Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Op andere paarden rijd ik echter nog steeds engels.

Helaas komen er op die manier ook vooroordelen over Western de wereld in. Zo ging er een keer een kennis van me mee kijken naar mijn training, want hij was wel benieuwd hoe lui ik mijn paard trainde
Gelukkig had hij na de training een diep respect voor hoe wendbaar mijn QH was en hoe nageeflijk hij liep. Ik had een losse teugel ja; tijdens het warmlopen en wanneer hij nageeflijk genoeg was liet ik er een boogje in vallen.
Dan zou er een optie "recreatief met Engels zadel/recreatief met westernzadel" missen. Jennifuur schreef:Zonder de reacties te lezen wilde ik ook aangeven dat er een groot grijs gebied zit tussen Engels en Western; een grote groep ruiters rijdt graag recreatief buiten, met een Westernzadel, omdat de bevindingen uitwijzen dat deze voor dat doeleinde lekkerder zitten.
Betekent natuurlijk niet dat de mensen die hier hebben gepost, enkel dat doen!
Echter lees ik wel met enige regelmaat in het Westerngedeelte op Bokt dat mensen willen overstappen 'omdat ze zo graag met een lange teugel rond willen stappen'. Tja, dat is gewoon geen WesternHelaas komen er op die manier ook vooroordelen over Western de wereld in. Zo ging er een keer een kennis van me mee kijken naar mijn training, want hij was wel benieuwd hoe lui ik mijn paard trainde
Gelukkig had hij na de training een diep respect voor hoe wendbaar mijn QH was en hoe nageeflijk hij liep. Ik had een losse teugel ja; tijdens het warmlopen en wanneer hij nageeflijk genoeg was liet ik er een boogje in vallen.
.

MissYvette4u schreef:Ik ben het eerlijk gezegd met Rainbow8 mee hoewel ik haar opmerking over domme reacties niet deel.
Bij de meesten is het onwetendheid en denken dat western alleen maar buitenrijden en een los teugeltje inhoudt. Vind ik niet dom maar jammer dat ze zich er niet meer in verdiepen. Ik nodigde daarom ook altijd de mensen uit voor een rondje op mijn paard zodat ze zelf konden ervaren wat het verschil is.
Ik heb 10 jaar engels gereden en heb 11 jaar geleden de definitieve overstap naar western gemaakt. Nooit spijt van gehad en wil niet meer terug naar engels. Ik ben veel rechter en ontspannender gaan rijden. Een westernzadel zit heerlijk en de communicatie tussen ruiter en paard is veel vrijer. Je geeft een hulp en het paard reageert. Om hem te belonen geef je hem ontspanning. Bedoeling is dat het paard op zijn eigen benen loopt en niet constant hulpen krijgt waarbij hij haast niet zelf hoeft te denken.
Cowgirl schreef:MissYvette4u schreef:Ik ben het eerlijk gezegd met Rainbow8 mee hoewel ik haar opmerking over domme reacties niet deel.
Bij de meesten is het onwetendheid en denken dat western alleen maar buitenrijden en een los teugeltje inhoudt. Vind ik niet dom maar jammer dat ze zich er niet meer in verdiepen. Ik nodigde daarom ook altijd de mensen uit voor een rondje op mijn paard zodat ze zelf konden ervaren wat het verschil is.
Ik heb 10 jaar engels gereden en heb 11 jaar geleden de definitieve overstap naar western gemaakt. Nooit spijt van gehad en wil niet meer terug naar engels. Ik ben veel rechter en ontspannender gaan rijden. Een westernzadel zit heerlijk en de communicatie tussen ruiter en paard is veel vrijer. Je geeft een hulp en het paard reageert. Om hem te belonen geef je hem ontspanning. Bedoeling is dat het paard op zijn eigen benen loopt en niet constant hulpen krijgt waarbij hij haast niet zelf hoeft te denken.
Maar dat is met dressuur net zo....heeft Imke schellekens nog duidelijk verteld op HE![]()
Ik reed engels en ben toen overgestapt naar western en vervolgens weer terug naar engels/klassiek.
Toen heb ik vanwege rugploblemen noodgedwongen mijn sporen aan de boom moeten hangen en nu zit ik op de bok.