieder huisdier wat je houdt is om egoïstische reden. Zelfs kinderen nemen is egoïstisch.
Moeten we het daarom maar niet doen? We kunnen prima huisdieren houden en paardrijden, ga er gewoon goed mee om.
waterman11 schreef:Ik ben heel nieuwsgierig of er nu ooit daadwerkelijk een onafhankelijk, niet vooringenomen, grondig en degelijk onderzoek is geweest naar paardrijden en of dit nu mishandeling is ja of nee.
waterman11 schreef:Ik ben heel nieuwsgierig of er nu ooit daadwerkelijk een onafhankelijk, niet vooringenomen, grondig en degelijk onderzoek is geweest naar paardrijden en of dit nu mishandeling is ja of nee.
269_life schreef:Toevallig vandaag een artikel over verschenen in de NRC: https://www.nrc.nl/nieuws/2016/08/19/de ... 6-a1517076
Kuggur schreef:269_life schreef:Toevallig vandaag een artikel over verschenen in de NRC: https://www.nrc.nl/nieuws/2016/08/19/de ... 6-a1517076
Ik vraag me eigenlijk af of de schrijver van dit artikel een "dierethicus" nog wel (is dat trouwens een échte titel?) het zo ethisch vind het gedomesticeerde paard te laten uitsterven (want dat stelt hij voor).
Volgens dezelfde logica zouden dan in ieder geval alle huisdierhouderij verboden moeten worden, en ik neem aan dat je ook alle nutsdieren (koeien kippen varkens etc) zou moeten laten verdwijnen.
Kuggur schreef:269_life schreef:Toevallig vandaag een artikel over verschenen in de NRC: https://www.nrc.nl/nieuws/2016/08/19/de ... 6-a1517076
Ik vraag me eigenlijk af of de schrijver van dit artikel een "dierethicus" nog wel (is dat trouwens een échte titel?) het zo ethisch vind het gedomesticeerde paard te laten uitsterven (want dat stelt hij voor).
Volgens dezelfde logica zouden dan in ieder geval alle huisdierhouderij verboden moeten worden, en ik neem aan dat je ook alle nutsdieren (koeien kippen varkens etc) zou moeten laten verdwijnen.
Willem Vermaat schreef:Als we dierenwelzijn serieus nemen, moeten we stoppen met de veehouderij.
link2thepast schreef:klopt.... dat zegt hij ook : Willem VermaatWillem Vermaat schreef:Als we dierenwelzijn serieus nemen, moeten we stoppen met de veehouderij.